۱۴۰۳-۰۲-۰۸ ۹:۰۱ ق.ظ

باخت سنگین صهیونیست‌ها با کشف بزرگترین خرابکاری در صنایع موشکی

کشف و خنثی‌سازی بزرگترین خرابکاری صنعتی موساد در صنایع موشکی به عنوان باخت سنگین صهیونست‌ها وزارت دفاع موجب شد تا صهیونیست‌ها مجدداً مقابل ایران دچار یک شکست راهبردی شوند.

به گزارش خبرنگار سیاسی خبرگزاری فارس، پنجشنبه گذشته بود که سازمان حفاظت اطلاعات وزارت دفاع اعلام کرد که توانسته طی طرحی پیچیده از خرابکاری صنعتی موساد در صنایع موشکی وزارت دفاع پیشگیری کند.

به گفته یک مقام مسئول در حفاظت اطلاعات وزارت دفاع، رژیم صهیونیستی تا چندی قبل مطمئن بود که طرح خرابکاری صنعتی و انتقال قطعات معیوب به صنایع موشکی وزارت دفاع با موفقیت اجرا شده است ولی پس از وارد‌شدن ضربه اخیر به شبکه خرابکاری فوق از عمق شکستی که در جریان این عملیات متحمل شده همچنان در شوک است.

ماجرای خرابکاری صنعتی در وزارت دفاع از کجا آغاز شد؟

ماجرای شروع این خرابکاری به سال ۱۳۹۳ باز می‌گردد که در جریان آن، یک جاسوس (ج.الف) به سه نفر در اروپا و آسیا وصل می‌شود. در آن مقطع یکی از تیم‌های جاسوسی در صنایع دفاعی با هوشمندی سربازان گمنام امام زمان (عج) ضربه می‌خورد، همه‌ اعضای آن بازداشت شده و اعتراف می‌کنند که دشمن به دنبال اطلاعاتی از کانکتورهاست.

کارشناسان حفاظت اطلاعات وزارت دفاع همه خریدها، ملاقات‌ها و قراردادها را زیر نظر گرفتند و روی سوژه (ج.الف) سوار شدند ولی (ج.الف) و موساد نمی‌دانست که همه طرح ریزی‌هایشان رصد می‌شود. جاسوس تحت نظر در زمان بندی‌های مختلف، افراد مورد نظر دیگری را ملاقات و از بازار قطعات چند کشور اروپایی و آسیایی بازدید کرده بود و با کارخانجات متعدد نیز وارد مذاکره شد. به آن‌ها دستور داده شده تا شرکتی در خارج از کشور تاسیس و به ایران اعلام کنند که این شرکت برای دورزدن تحریم‌هاست و بگوید که قطعات باید از طریق این شرکت از چند کشور تهیه شود تا به اصطلاح تحریم را دور بزند.

چهار سال بعد روی این پروژه کارکردند تا در سال ۹۷، هزاران کانکتور ۳۲ پین و ۱۰ پین جنگی با شیوه‌های مختلف وارد شد که در صنعت هوافضا کارایی بسیاری دارند. این قطعات طوری آلوده شده بودند که در زمان‌بندی‌های مشخص منفجر شده و ارتباط کابل‌ها و مدارهای داخل موشک را قطع کند و در این صورت موشک دچار اختلال شدید می‌شد.

بیشتر بخوانید  ادامه اعتراضات به محدودیت های تردد؛ فرماندار بلوچستان: درخواست ها را با اسلام آباد مطرح می کنم

روایت کشف توطئه صهیونیست‌ها برای خرابکاری در صنایع موشکی صهیونیست‌ها

سردار سیدمهدی فرحی جانشین وزیر دفاع در گفت‌وگویی تلویزیونی جزئیاتی از کشف بزرگترین خرابکاری صنعتی ایران در صنایع موشکی که توسط موساد برنامه‌ریزی و اجرا شده بود را تشریح کرد

جانشین وزیر دفاع گفت: به لطف خداوند و همت بلند جوانان کشورمان هر روز در عرصه دفاعی و تولید قدرت در عرصه محصولات و فناوری‌های جدید دستاوردهای خوبی به دست می‌آوریم.

وی افزود: در این راستا، وابستگی‌ها به حداقل می‌رسد و نوآوری به معنای واقعی خود در حال توسعه است. همچنین، محصولات جدید، بی‌نظیر و اثربخش نیز  تولید می‌شود.

توطئه‌های مختلف صهیونیست‌ها برای ضربه‌زدن به قدرت موشکی ایران

سردار فرحی با اشاره به قدرت و اقتدار ایران در حوزه دفاعی، تصریح کرد: دشمن صهیونیستی به اندازه پیشرفت‌ها و توانایی‌های ما به هر حربه‌ و کاری متوسل می‌شود تا بتواند در صنایع دفاعی ما خرابکاری کند. آن‌ها از همه ابزار مانند پول، افراد نفوذی، وابستگی‌های ما و ابزار تحریم استفاده می‌کنند تا نقاط وابستگی ما را پیدا کرده و از مشکلات ما آگاه شوند.

جانشین وزیر دفاع در ادامه با بیان اینکه صنعت موشکی یک صنعت اقتدارآفرین است که از مؤلفه‌های گسترده تشکیل شده است، افزود: در این صنعت بیش از چند هزار فناوری به‌کار گرفته شده، روابط سیستمی بسیار گسترده‌ای بر آن حاکم است و عملکرد آن باید فوق العاده دقیق باشد هم در عملکرد حرکتی و هم عملکرد نهایی آن.

وی، گفت: ما در خصوص مسائل اساسی موشک‌ها مشکلی نداریم اما درباره برخی مسائل کوچک مانند کانکتور این مشکل وجود دارد. اگر بخواهیم کانکتور را در اندازه یک موشک رتبه‌بندی کنیم، این قطعه رتبه آخر یا جزو آخرین‌ها محسوب می‌شود. کانکتور مانند یک سیستم عصبی و یا سلسله اعصاب موشک است که در همه جای موشک توزیع شده است، کابل‌کشی و اتصالات موجود در موشک همه با کانکتور انجام می‌شود.چ

برد الکترونیکی خاص که توسط موساد در کانکتورهای موشکی جاساز شده بود

ساد چگونه می‌خواست موشک‌های ایران را از کار بیاندازد؟

سردار فرحی در تشریح کشف بزرگترین خرابکاری در صنایع موشکی ایران، خاطرنشان کرد: اگر سر این کانکتور یک مدار الکترونیکی انفجاری و غیر قابل شناسایی قرار دهند که در زمان مشخص و تاریخ معلوم که از قبل روی آن برنامه‌ریزی شده تا به طور مثال، دو ماه و ۱۰ روز دیگر منفجر شود. کسی این موضوع را متوجه تا زمان برنامه‌ریزی شده متوجه نمی‌شود.

بیشتر بخوانید  سکوت سردار آزمون درباره اختلاف با طارمی شکست

وی ادامه داد: کسی این موضوع را متوجه نمی‌شود و تا زمان مدنظر دشمن، موشک‌ها بسته‌بندی، مونتاژ و مرتب شده و همچنین، تست‌های مختلف بر روی آن انجام می‌شود و سپس بسته‌بندی شده و در انبار قرار می‌گیرد. در این راستا، موشک‌های مذکور در کنار شهرهای بزرگ موشکی ما و انبوه موشک‌هایی که برای روز مبادا تامین شده، قرار می‌گیرند و خیال نیرو و دست‌اندرکاران این حوزه راحت است که چنین امکانی در اختیار داریم. غافل از اینکه این کانکتور معیوب در زمان مقرر قرار است منفجر شود که چند پین موجود در کانکتور را از کار بیندازد و یا آن را به همدیگر وصل کنند.

چرا توطئه موساد بزرگ‌ترین خرابکاری صنعتی ایران نامیده شد؟

جانشین وزیر دفاع، نتیجه خرابکاری در کانکتورها توسط دشمن را ایجاد مشکل و مختل‌شدن در بسیاری از موشک‌های راهبردی ایران دانست و تاکید کرد: این اتفاق موجب می‌شد تا تعداد بسیاری از محصولات ما دچار مشکل شده و عملاً در بزنگاه‌های مورد نیاز کاربرد نداشته باشد.

سردار فرحی در تشریح چرایی نامگذاری خرابکاری صهیونیست‌ها علیه صنایع موشکی کشورمان به عنوان بزرگترین خرابکاری صنعتی ایران، افزود: این خرابکاری به قدری بزرگ است که می‌تواند یک قابلیت راهبردی کشور را زیر سوال ببرد.

وی در تشریح سایر جزئیات توطئه صهیونیستی علیه صنایع موشکی ایران، گفت: عوامل پشت پرده این خرابکاری صنعتی در صنایع موشکی یک آزمایشگاه ایجاد کردند که در آن ابزار انفجاری را تولید می‌کنند یعنی عملاً یک تیم مرکزی وجود دارد که آزمایشگاه دارد هم تولید کننده وسایل انفجاری آن است. البته مسئول اصلی این خرابکاری رژیم صهیونیستی است.

افزایش حساسیت در حوزه صیانت از صنایع دفاعی پس از کشف توطئه موساد

جانشین وزیر دفاع با اشاره به افزایش لفاظی رژیم صهیونیستی علیه توانمندی دفاعی، خاطرنشان کرد: به همین دلیل، رژیم صهیونیستی چند وقتی بود که اظهارات بزرگ‌تر از قطع و قواره خود مطرح می‌کرد چون احساس می‌کرد که ابزار اقتدار ما از بین رفته و ما متوجه آن نیستیم.

وی از افزایش اقدامات حفاظتی در صنایع دفاعی خبرداد و افزود: اصلاحات ۱۰۰ درصدی در این حوزه انجام شد و حساسیت‌ها در بحث صیانت بسیار توسعه پیدا کرد. یعنی اگر قبلاً برخی موارد را دو مرتبه چک می‌کردیم اکنون این به چهار مرتبه رسیده است.

بیشتر بخوانید  گزارش ویژه تسنیم| چند ساعت پیش از «طوفان الاقصی» در درون سیستم های اطلاعاتی اسرائیل چه گذشت؟

سردار فرحی، گفت: اگر این خرابکاری به عنوان یک قطعه کوچک کم ارزش مکانیکی کشف و پیدا نمی‌شد، همه موشک‌های ما از چرخه عملیاتی خارج می‌شدند.

وی با اشاره به واکنش مقامات صهیونیستی درخصوص کشف توطئه علیه صنایع موشکی، افزود: واقعا یک نگرانی بزرگ در دشمن ایجاد شده هم به خاطر تزلزل داخلی خود هم به خاطر اقتدار داخلی ما.

حربه صهیونیست‌ها برای ورود کانکتورهای معیوب به صنعت موشکی

جانشین وزیر دفاع با بیان اینکه شاید هزینه این مدار الکترونیکی انفجاری بیش از ۲۰ برابر یک کانکتور است، خاطرنشان کرد:‌ اگر هزینه یک کانکتور ۱۰ دلار باشد هزینه این مدار الکترونیکی انفجاری ۲۰۰ دلار است اما آن‌ها این کانکتور را با هزینه کمتر از ۱۰ دلار نیز به ما می‌فروختند تا انگیزه تامین از این طریق ایجاد شود.

وی، همچنین از بومی‌سازی تجهیزات مورد نیاز در عرصه دفاعی خبرداد و گفت:‌ ما در حرکت رو به جلوی خود، عرصه‌های جدیدی را فتح می‌کنیم و در این راستا، محصولات و فناوری‌های جدیدی تولید می‌شود و بلافاصله بومی‌سازی با همکاری شرکت‌های دانش‌بنیان در این فرآیند آغاز می‌شود.

باخت بزرگ راهبردی دشمن با کشف توطئه صنعتی

سردار فرحی، گفت: همکاری وزارت دفاع با شرکت‌های دانش‌بنیان امروز از ۹ هزار شرکت عبور کرده است. البته ما امروز با بیش از ۲ هزار شرکت دانش بنیان همکاری راهبردی داریم. شرکت‌های دانش‌بنیان این قابلیت را دارند تا همه وابستگی‌های ما در عرصه مواد اولیه، قطعه، زیر مجموعه، محصول و فناوری را قطع کنند.

این مقام ارشد دفاعی کشورمان با اشاره به واکنش صهیونیست‌ها نسبت به کشف خرابکاری بزرگی صنعتی آن‌ها در صنایع موشکی، بیان کرد: دشمن احساس می‌کند که یک باخت بزرگ نصیب او شده چرا که به یک‌باره همه استراتژی که برای خود در افق آینده تدوین کرده بود به نقطه اول آن باز می‌گردد.

جانشین وزیر دفاع در پایان، خاطرنشان کرد: افزایش برد موشک‌های ما با فرمان رهبر انقلاب محدود شده است. به همین دلیل، ما در حال ارتقای سایر مولفه‌ها مانند کیفیت، کمیت، رادارگریزی، اثربخشی، دقت و نقطه زنی هستیم.