۱۴۰۳-۰۲-۲۶ ۸:۱۴ ب.ظ

هواشناسی ایران ۱۴۰۲/۰۵/۰۴؛ هشدار فعالیت سامانه بارشی در ۱۰ استان/ افزایش دما در برخی مناطق کشور- اخبار هواشناسی – اخبار اقتصادی تسنیم

[ad_1]

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری تسنیم، پیش‌بینی کلی نقشه‌های همدیدی و آینده‌نگری سازمان هواشناسی نشان می‌دهد طی ۵ روز آینده در نیمه جنوبی سیستان و بلوچستان، برخی مناطق هرمزگان و جنوب کرمان رگبار،‌ رعدوبرق، وزش باد شدید موقتی و گاهی گردوخاک روی می‌دهد، امروز در این مناطق بارش‌ها شدت خواهد داشت.

امروز همچنین در برخی مناطق آذربایجان شرقی،‌ آذربایجان غربی،‌ اردبیل،‌ استان‌های ساحلی دریای خزز، خراسان شمالی و فردا در ارتفاعات البرز مرکزی،‌ خراسان شمالی و شمال خراسان رضوی،‌ روز جمعه در ارتفاعات البرز مرکزی و اردبیل،‌ شنبه و یکشنبه هفته آینده در برخی مناطق شمال غرب و استان‌های ساحلی دریای خزر رگبار و رعدوبرق پیش‌بینی شده است.

طی ۵ روز آینده برای مناطقی از شمال شرق و شرق و طی ۲ روز آینده در بخش‌هایی از مرکزی و دامنه‌های جنوبی البرز مرکزی در برخی ساعات وزش باد شدید و گردوخاک روی می‌دهد.

فردا و روز جمعه در اردبیل و استان‌های ساحلی دریای خزر افزایش دما روی می‌دهد و دریای خزر نیز امروز مواج است.

توصیف سامانه: فعالیت سامانه بارشی و رشد ابرهای همرفتی

زمان پایان: پنج‌شنبه ۱۴۰۲/۰۵/۰۵

نوع مخاطره: رگبار باران و رعدوبرق، وزش باد شدید موقت گاهی همراه با گردوخاک

منطقه اثر:

چهارشنبه ۱۴۰۲/۰۵/۰۴: شمال استان‌های آذربایجان غربی، آذربایجان شرقی و اردبیل، ارتفاعات مازندران، گلستان، شمال خراسان شمالی، شرق و شمال هرمزگان، نیمه جنوبی کرمان و جنوب شرق فارس.

پنجشنبه ۱۴۰۲/۰۵/۰۵: نیمه جنوبی سیستان و بلوچستان، شمال و شرق هرمزگان و جنوب کرمان.

اثر مخاطره: احتمال آب‌گرفتگی معابر، لغزندگی جاده‌ها، احتمال جاری شدن روان‌آب، صاعقه، وزش باد، در نواحی مستعد خیزش گردوخاک، احتمال خسارت به سازه‌های موقت از جمله بنرها، داربست‌ها و تابلوهای تبلیغاتی و احتمال شکستن درختان کهنسال.

بیشتر بخوانید  پوستر سومین جشنواره زائران کریمه (س) رونمایی شد - خبرگزاری مهر | اخبار ایران و جهان

توصیه: اجتناب از اسکان و برپا کردن چادرهای مسافرتی در حاشیه و بستر مسیل‌ها، احتیاط در سفرهای برون‌شهری به‌ویژه اطراف رودخانه‌ها، احتیاط در فعالیت‌های کوه‌نوردی و جابه‌جایی عشایر، آمادگی دستگاه‌های اجرایی و امدادی و پاک‌سازی دهانه پل‌ها، لایروبی کانال‌ها و آب‌روها

توصیف سامانه: تداوم گرادیان فشاری

زمان پایان: چهارشنبه ۱۴۰۲/۰۵/۰۴

نوع مخاطره: وزش باد نسبتاً شدید تا شدید و در نواحی مستعد همراه با گردوخاک

منطقه اثر:

چهارشنبه ۱۴۰۲/۰۵/۰۴: خراسان رضوی، خراسان جنوبی، کرمان، سیستان و بلوچستان، نیمه شرقی اصفهان، جنوب سمنان، جنوب تهران، قم، همدان، مرکزی، البرز، قزوین، زنجان، جنوب خوزستان، بوشهر، غرب ایلام، غرب کرمانشاه.

اثر مخاطره: در مناطق مستعد خیزش گردوخاک، کاهش شعاع دید و کاهش کیفیت هوا (احتمال رخداد طوفان شن در شرق کشور)، احتمال خسارت به تجهیزات شهری و برون‌شهری از جمله سقوط بنر، تابلوهای تبلیغاتی، داربست‌ها و سازه‌های موقت، احتمال سقوط اشیا از ارتفاعات و احتمال شکستن نهال‌ها و درختان کهنسال.

توصیه: اجتناب از تردد غیرضروری بیماران تنفسی، افراد سالخورده و کودکان، پرهیز از فعالیت کویرنوردی، احتیاط در تردد جاده‌ای، اطمینان از استحکام سازه‌های موقت، احتیاط در فعالیت‌های عمرانی، احتیاط در عبور و مرور و عدم پارک خودرو در حاشیه ساختمان‌های نیمه‌کاره و درختان کهنسال و محدودیت در فعالیت‌های کشاورزی.

توصیف سامانه: تشدید فعالیت سامانه بارشی و رشد ابرهای همرفتی

زمان پایان: چهارشنبه ۱۴۰۲/۰۵/۰۴

نوع مخاطره: رگبار باران، رعدو برق، وزش باد شدید و احتمال تگرگ

منطقه اثر:

چهارشنبه ۱۴۰۲/۰۵/۰۴: نیمه جنوبی سیستان و بلوچستان.

اثر مخاطره: اختلال در سفرهای بین‌شهری، سیلابی شدن مسیل‌ها، افزایش ناگهانی سطح آب رودخانه‌های فصلی، آبگرفتگی معابر عمومی، جاری شدن روان‌آب، صاعقه، خسارت به سازه‌های موقت از جمله بنرها، داربست‌ها و تابلوهای تبلیغاتی و اختلال در پروازها.

بیشتر بخوانید  ورود غیرقانونی نماینده مجلس ترکیه به درون مرزهای ایران- اخبار ترکیه و اوراسیا - اخبار بین الملل تسنیم

توصیه: احتیاط در عبور و مرور از نواحی مرتفع، اجتناب از هر گونه تردد، توقف و برپایی چادرهای مسافرتی در حاشیه رودخانه‌ها، احتیاط در سفرهای بین‌شهری، پرهیز از فعالیت‌های کوه‌نوردی، خودداری از چرای دام و تردد عشایر در حاشیه و بستر رودخانه‌ها و ارتفاعات، اطمینان از استحکام سازه‌های موقت

انتهای پیام/+

[ad_2]

Source link