۱۴۰۳-۰۲-۱۰ ۱:۱۲ ق.ظ

پایان دور ششم مذاکرات برجام / مقام اروپایی از مذاکرات جداگانه با نمایندگان کشور‌ها خبر داد

به گزارش مهدنو، مسئول ارتباطات و اطلاعات عمومی نمایندگی اتحادیه اروپا در سازمان‌های بین‌المللی در وین با انتشار پیامی از پایان مذاکرات احیای برجام در گراند هتل، وین اتریش خبر داد و اعلام کرد رایزنی‌های دیگری برای حصول توافق انجام خواهد شد.

«الن جورج» در پیامی نوشت: «کمیسیون مشترک برجام پایان یافت. اکنون هیئت‌های حاضر در نشست به بحث‌های مختلف درباره جزئیات کار و اقدامات لازم خواهند پرداخت.»

او در ادامه اعلام کرد: «اتحادیه اروپا به‌عنوان هماهنگ‌کننده، مذاکراتی با تمامی نماینده‌ها به‌صورت جداگانه برگزار خواهد کرد.»

سفیر انگلیس و نماینده دائم این کشور در آژانس بین‌المللی انرژی هسته‌ای در وین نیز با انتشار پیامی توییتری نوشت: «ششمین دور مذاکرات برجام آغاز شد. تمام طرف‌ها متفق بودند که کار‌های بسیاری باید انجام شود.»

پیش از این «میخائیل اولیانوف» نماینده دائم روسیه در سازمان‌های بین‌المللی در وین، اعلام کرده بود کیفیت توافق در مذاکرات کنونیِ احیای برجام در گراند هتل، وین در رأس محور‌ها در این نشست است.

ششمین دور نشست مشترک کمیسیون برجام با حضور نمایندگان ایران، تروئیکای اروپایی، روسیه، و چین در گراند هتل، وین انجام شد. همانند نشست‌های پیشین در نشست امروز نیز «انریکه مورا» به معاونت از «جوزپ بورل» مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا، ریاست این نشست را برعهده داشت.

بیشتر بخوانید  حضور سه ژیمناست ایران در یونیورسیاد/جودی: نیم نگاهی به مدال داریم