۱۴۰۳-۰۲-۰۹ ۸:۳۳ ب.ظ

کاهش امید به زندگی در ژاپن برای دومین سال متوالی

[ad_1]

آمار نشان می‌دهد که میانگین امید به زندگی در بین مردان و زنان ژاپنی در سال گذشته میلادی (۲۰۲۲) برای دومین سال متوالی کاهش یافته است.

به گزارش ایسنا به نقل از «ان اچ کی»، وزارت بهداشت این کشور می‌گوید: مرگ و میر ناشی از ویروس کرونا یکی از عوامل اصلی این کاهش آماری بوده است.

این وزارتخانه همچنین اعلام کرد: متوسط طول عمر زنان ۰۹ /۸۷ سال بوده که نسبت به سال ۲۰۲۱ میلادی ۴۹ / ۰ سال کاهش داشته است. این رقم برای مردان نیز با ۴۲ / ۰ سال کاهش به ۰۵ / ۸۱ سال رسیده است.

در آمارهای پیشین امید به زندگی در میان زنان ژاپنی بالاترین میزان در جهان بود. همچنین امید به زندگی برای مردان ژاپنی نیز در رتبه چهارم قرار داشت و قبل از این کشور، سوئیس، سوئد و استرالیا در این مورد به ترتیب رتبه‌های اول، دوم و سوم را داشتند.

این وزارتخانه می‌گوید که احتمال مرگ ناشی از کووید۱۹، بیماری‌های قلبی و کهولت سن در سال گذشته میلادی نسبت به سال قبل از آن افزایش داشت.

در سال گذشته میلادی، در مجموع ۴۷ هزار و ۶۳۵ نفر بر اثر ابتلا به کرونا جان خود را از دست دادند که نسبت به سال ۲۰۲۱ بیش از ۳۰ هزار نفر افزایش داشته است.

مقامات وزارت بهداشت ژاپن می‌گویند: با توجه به کاهش همه‌گیری کرونا، میانگین طول عمر در این کشور می‌تواند دوباره افزایش یابد.

انتهای پیام

[ad_2]

Source link

بیشتر بخوانید  کدام سردرد نشانه ابتلا به تومور مغزی است؟