۱۴۰۳-۰۲-۱۰ ۵:۳۸ ق.ظ

هواشناسی ایران ۱۴۰۲/۰۵/۰۶؛ هشدار نارنجی هواشناسی برای جنوب و جنوب شرق کشور- اخبار هواشناسی – اخبار اقتصادی تسنیم

[ad_1]

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری تسنیم،‌ پیش بینی کلی نقشه‌های همدیدی و آینده‌نگری سازمان هواشناسی نشان می‌دهد از امروز تا دوشنبه آینده در ساعات بعدازظهر برای نیمه جنوبی سیستان و بلوچستان، شمال و شرق هرمزگان،‌جنوب کرمان،‌شرق و جنوب فارس رشد ابرهای همرفتی، رگبار،‌رعدوبرق، وزش باد شدید موقتی و در برخی مناطق خیزش گردوخاک روی می‌دهد. امروز همچنین در شرق خراسان شمالی، شمال خراسان رضوی، ارتفاعات البرز مرکزی، شمال اردبیل و آذربایجان شرقی رگبار پراکنده گاهی رعدوبرق و وزش باد روی می‌دهد.

شنبه و یکشنبه آینده برای اردبیل، گیلان، مازندران، زنجان،‌ قزوین، ارتفاعات البرز و بخش‌هایی از آذربایجان شرقی بارش باران همراه با رعدوبرق و وزش باد شدید موقتی و در برخی مناطق آذربایجان غربی، شمال کردستان و گلستان نیز بارش پراکنده پیش بینی شده است.

دوشنبه آینده در سواحل دریای خزر و شمال آذربایجان غربی و آذربایجان شرقی به همراه اردبیل بارش پراکنده روی می‌دهد. روز سه‌شنبه نیز احتمال رشد ابر و بارش پراکنده در سواحل دریای خزر وجود دارد.

امروز در سواحل دریای خزر و اردبیل افزایش محسوس دما و از شنبه در این مناطق روند کاهش دما روی می‌دهد. طی ۵ روز آینده شرق دریای عمان، فردا تنگه هرمز و از شنبه تا دوشنبه دریای خزر مواج خواهد بود.

توصیف سامانه: رشد شدید ابرهای همرفتی

زمان پایان: جمعه ۱۴۰۲/۰۵/۰۶

نوع مخاطره: رگبار و رعد و برق شدید، وزش باد شدید

منطقه اثر:

جمعه ۱۴۰۲/۰۵/۰۶: جنوب کرمان و نیمه شمالی هرمزگان و جنوب شرق فارس

اثر مخاطره: آب‌گرفتگی معابر عمومی، جاری شدن روان‌آب و اختلال در سفرهای بین شهری، طغیان رودخانه‌های فصلی ، سیلابی شدن مسیل‌ها، صاعقه، احتمال اختلال در برگزاری مراسم تاسوعا و عاشورا، خسارت به سازه‌های موقت از جمله بنرها، پرچم‌ها، داربست‌ها و تابلوهای تبلیغاتی و اختلال در ناوگان حمل و نقل زمینی، ریلی و هوایی.

بیشتر بخوانید  بی توجهی باکو عامل اصلی افزایش قیمت لوازم مدرسه در جمهوری آذربایجان- اخبار ترکیه و اوراسیا - اخبار بین الملل تسنیم

توصیه: اجتناب از توقف و تردد در حاشیه رودخانه‌ها و مسیلها، احتیاط در عبور و مرور از نواحی مرتفع، اجتناب از هرگونه تردد، توقف و برپایی چادرهای مسافرتی در حاشیه رودخانه‌ها، تمهیدات مناسب جهت عدم خسارت احتمالی در مراسم سوگواری، احتیاط در سفرهای بین شهری، خودداری از چرای دام و تردد عشایر در حاشیه و بستر رودخانه‌ها و ارتفاعات، اطمینان از استحکام سازه‌های موقت.

انتهای پیام/

[ad_2]

Source link