تاریخ : پنج شنبه, ۹ فروردین , ۱۴۰۳ 19 رمضان 1445 Thursday, 28 March , 2024
8

عطوان: سپاه با هدف قرار دادن مرکز موساد معادلات درگیری را تغییر داد

  • کد خبر : 3612
  • ۲۳ اسفند ۱۴۰۰ - ۱۷:۰۶
عطوان: سپاه با هدف قرار دادن مرکز موساد معادلات درگیری را تغییر داد
سردبیر روزنامه رأی الیوم حمله موشکی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ایران به مرکز موساد را تغییر معادله پاسخ مناسب به پاسخ سریع عنوان کرد.

عبد الباری عطوان، تحلیلگر سرشناس عرب با اشاره به عمل کردن سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ایران به وعده اش برای گرفتن انتقام خون دو شهید نیروهایش که در حمله دوشنبه گذشته رژیم صهیونیستی به دمشق به شهادت رسیدند، نوشت: ایران با حمله به مراکز موساد در اربیل مرکز منطقه کردستان عراق نشان داد قوانین درگیری تغییر کرده است و سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ایران با پایان دادن به مقوله «پاسخ در زمان و مکان مناسب» بر پاسخ سریع، قاطعانه و ویرانگر به هر نوع حمله رژیم صهیونیستی به نیروهایش تأکید کرد.

عطوان که سردبیر روزنامه اینترنتی رأی الیوم است، در مقاله‌ای نوشت: سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ایران دیروز یکشنبه رسما مسئولیت حمله به برخی مراکز راهبردی سازمان امنیت خارجی اسرائیل (موساد) در شهر اربیل در کردستان عراق را برعهده گرفت. بیانیه سپاه پاسداران در این خصوص اعلام کرد این حمله با شلیک ۱۲ موشک بالستیک از خاک ایران انجام شد.

دولت اربیل برای آنکه بر نقاط ضعفش سرپوش بگذارد و در تلاش برای شبه افکنی و طفره روی از روایت ایران که بر وجود یک مرکز موساد در اربیل تأکید می‌کند، اعلام کرد موشک‌ها ساختمان جدید کنسولگری آمریکا و منطقه مسکونی مجاور آن را هدف قرار داد. این موضوعی است که توقع آن می‌رود، زیرا مانند همه دیگر مراکز اطلاعاتی دیگر و در صدر آن‌ها موساد یک مرکز محرمانه و سری است و طبیعی است که این مرکز در یک منطقه مسکونی ایجاد شود و پرچم این رژیم بر فراز آن نصب نشود.

او نوشت: سپاه پاسداران در حمله به موساد در اربیل به شهادت نیروهایش پاسخ داد و بعید نیست که این اقدام آغازی برای مرحله جدید راهبردی و انتقام جویانه باشد که ستون آن، حمله مستقیم به اهداف اسرائیلی در داخل فلسطین اشغالی یا حمله غیر مستقیم به هر جای دیگری در جهان از طریق شاخه‌های مقاومت باشد. کابینه رژیم صهیونیستی از این تغییر آگاه است. به همین سبب تهدیدات ایران درباره گرفتن انتقام دو شهید ایرانی را جدی گرفت و در جبهه شمالی بالاترین سطح آماده باش را اعلام کرد، زیرا نگران بود که حزب الله پاسخ دهد. اما سپاه پاسداران انقلاب تصمیم گرفت مرکز مهم تل آویو در شهر اربیل را هدف حمله موشکی قرار دهد. این تحول مهمی در قوانین جدید درگیری است که باید به آن توجه شود.

بیشتر بخوانید:   قدم‌به‌قدم با یک عملیات ویژه موشکی در اربیل/ چرا سپاه پاسداران لانه شرارت صهیونیست‌ها را پاک‌سازی کرد؟

عبدالباری عطوان در پایان تاکید کرد که آمریکا نفس‌های آخر خود را می‌کشد. جنگ آمریکا در اوکراین شاید آخرین جنگ باشد. متحدان آمریکا و مزدوران اسرائیل در کشور‌های عربی باید نگران باشند چرا که تحولات آینده گسترده‌تر است.

لینک کوتاه : https://mahdno.ir/?p=3612

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.