۱۴۰۳-۰۲-۱۸ ۹:۱۸ ب.ظ

کشف بزرگ‌ترین تاسیسات تولید مواد مخدر در هلند

به گزارش مونت کارلو بین‌المللی، پلیس هلند در بیانیه‌ای اعلام کرد تاسیساتی که کشف شد امکان تولید روزانه بیش از ۱۰۰ کیلوگرم مواد مخدر را به ارزش یک میلیون یورو داشته است.

پلیس هلند توضیح داد این تاسیسات و آزمایشگاه می‌تواند بزرگ‌ترین و پیشرفته‌ترین سایت تولید مواد مخدر صنعتی در هلند باشد. عملیات کشف این آزمایشگاه تولید مواد مخدر زمانی ممکن شد که کارشناسان ما توانستند چت‌های رمزگذاری شده را بشکنند. پلیس هلند همچنین اعلام کرد در این آزمایشگاه یک مرد ۶۲ ساله لهستانی را دستگیر کرده است، ولی به دلیل گستردگی آزمایشگاه و تاسیسات، تحقیقات پلیس همچنان ادامه خواهد داشت.

پیشتر موسسه پژوهشی کادراس(تنها موسسه فعال در زمینه مطالعات بین المللی مواد مخدر) اعلام کرد در سال ۲۰۱۸ حدود ۱۸۱ تن کوکائین در کشور‌های عضو اتحادیه اروپا کشف و ضبط شده است. بلژیک، اسپانیا و هلند در صدر این لیست قرار دارند.

از سال ۲۰۰۹ تاکنون میزان خلوص کوکائین در سطح خرده فروشی‌ها افزایش یافته و در سال ۲۰۱۸ به بالاترین حد خود رسیده است. در مجموع گزارش‌های رسیده از مراکز درمانی شامل بخش اورژانس و آمار فوتی‌ها نشان دهنده نقش پر رنگ کوکائین در بازار مواد مخدر قاره سبز است. بازار کوکائین همچنین نقش مهمی در افزایش خشونت ناشی از مصرف مواد مخدر دارد. کشور‌های بلژیک با ۵۳ تن، اسپانیا با ۴۸ تن و هلند با ۴۰ تن در مجموع ۷۸٪ از ۱۸۱ تن کوکائین کشف شده در اتحادیه اروپا، را به نام خود ثبت کردند.

بیشتر بخوانید  انتشار گفت‌وگوی منتشر نشده رهبر انقلاب با مرحوم هاشمی‌رفسنجانی + فیلم