۱۴۰۳-۰۲-۱۰ ۱۰:۳۰ ب.ظ

پیام بایدن برای مردم غزه و سودان به مناسبت عید فطر

رئیس جمهور آمریکا که همواره یکی از مهم‌ترین حامیان رژیم صهیونیستی بوده، در پیامی به مناسبت عید فطر گفت که با مردم غزه و سودان همدردی می‌کند.

جو بایدن، رئیس جمهور آمریکا در پیامی که به مناسبت عید سعید فطر منتشر کرده، نوشت: «در حالی که جوامع مسلمانان به مناسبت عید فطر گرد هم می‌آیند، به فکر درد و رنج مسلمانان دیگر نیز هستند».

به گزارش الجزیره، بایدن در ادامه این پیام که در شبکه اجتماعی ایکس منتشر شده، نوشت: «من با کسانی که در سراسر جهان درگیر جنگ، گرسنگی و آوارگی هستند، از جمله غزه و سودان ابراز همدردی می‌کنم».

این پیام در حالی منتشر می‌شود که بایدن علیرغم برخی مخالفت‌های کلامی، همواره یکی از مهم‌ترین حامیان رژیم صهیونیستی بوده است. واشنگتن پست دهم فروردین ماه گزارش داد که دولت بایدن بی سر و صدا با اختصاص میلیارد‌ها دلار کمک نظامی به رژیم صهیونیستی که شامل بمب و جنگنده می‌شود، موافقت کرده است. گفته شده بسته‌های تسلیحاتی جدید شامل بیش از یک هزار و ۸۰۰ بمب ۲ هزار پوندی موسوم به ام کی ۸۲ و ۵۰۰ بمب ۵۰۰ پوندی است.

برنی سندرز، سناتور آمریکایی ضمن انتقاد به این اقدام در شبکه اجتماعی ایکس نوشت که آمریکا نمی‌تواند یک روز به نتانیاهو التماس کند که بمباران غیر نظامیان را متوقف کند و یک روز دیگر هزاران بمب دو هزار پوندی برای او بفرستد که می‌تواند کل شهر را با خاک یکسان کند.

بیشتر بخوانید  رئیس پلیس مبارزه با مواد مخدر : داروهای ممنوعه اربعین در عراق اعلام شد