۱۴۰۳-۰۲-۱۰ ۴:۵۶ ب.ظ

هواشناسی ایران ۱۴۰۲/۰۵/۰۸؛ هشدار طغیان رودخانه ها در ۱۳ استان- اخبار هواشناسی – اخبار اقتصادی تسنیم

[ad_1]

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری تسنیم، اطلاعیه‌های سازمان هواشناسی به شرح زیر است؛

توصیف سامانه: نفوذ سامانه بارشی و رشد ابرهای همرفتی

زمان پایان: دوشنبه ۱۴۰۲/۰۵/۰۹

نوع مخاطره: رگبار، رعدوبرق، وزش باد نسبتا شدید و احتمال بارش تگرگ

منطقه اثر:

یکشنبه ۱۴۰۲/۰۵/۰۸: شمال آذربایجان غربی، آذربایجان شرقی، اردبیل، گیلان، مازندران، غرب گلستان، ارتفاعات استان‌های قزوین، البرز و تهران، جنوب کرمان، شمال و شرق هرمزگان، دامنه و ارتفاعات جنوب سیستان و بلوچستان، جنوب و شرق فارس.

دوشنبه ۱۴۰۲/۰۵/۰۹: اردبیل، شمال استان‌های آذربایجان غربی و آذربایجان شرقی، گیلان، مازندران، غرب گلستان، دامنه و ارتفاعات هرمزگان، جنوب و شرق فارس، دامنه و ارتفاعات جنوب سیستان و بلوچستان.

اثر مخاطره: احتمال آب‌گرفتگی معابر، احتمال جاری شدن روان‌آب و احتمال سیلاب و بالا آمدن ناگهانی سطح آب رودخانه‌ها و مسیل‌ها، صاعقه، وزش باد، در نواحی مستعد خیزش گردوخاک، احتمال خسارت به سازه‌های موقت از جمله بنرها، داربست‌ها و تابلوهای تبلیغاتی و احتمال شکستن درختان کهنسال.

توصیه: احتیاط و اجتناب از تردد و توقف در حاشیه رودخانه ها و مسیلها، احتیاط در هرگونه فعالیتهای کوهنوردی، اجتناب از اسکان و برپا کردن چادرهای مسافرتی در حاشیه و بستر مسیل‌ها، احتیاط در سفرهای برون‌شهری به‌ویژه در اطراف رودخانه‌ها، احتیاط در جابجایی عشایر، آمادگی دستگاه‌های اجرایی و امدادی و پاک‌سازی دهانه پل‌ها، لایروبی کانال‌ها و آب‌روها.

توصیف سامانه: افزایش گرادیان فشاری

زمان پایان: دوشنبه ۱۴۰۲/۰۵/۰۹

نوع مخاطره: وزش بادشدید و در نواحی مستعد گرد و خاک

منطقه اثر:

یکشنبه ۱۴۰۲/۰۵/۰۸: خراسان شمالی، خراسان رضوی، خراسان جنوبی، شمال سیستان و بلوچستان، سمنان، یزد، اصفهان، قم، کرمان، مرکزی، جنوب تهران، جنوب البرز.

بیشتر بخوانید  برگزاری جشنواره قرآن و نماز فرزندان همکار صنعت آب و برق لرستان

دوشنبه ۱۴۰۲/۰۵/۰۹: خراسان شمالی، خراسان رضوی، خراسان جنوبی، شمال سیستان و بلوچستان، سمنان، یزد، اصفهان، قم، کرمان، مرکزی، جنوب تهران، جنوب البرز.

اثر مخاطره: در مناطق مستعد خیزش گردوخاک، کاهش شعاع دید و کاهش کیفیت هوا (احتمال رخداد طوفان شن در شرق کشور)، احتمال خسارت به تجهیزات شهری و برون شهری از جمله سقوط بنر، تابلوهای تبلیغاتی، داربست‌ها و سازه‌های موقت، احتمال سقوط اشیا از ارتفاعات و احتمال شکستن نهال‌ها و درختان کهنسال.

توصیه: احتیاط و اجتناب از رفت وآمد های غیر ضروری برای افراد سالمند و بیمارهای تنفسی و قلبی، پرهیز از فعالیت کویرنوردی، احتیاط در تردد جاده‌ای، اطمینان از استحکام سازه‌های موقت، احتیاط در فعالیت‌های عمرانی، احتیاط در عبور و مرور و عدم پارک خودرو در حاشیه ساختمان‌های نیمه کاره و درختان کهنسال و محدودیت در فعالیت‌های کشاورزی.

انتهای پیام/

[ad_2]

Source link