۱۴۰۳-۰۲-۱۰ ۵:۲۹ ق.ظ

هواشناسی ایران ۱۴۰۲/۰۵/۰۱؛ وزش باد شدید و خیزش گردوخاک در برخی مناطق کشور- اخبار هواشناسی – اخبار اقتصادی تسنیم

[ad_1]

به گزارش خبرگزاری تسنیم، کبری رفیعی کارشناس سازمان هواشناسی به تشریح وضعیت جوی و آب‌ و هوای امروز یکشنبه یکم مرداد و روزهای آینده پرداخت و گفت: طی سه روز آینده برای مناطق شمالی آذربایجان‌های شرقی و غربی، اردبیل، ارتفاعات البرز مرکزی و شرقی رگبار و رعدوبرق رخ می‌دهد و روز چهارشنبه علاوه بر این مناطق، بارش‌ها به شمال شرق از جمله مناطق شمالی خراسان رضوی و خراسان شمالی می‌رسد.

وی افزود: روز پنجشنبه ارتفاعات شمال شرق سمنان نیز علاوه بر این مناطق رگبار پراکنده و رعدوبرق خواهند داشت.

رفیعی خاطر نشان کرد: طی پنج روز آینده در شمال شرق و شرق کشور به ویژه منطقه زابل، جنوب شرق، بخش‌هایی از مرکز و دامنه‌های جنوبی البرز خیزش گردوخاک پیش‌بینی می‌شود که منجر به کاهش کیفیت هوا و کاهش دید در مناطق مستعد خواهد شد و احتمال توفان شن در منطقه زابل هم وجود دارد.

کارشناس هواشناسی به بارش‌های مناطق جنوبی کشور اشاره کرد و گفت: طی پنج روز آینده به ویژه ساعات بعد از ظهر و اوایل شب در جنوب سیستان و بلوچستان، جنوب شرق فارس، شمال شرق هرمزگان و ارتفاعات جنوب کرمان با توجه به رشد ابرهای همرفتی گاهی رگبار و رعدوبرق رخ خواهد داد.

وی ادامه داد: همچنین وزش باد شدید برای سه روز آینده در نوار غربی کشور پیش‌بینی می‌شود. 

رفیعی خاطر نشان کرد: آب های جنوبی کشور از امروز تا پنجشنبه به ویژه دریای عمان و تنگه هرمز مواج و متلاطم خواهد بود و روزهای سه‌شنبه و چهارشنبه نیز نیمه شرقی خلیج فارس و دریای خزر همین شرایط را دارند. 

بیشتر بخوانید  جدایی بحرین از ایران؛ خیانت پهلوی به تمامیت ارضی کشور

کارشناس هواشناسی آسمان امروز تهران را صاف تا قسمتی ابری گاهی همراه با وزش باد شدید پیش‌بینی‌ کرد و گفت: بیشینه دمای پایتخت به ۳۸ درجه می‌رسد و کمینه دما هم به ۲۶ درجه رسید که نسبت به دیروز ۳ درجه‌ کاهش یافت.

انتهای پیام/

[ad_2]

Source link