۱۴۰۳-۰۲-۱۰ ۹:۱۹ ب.ظ

پاسخ ایران به اسرائیل بعد از عید فطر خواهد بود

"حاییم لیونسون" روزنامه‌نگار و تحلیلگر اسرائیلی در مقاله‌ای در روزنامه عبری زبان هاآرتص نوشت: نباید این را گفت اما حقیقت این است که ما شکستی مفتضحانه خوردیم.

روزنامه صهیونیستی «هاآرتص» نوشته است: نباید گفت ولی چاره‌ای نیست، ما کاملا شکست خورده‌ایم. این روزنامه نوشت: اهداف جنگ محقق نمی‌شود، اسرا تحت فشار نظامی بازنمی‌گردند، امنیت بازنمی‌گردد و طرد و انزوای بین‌المللی از بین نمی‌رود. ما شکست خورده‌ایم و این واقعیت است.

«هاچای هوبرمن» روزنامه‌نگار و نویسنده صهیونیست نیز در این باره گفت: جنگ تمام شد و زمان انتخابات است.

وی تصریح کرد: اکنون که جنگ عملاً بدون هیچ موفقیتی به پایان رسیده و به جنگ فرسایشی تبدیل شده است، در واقع دلیلی وجود ندارد که ما برای جایگزین دموکراتیک این رهبری شکست خورده تاریخ برگزاری انتخابات را تعیین نکنیم.

پس از گذشت ۶ ماه از تجاوز بدون نتیجه و دستاورد رژیم صهیونیستی به غزه، این رژیم روز به روز بیشتر در بحران های داخلی و خارجی خود فرو می رود.

رژیم صهیونیستی طی این مدت دستاوردی غیر از جنایت، قتل عام، ویرانی، جنایت های جنگی، نقض قوانین بین المللی، بمباران نهادهای امدادرسان و قحطی و گرسنگی در این منطقه نداشته است.

رژیم اسرائیل این جنگ را بدون در نظر گرفتن هر دستاوردی در آینده، باخته است؛ پس از ۶ ماه نتوانسته گروه‌های مقاومت در یک منطقه کوچک را که سال‌ها در محاصره است، به تسلیم وا دارد و حتی همراهی افکار عمومی جهانی را به خاطر ارتکاب جنایت‌های آشکار در غزه، از دست داده است.


تحولات سرزمین های اشغالی – صدو هشتاد و پنجمین روز جنگ

هاآرتص: نباید این را گفت اما حقیقت این است که ما شکستی مفتضحانه خوردیم/ گیدعون سعر: کسانی که مسئول شکست هفتم اکتبر هستند، نباید در قدرت بمانند

شبکه ۱۲ تلویزیون رژیم صهیونیستی اعلام کرد که هفت نفر از اعضای کنست از حزب لیکود خواستار بررسی فوری طرح مبادله اسرا با مقاومت در غزه شدند.

این شبکه اعلام کرد که شهرک‌نشینان صهیونیست مجددا زیر بارش شدید باران در تل آویو دست به تظاهرات زده و خواستار اقدام فوری برای آزادی اسرای اسرائیلی در غزه شدند.

بیشتر بخوانید  تلاش‌های اسرائیل از آرژانتین تا بلوچستان برای توقف عملیات انتقام

پاسخ ایران به اسرائیل بعد از عید فطر خواهد بود/ هاآرتص: ما شکستی مفتضحانه خوردیم/ وزیر مستعفی کابینه نتانیاهو: کسانی که مسئول شکست هفتم اکتبر هستند، نباید در قدرت بمانند/ شهردار حیفا از ترس وقوع جنگ خواستار تهیه تلفن ثابت و انبار کردن دارو و غذا شد + عکس و فیلم

ایهود باراک نخست وزیر اسبق رژیم صهیونیستی در گفتگو با شبکه ۱۲ این رژیم گفت: با وضعیتی پیچیده و بی سابقه مواجهیم، ایران و حزب‌الله به حملات خود ادامه داده و حماس هنوز از شکست‌خوردن دور است، در چنین شرایطی دولت نتانیاهو باید فردا یا زودتر منحل شود.

گیدعون سعر وزیر اسرائیلی که اخیر از کابینه جنگ رژیم صهیونیستی استعفا داد، تاکید کرد کسانی که مسئول شکست هفتم اکتبر هستند، نباید در قدرت بمانند. ساعر تاکید کرد که با دیگران به دنبال برگزاری انتخابات زودهنگام خواهد بود. وی گفت ما به تغییرات گسترده در نظام سیاسی رژیم صهیونیستی نیاز داریم.

پاسخ ایران به اسرائیل بعد از عید فطر خواهد بود/ هاآرتص: ما شکستی مفتضحانه خوردیم/ وزیر مستعفی کابینه نتانیاهو: کسانی که مسئول شکست هفتم اکتبر هستند، نباید در قدرت بمانند/ شهردار حیفا از ترس وقوع جنگ خواستار تهیه تلفن ثابت و انبار کردن دارو و غذا شد + عکس و فیلم
ادامه تظاهرات در سرزمین های اشغالی

“حاییم لیونسون” روزنامه‌نگار و تحلیلگر اسرائیلی در مقاله‌ای در روزنامه عبری زبان هاآرتص نوشت: نباید این را گفت اما حقیقت این است که ما شکستی مفتضحانه خوردیم. لیونسون تصریح کرد که ما در جنگ شکست خوردیم و این نظر هر شهرک‌نشینی است و البته از نظر روحی اعتراف به این شکست سخت است. وی گفت واقعیتی کاملا روشن و واضح پیش روی ما است و ما باید آن را درک کنیم و از آن درس بگیریم.

انجمن مطبوعاتی خارجی: ممانعت رژیم صهیونیستی از حضور روزنامه‌نگاران مستقل در غزه، شک بر انگیز است

وزارت بهداشت فلسطین در نوار غزه اعلام کرد در حملات ۲۴ ساعت گذشته ارتش اشغالگر صهیونیستی به مناطق مختلف این باریکه ۱۵۳ نفر به شهادت رسیده و ۶۰ نفر هم زخمی شدند. این وزارتخانه افزود شمار کلی شهدا از آغاز جنگ تا این لحظه به ۳۳۳۶۰ نفر و شمار مجروحان نیز به ۷۵۹۹۳ نفر افزایش یافته است.

انجمن مطبوعاتی خارجی تاکید کرد که ممانعت رژیم صهیونیستی از حضور روزنامه‌نگاران مستقل در غزه، سوالاتی در رابطه با آنچه این رژیم نمی‌خواهد رسانه‌های بین‌المللی ببینند، ایجاد می‌کند. انجمن مذکور از رژیم صهیونیستی خواست اجازه حضور گسترده و بی قید و شرط رسانه‌های بین‌المللی در غزه را بدهد.

پاسخ ایران به اسرائیل بعد از عید فطر خواهد بود/ هاآرتص: ما شکستی مفتضحانه خوردیم/ وزیر مستعفی کابینه نتانیاهو: کسانی که مسئول شکست هفتم اکتبر هستند، نباید در قدرت بمانند/ شهردار حیفا از ترس وقوع جنگ خواستار تهیه تلفن ثابت و انبار کردن دارو و غذا شد + عکس و فیلم
ادامه تظاهرات در سرزمین های اشغالی

این انجمن تاکید کرد که ارتش رژیم صهیونیستی به شیوه‌ای بسیار محدود اجازه حضور رسانه‌های بین‌المللی در غزه آن هم تحت نظارت شدید را داده است. انجمن مطبوعات خارجی بیان کرد که خبرنگاران در غزه حین پوشش شجاعانه تحولات و درگیری‌ها، با تهدیدات و خطرات بی‌سابقه‌ای مواجه هستند.

بیشتر بخوانید  نبرد با ۵ ارتش و موازنه وحشت ایران

پاسخ ایران به اسرائیل بعد از عیدفطر خواهد بود/ شهردار حیفا خواستار تهیه تلفن ثابت و انبار کردن دارو و غذا از ترس وقوع جنگ در مرزهای شمالی شده است

نظامیان اشغالگر اسرائیلی از ساعاتی پیش به اردوگاه بلاطه در شرق نابلس یورش بردند. در پی یورش صهیونیست‌ها به این منطقه، مبارزان مقاومت فلسطین به مقابله با آن‌ها برخواستند. مبارزان مقاومت چند بمب دست‌ساز در مسیر خودروهای اشغالگران منفجر کردند. اخبار اولیه از زخمی شدن یک نظامی اسرائیلی در این درگیری‌ها حکایت دارد.

منابع عبری زبان از به صدا درآمدن آژیر خطر در شهر اشغالی ام رشراش (ایلات) در جنوب فلسطین اشغالی در پی حمله پهپادی به این شهر خبر دادند. این منابع از فعال شدن سامانه پدافندی برای مقابله با این پهپاد خبر دادند.

شبکه ۱۲ تلویزیون رژیم صهیونیستی از شلیک ۵ موشک از جنوب لبنان به الجلیل غربی در شمال فلسطین اشغالی خبر داد. در پی این حمله آژیر خطر در بخش‌هایی از شمال فلسطین اشغالی به صدا درآمد.

توپخانه ارتش رژیم صهیونیستی شهرک‌های مرزی یارون، مارون، عیتا الشعب، کفر کلا و میس الجبل در جنوب لبنان را هدف قرار داد. منابع عبری زبان اعلام کردند که پایگاه‌های ارتش رژیم صهیونیستی در مزارع اشغالی شبعا از جنوب لبنان هدف حمله شدید موشکی قرار گرفته است.

منابع عبری زبان اعلام کردند که پایگاه اسرائیلی “رویسات العلم” در مرزهای شمالی فلسطین اشغالی از سمت جنوب لبنان هدف حمله موشکی قرار گرفته است.

شکار نظامیان ارتش رژیم صهیونیستی

شبکه ۱۲ تلویزیون رژیم صهیونیستی اعلام کرد شهردار حیفا خواستار تهیه تلفن ثابت و انبار کردن دارو و غذا از ترس وقوع جنگ در مرزهای شمالی شده است. منبع مذکور اشاره کرد که شهردار حیفا همچنین خواستار آماده‌سازی پناهگاه‌ها و فراهم کردن شرایط تخلیه ساکنان در صورت وقوع جنگ شده است.

بیشتر بخوانید  احتمال حمله اسرائیل به تاسیسات اتمی ایران چقدر است؟

روزنامه “تایمز آف اسرائیل” به نقل از مسئولان نظامی اسرائیلی بیان کرد که برآوردهای این رژیم حاکی از آن است که پاسخ ایران به حمله به کنسولگری این کشور در سوریه، بعد از تعطیلات عید فطر خواهد بود. مسئولان نظامی اسرائیلی گفته‌اند طبق این برآوردها، احتمالا ایران اهداف و مواضع نظامی و استراتژیک را هدف قرار خواهد داد نه اماکن غیرنظامی را.

یکی از فرماندهان گردان‌های قسام در گفتگو با الجزیره اعلام کرد که مجاهدان این گردان‌ها در طول ۵۰ روز در حال برنامه‌ریزی و آماده شدن برای عملیات “کمین ابرار” در منطقه الزنه در خان یونس بودند. این فرمانده قسام تاکید کرد آنچه در این فایل ویدیویی منتشر شده، دیده می‌شود، تنها بخشی از عملیات است و آنچه اتفاق افتاده و تصویربرداری نشده، بسیار بزرگ‌تر است. او همچنین بیان کرد که طبق اطلاعات جمع‌آوری شده و رصد دقیق نیروها و ادوات جنگی دشمن، مسیر بازگشت آن‌ها را مشخص کردیم و این کمین را آماده کردیم.

غزه زنده است

حماس: موضع رژیم اشغالگر همچنان سرسختانه است و پاسخگوی هیچ یک از خواسته‌های ملت و مقاومت نیست

جنبش مقاومت اسلامی حماس طی بیانیه‌ای اعلام کرد در جریان دور اخیر مذاکرات در قاهره، پاسخ رژیم صهیونیستی را پس از تلاش‌های واسطه‌ها در مصر، قطر و آمریکا دریافت کرده است. در این بیانیه آمده است: جنبش حماس ضمن قدردانی از تلاش‌های گسترده واسطه‌ها و ضمن اصرار بر دستیابی به توافقی برای توقف جنگ و جنایات دشمن صهیونیستی علیه ملت فلسطین، تاکید می‌کند که موضع رژیم اشغالگر همچنان سرسختانه است و پاسخگوی هیچ یک از خواسته‌های ملت و مقاومت نیست. حماس تاکید کرد که با این وجود، رهبران این جنبش طرح پیشنهادی را با مسئولیت‌پذیری ملی بررسی می‌کنند سپس پاسخ خود را به اطلاع واسطه‌ها خواهند رساند.