۱۴۰۳-۰۲-۲۳ ۶:۰۳ ب.ظ

آماده‌باش سفارت و پایگاه‌های آمریکا در عراق در پی تجاوز اخیر به مواضع حشد الشعبی

به گزارش مهدنو به نقل از پایگاه خبری اللواء، پس از تهدید نیرو‌های حشد الشعبی به پاسخ دهی به حمله اخیر آمریکا، خبر‌ها از حضور گسترده امنیتی در منطقه سبز عراق و در نزدیکی سفارت آمریکا حکایت دارد.

همچنین شبکه تی آر تی به نقل از یک منبع امنیتی عراق گزارش داد سفارتخانه‌ها و پایگاه‌های نظامی آمریکا در پی تهدید حشد الشعبی، در حالت آماده باش و هشدار قرار گرفته اند.

محکومیت تجاوز آمریکا از سوی حزب الله

این در حالی است که حزب الله لبنان تجاوز آمریکا که مرز‌های عراق و سوریه را هدف قرار داده بود، به شدت محکوم کرد.

حزب الله لبنان در بیانیه‌ای اعلام کرد: آنچه که جنگنده‌های آمریکایی به انجام رساندند، تجاوزی آشکار به حاکمیت دو کشور دوست به منظور تضعیف توانایی آن‌ها در مقاومت در برابر گروه‌های تروریستی و تکفیری است.

حزب الله لبنان همچنین مواضع رسمی و مردمی عراق را که در مخالفت با تجاوزگری شکل گرفته ستود و به شهدای قهرمان این حادثه تسلیت گفته و اعلام کرد: تمامی حملات هوایی آمریکا سبب می‌شود تا پافشاری ملت عراق بر حق خود در آزادسازی کشور و دفاع از ملت و مجاهدانش بیشتر شود.

حزب الله لبنان همچنین تأکید کرد که مادامی که نیرو‌های آمریکایی از سوریه و عراق اخراج نشده اند، منطقه روی امنیت و آسایش را نخواهد دید.

محکومیت تجاوز آمریکا از سوی پارلمان عراق

از سوی دیگر، پارلمان عراق نیز حمله آمریکا به حشد الشعبی را محکوم کرد. احمد الاسدی، رئیس فراکسیون السند در پارلمان عراق به شبکه خبری المیادین گفت: مقاومت پاسخی مناسب به تجاوز آمریکا خواهد داد.

بیشتر بخوانید  عطوان: سپاه با هدف قرار دادن مرکز موساد معادلات درگیری را تغییر داد

او در مصاحبه با المیادین گفت: آمریکا به دنبال تضعیف حشد الشعبی است که اجازه بازگشت داعش را نمی‌دهد. حمله آمریکا سبب تحریک احساسات عراقی‌ها شده و تجاوزی به مهمترین تکیه گاه ملت به حساب می‌آید.

رئیس فراکسیون السند عراق در ادامه افزود: حضور حشد الشعبی تضمینی برای امنیت ملی عراقی‌ها بوده و مانع بازگشت گروه‌های تروریستی می‌شود.