۱۴۰۳-۰۲-۰۸ ۱۲:۱۹ ب.ظ

ساختمان رادیو تلویزیون سودان به تصرف ارتش در آمد

[ad_1]

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم، ارتش سودان با انتشار بیانیه‌ای اعلام کرد: طی یک نبرد شدید، یگان‌های ارتش موفق شدند ساختمان رادیو و تلویزیون سودان را از تصرف نیروهای واکنش سریع آزاد کنند.

رود نیل با گذر از میان پایتخت سودان این شهر را به دو بخش تقسیم کرده‌ که ام درمان در بخش شرقی آن است و ساختمان رادیو و تلویزیون سودان در همین بخش و در کنار ساحل رود نیل قرار دارد.

در بیانیه ارتش سودان آمده‌است: نیروهای مسلح با کمک نیروهای مردمی در ساعات اولیه روز سه شنبه هفته جاری موفق شدند ساختمان مرکزی رادیو و تلویزیون ملی کشور را از تصرف نیروهای واکنش سریع و مزدوران بیگانه وابسته به آن آزاد کنند.

به نوشته روزنامه سودان تریبون، کاربران طرفدار ارتش در فضای مجازی فیلم‌ها وعکس‌هایی منتشر کردند که نشان دهنده حضور نیروهای ارتش در ساختمان رادیو و تلویزیون است.

ارتش سودان طی دو ماه گذشته با انجام عملیات‌های موفقیت آمیز در ام درمان توانست بیشتر محله‌های این شهر را از تصرف نیروهای واکنش سریع خارج و حلقه محاصره آنان را در ساختمان رادیو و تلویزیون ملی سودان تنگ‌تر کند.

 ارتش سودان در بیانیه خود  با اشاره به حمله ناموفق نیروهای واکنش سریع برای بازپس‌گیری ساختمان رادیو تلویزیون اعلام کرد: بیشتر نیروهای فراری کشته و مجروح شدند و ادوات و تجهیزات نظامی زیادی از نیروهای واکنش سریع به غنیمت گرفته شد.

به گفته منابع نظامی، در این عملیات بیش از ۱۲۰ خودروی نظامی به همراه مقادیر زیادی سلاح و مهمات جنگی و سیستم‌های جنگ الگترونیک علیه پهپادها منهدم شدند.

بیشتر بخوانید  پایان عملیات یازده روزه شمشیر قدس و آغاز صفحه جدید تقابل در فلسطین اشغالی

این روزنامه در خبر دیگری نوشت: به دنبال آزاد کردن ساختمان رادیو تلویزیون ملی سودان از تصرف نیروهای واکنش سریع، ژنرال «عبدالفتاح برهان» رئیس شورای حاکمیتی و فرمانده ارتش دیروز عصر وارد ام درمان شد.

انتهای پیام/

[ad_2]

Source link