۱۴۰۳-۰۲-۰۸ ۸:۵۶ ق.ظ

کابینه رژیم صهیونیستی رسما آغاز طرح حمله به «رفح» را تایید کرد

به گزارش خبرگزاری مهر، منابع خبری گزارش دادند که دفتر نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی روز جمعه طی بیانیه‌ای طرح عملیات نظامی ارتش اسراییل در رفح در جنوب نوار غزه را تأیید کرده است و ارتش رژیم اسراییل برای اجرای این عملیات آماده می‌شود.

پایگاه خبری روسیا الیوم روز جمعه گزارش داد که بنیامین نتانیاهو، طرح‌های پیشنهادی کابینه جنگ درباره عملیات نظامی در رفح در جنوب نوار غزه را تأیید کرده است.

در بیانیه‌ای که دفتر نخست وزیر رژیم صهیونیستی منتشر کرد، آمده است: «بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر، طرح‌های عملیات در رفح را تأیید کرد و ارتش در حال آماده شدن برای آن است و همچنین آماده تخلیه ساکنان و آوارگان از رفح است.»

چراغ سبز کابینه اسراییل درباره طرح‌های عملیات نظامی در رفح از سوی نخست وزیر رژیم صهیونیستی در شرایطی انجام شده است که مخالفتی جهانی با این تصمیم رژیم صهیونیستی وجود دارد و مقامات بسیاری از کشورها و نهادهای بین المللی از جمله سازمان ملل متحد بارها نسبت به عواقب حمله رژیم صهیونیستی به این منطقه هشدار داده‌اند.

پیشتر منابع عبری به نقل از دفتر نتانیاهو گزارش داده بودند که پیشنهادات حماس برای برقراری آتش بس و مبادله اسیران ۲ طرف از سوی نخست وزیر رژیم صهیونیستی رد شده است.

در همین ارتباط، خبرگزاری فلسطینی «سما» گزارش داده بود که دفتر «بنیامین نتانیاهو» نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی در بیانیه‌ای در این باره مدعی شد: موضع جدید حماس درباره مذاکرات آتش‌بس همچنان مبتنی بر «خواسته‌های بی‌اساس» است.

در همین راستا، پایگاه خبری الوطن فلسطین گزارش داد که پس از پایان مباحثات امنیتی و سیاسی، کابینه جنگ رژیم صهیونیستی امروز (جمعه) خواسته‌های جنبش حماس را غیر منطقی توصیف کرد و تصمیم گرفت که در خصوص پیشنهاد حماس و به منظور مذاکرات بیشتر جهت دستیابی به توافق مبادله اسرا و آتش‌بس در غزه، در روزهای آینده هیأتی را به قطر اعزام کند.

بیشتر بخوانید  کارشناس روابط بین الملل: عضویت در بریکس و شانگهای نشان داد ایران در انزوا نیست- اخبار دیپلماسی ایران - اخبار بین الملل تسنیم

شبکه خبری الجزیره قطر نیز به نقل از دفتر «بنیامین نتانیاهو» نخست وزیر رژیم رژیم صهیونیستی اعلام کرده بود که یک هیئت اسراییلی برای انجام مذاکرات بیشتر در مورد معامله اسیران صهیونیست در غزه، عازم دوحه خواهد شد.

الجزیره قطر به زمان دقیق سفر این هیأت رژیم صهیونیستی به دوحه اشاره‌ای نکرد.

شهر رفح بیش از یک میلیون و چهارصد هزار آواره فلسطینی را در خود جای داده و آوارگان در این منطقه با کمبود شدید آب آشامیدنی، مواد غذایی و امکانات حداقلی برای زندگی مواجه هستند. این در حالی است که رژیم صهیونیستی با محاصره شدید نوار غزه، از ورود کمک‌های بشردوستانه بین المللی به این منطقه جلوگیری می‌کند.