۱۴۰۳-۰۲-۱۶ ۶:۴۹ ق.ظ

ادامه اعتراضات به محدودیت های تردد؛ فرماندار بلوچستان: درخواست ها را با اسلام آباد مطرح می کنم

[ad_1]

به گزارش دفتر منطقه‌ای خبرگزاری تسنیم، عبدالولی کاکر، فرماندار بلوچستان در دیدار با نمایندگان معترضان ممنوعیت تردد بدون ویزا از مرز افغانستان – پاکستان از آنها پنج روز فرصت خواست تا درخواست‌هایشان را با اسلام‌آباد مطرح کند.

امدادالله، یکی از معترضانی که در نشست با این مقام پاکستانی حضور داشت، دیدار را مثبت توصیف کرد و گفت کاکر فرصت پنج روزه خواست تا بتواند جوانب مختلف درخواست‌های معترضان را در گفتگو با مقامات حکومت مرکزی پاکستان بررسی کند.

امروز(پنجشنبه، نهم آذر) ۴۲ روز از آغاز تحصن هزاران نفر در اعتراض بر ممنوعیت تردد بدون ویزا از گذرگاه‌های مرزی بین افغانستان و پاکستان می‌گذرد.

غوث‌الله، رئیس اتحادیه کارگران موسوم به «لغری» در چمن می‌گوید در صورتی که خواست‌های معترضان برآورده نشود، آنان پرداخت مالیات به دولت را قطع خواهند کرد.

این اعتراضات پس از آن آغاز شد که دولت موقت پاکستان در تصمیمی یکجانبه اعلام کرد برای جلوگیری از ورود غیرقانونی افغان‌ها به پاکستان یک سیستم تأیید ویزا در گذرگاه‌های مرزی با افغانستان ایجاد شده است و از این پس فقط آن عده از مسافران می‌توانند از گذرگاه بین افغانستان- پاکستان بگذرند که دارای پاسپورت افغانستان و ویزای پاکستان باشند.

بر اساس این تصمیم، رفت‌وآمد مردم مناطق قبایلی که از زمان تأسیس پاکستان با شناسنامه و کارت هویتی صورت می‌گرفت، از این پس باید با استفاده از پاسپورت افغانستان و ویزای پاکستان صورت بگیرد و سایر مدارکی که در گذشته به قبایل ساکن اطراف خط دیورند در افغانستان به عنوان مجوز عبور از مرز برای دیدار با خانواده و تجارت داده شده بود، فاقد اعتبار شده است.

بیشتر بخوانید  بانیان «وضعیت ناگوار اقتصادی» شاکی شدند/ عصبانیت رسانه اسرائیلی از کاندیداتوری رئیسی

انتهای پیام/.

[ad_2]

Source link