۱۴۰۳-۰۲-۱۰ ۵:۱۱ ب.ظ

هواشناسی ایران ۱۴۰۲/۰۵/۰۹؛ هشدار هواشناسی برای ۱۰ استان- اخبار هواشناسی – اخبار اقتصادی تسنیم

[ad_1]

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری تسنیم، بر اساس نقشه‌های همدیدی و آینده‌نگری سازمان هواشناسی امروز در برخی مناطق استان‌های ساحلی دریای خزر،‌اردبیل، شمال آذربایجان شرقی، آذربایجان غربی،‌برخی مناطق هرمزگان،‌ جنوب کرمان و جنوب شرق فارس رگبار، رعدوبرق و وزش باد شدید موقتی پیش‌بینی شده است.

سه‌شنبه در ارتفاعات البرز مرکزی بارش پراکنده و در جنوب کرمان و شرق هرمزگان رگبار و رعدوبرق پیش‌بینی شده است. چهارشنبه و پنجشنبه جو آرامی در اکثر مناطق کشور حاکم می‌شود و تنها در شمال غرب و استان‌های ساحلی دریای خزر بارش‌ روی خواهد داد.

از امروز تا چهارشنبه در استان‌های ساحلی دریای خزر و اردبیل افزایش دما روی می‌دهد. همچنین طی ۳ روز آینده در شرق کشور وزش باد شدید و گردوخاک پیش بینی شده و شرق دریای عمان طی ۵ روز آینده مواج است.

توصیف سامانه: رشد ابرهای همرفتی

زمان پایان: دوشنبه ۱۴۰۲/۰۵/۰۹

نوع مخاطره: رگبار باران و رعدوبرق، وزش باد شدید موقت در برخی نقاط همراه با خیزش گردوخاک

منطقه اثر:

دوشنبه ۱۴۰۲/۰۵/۰۹: شمال و غرب و شرق هرمزگان، جنوب شرق فارس و جنوب غرب کرمان، سیستان و بلوچستان،‌ اردبیل، شمال استان‌های آذربایجان غربی و آذربایجان شرقی، گیلان، مازندران، غرب گلستان.

اثر مخاطره: آب‌گرفتگی معابر عمومی، جاری شدن روان‌آب و اختلال در سفرهای بین شهری، طغیان رودخانه‌های فصلی ، سیلابی شدن مسیل‌ها، صاعقه، خسارت به سازه‌های موقت، اختلال در ناوگان حمل و نقل زمینی، ریلی و هوایی و احتمال خسارت به محصولات زراعی و باغی.

توصیه: اجتناب از توقف و تردد در حاشیه رودخانه‌ها و مسیل‌ها، احتیاط در عبور و مرور از نواحی مرتفع، اجتناب از هرگونه تردد، توقف و برپایی چادرهای مسافرتی در حاشیه رودخانه‌ها، احتیاط در سفرهای بین شهری، خودداری از چرای دام و تردد عشایر در حاشیه و بستر رودخانه‌ها و ارتفاعات، اطمینان از استحکام سازه‌های موقت و اتخاذ تمهیدات لازم در کشاورزی.

بیشتر بخوانید  ادعای وزیر جنگ رژیم صهیونیستی: برای حمله به رفح از خان‌ یونس عقب‌نشینی کردیم

انتهای پیام/

 

[ad_2]

Source link