۱۴۰۳-۰۲-۰۸ ۱:۰۴ ب.ظ

پیش از عزیمت به آفریقای جنوبی؛ رئیسی: بنای ایران همکاری با بریکس است

تهران – ایرنا – رئیس جمهور با اعلام اینکه ارتباط با همه کشورهای مستقل دنیا در دستور کار سیاست خارجی دولت سیزدهم است، گفت: بریکس یکی از قدرت های نوظهور جهان است و بنای ما همکاری با آن است.

به گزارش خبرنگار حوزه دولت ایرنا، آیت الله سید ابراهیم رئیسی شامگاه چهارشنبه پیش از عزیمت به ژوهانسبورگ در فرودگاه مهرآباد درباره اهداف سفر به آفریقای جنوبی گفت: این سفر به دعوت رسمی رییس جمهور آفریقای جنوبی که ریاست دوره‌ای بریکس را عهده دار است و به منظور شرکت در اجلاس سران بریکس انجام‌ می شود.

وی در ادامه خاطر نشان کرد: جمهوری اسلامی ایران در سیاست خارجی خود ارتباط با همه کشورهای مستقل در دنیا در دستور کار خود قرار داده است.

آیت الله رییسی خاطر نشان کرد: بریکس توانسته کشورهای مستقل را با هدف مشترک همکاری های اقتصادی و مقابله با یکجانبه گرایی دور هم جمع کند.

رئیس جمهور با اشاره به اهداف این سفر مطرح کرد: هدف اول این سفر شرکت در اجلاس سران و اعلام مواضع جمهوری اسلامی ایران است.

وی افزود: هدف دیگر این سفر انجام دیدارهای دوجانبه با سران عضو بریکس و کشورهای شرکت کننده در این اجلاس است که تمامی این نشست ها در جهت توسعه روابط بین ایران و دیگر کشورها صورت خواهد گرفت.

وی با بیان اینکه این دیدارها به تبادل ظرفیت ها بین کشورها عضو بریکس خواهد انجامید، گفت: امیدواریم این سفر گامی برای تحقق سیاست‌های ایران باشد.

رییس جمهور خاطر نشان کرد که دیدارهای جنبی این سفر با هدف توسعه روابط ایران با اتحادیه‌های منطقه ای و فرامنطقه ای انجام می‌شود که جزو سیاست های ایران است.

بیشتر بخوانید  ببینید | آتش‌بازی طارمی تمامی ندارد؛ گل دوم پورتو توسط مهدی به کاردیف سیتی

رئیسی با تاکید بر اینکه ارتباط با همه کشورهای مستقل دنیا در دستور کار سیاست خارجی ایران قرار دارد، افزود: بریکس می تواند به عنوان یک مجموعه توسعه پیدا کند.