۱۴۰۳-۰۲-۱۵ ۲:۱۴ ق.ظ

هشتادمین روز «طوفان الأقصی»| السنوار: ۵ هزار نظامی و افسر صهیونیست را هدف قرار دادیم / مقاومت فلسطین: بدون آتش بس کامل درباره هیچ پیشنهادی مذاکره نمی کنیم

[ad_1]

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری تسنیم، رژیم اشغالگر صهیونیست‌ها در هشتادمین روز از تجاوز نظامی خود به نوار غزه دست به جنایت جدیدی جدید که در اثر آن تاکنون ۷۰ نفر به شهادت رسیده است، تا نشان دهد برخلاف ادعای این رژیم و حامی آن در آمریکا و اروپا، فرقی بین نظامی و غیر نظامی نمی‌گذارد. عمده این شهدا را زنان و کودکان تشکیل می‌دهد.

وزارت بهداشت نوار غزه بامداد روز دوشنبه اعلام کرد که رژیم آپارتاید اسرائیل چند واحد مسکونی در اردوگاه المغازی واقع در مرکز نوار غزه را بمباران کرده است که تا این لحظه (لحظه تنظیم خبر) ۷۰ غیر نظامی به شهادت رسیده‌اند و پیکر بیشتر آن‌ها به بیمارستان الاقصی منتقل شده‌اند.

 

مهمترین تحولات هشتادمین روز از عملیات طوفان الاقصی را در ادامه دنبال کنید:

******************************************************************

 

۱۴:۴۴-شلیک دو راکت ضد زره از خاک لبنان به شمال فلسطین اشغالی

کانال ۱۲ رژیم صهیونیستی گزارش داد که دو راکت ضد زره از خاک لبنان به سمت شهرک “بیت هیلل» در الجلیل شلیک شده است.

 

۱۴:۳۹- شکار یک نفربر زرهی اسرائیل در خان‌یونس

گردان های القسام شاخه نظامی جنبش حماس اعلام کرد که یک نفربر زرهی رژیم صهیونیستی را با راکت ۱۰۵ در شمال شهر خان‌یونس واقع در جنوب نوار غزه هدف قرار داده است.

 

۱۴:۳۵- زخمی شدن ۲۷ نظامی صهیونیست طی ۲۴ ساعت گذشته در نبرد غزه

ارتش رژیم صهیونیستی در جدیدترین گزارشی اعلام کرد که طی ۲۴ ساعت اخیر ۲۷ نظامی این رژیم در درگیری‌های نوار غزه زخمی شدند.

 

۱۳:۰۰- حزب الله پایگاه «میتات» ارتش اسرائیل را هدف قرار داد

مقاومت اسلامی لبنان امروز دوشنبه با صدور اولین بیانیه خود اعلام کرد: رزمندگان مقاومت اسلامی تجمعات نظامیان دشمن را در اطراف پادگان میتات با سلاحهای مناسب هدف قرار داده و تلفات قطعی به دشمن وارد کردند.

 

۱۲:۵۶- به صدا درآمدن آژیر هشدار در شهرک‌های صهیونیست نشین نزدیک غزه

منابع خبری از به صدا در آمدن آژیرهای هشدار در شهرک صهیونیست نشین «نتیف هعسراه» در نزدیکی نوار غزه خبر داد.

 

۱۲:۴۲- تجمع نظامیان صهیونیست در شرق خان یونس هدف مقاومت قرار گرفت

گردان‌های القدس، شاخه نظامی جنبش جهاد اسلامی فلسطین اعلام کرد که تجمع نظامیان دشمن را در خیابان ۵ در شرق خان یونس هدف حملات خمپاره‌ای خود قرار داده است.

در درگیری‌های بین مقاومت فلسطین و نظامیان رژیم صهیونیستی در چندین منطقه غزه چندین نظامی صهیونیست زخمی شدند که بالگردهای این رژیم  برای انتقال مجروحان وارد عمل شده و آن‌ها را به بیمارستان «سوروکا» در «بئر السبع» منتقل کرد.

 

۱۲:۰۱- به صدا درآمدن آژیر هشدار در شمال فلسطین اشغالی

منابع خبری گزارش دادند  که آژیر هشدار در «کریات شمونه» و منطقه اشغالی «الجلیل غربی» در مرز فلسطین اشغالی و لبنان به صدا درآمد.

 

۱۱:۵۷- تداوم درگیری‌ها در خان‌یونس در جنوب غزه

منابع محلی فلسطینی از تداوم درگیری بین رزمندگان فلسطینی با نظامیان صهیونیست در چندین محور در خان‌یونس در جنوب نوار غزه خبر دادند. 

 

۱۱:۵۵- شلیک ۸ راکت از لبنان به سمت مراکز نظامی رژیم صهیونیستی

شبکه خبری الجزیره از شلیکت ۸ راکت از جنوب لبنان به سمت مراکز نظامی رژیم صهیونیستی در اطراف شهرک صهیونیست نشین «سعسع» در شمال فلسطین اشغالی خبر داد.

 

۱۱:۴۱- شنیده شدن صدای انفجار در حیفا

منابع خبری رژیم صهیونیستی از شنیده شدن صدای انفجار در حیفا خبر می‌دهند.  بر اساس این گزارش، رژیم صهیونیستی در حال بررسی علت این انفجار است.

بیشتر بخوانید    ۵ نکته درباره سلبریتی درمانی آقای قاضی 

 

۱۱:۲۳- مقاومت فلسطین خودروهای زرهی ارتش اسرائیل را هدف قرار داد

سرایاالقدس، شاخه نظامی جنبش جهاد اسلامی فلسطین اعلام کرد که مواضع نظامیان صهیونیست و خودروهای زرهی آن‌ها را در منطقه «جحرالدیک» هدف حملات خمپاره‌ای قرار داده است.

 

۱۱:۰۰- سیاست اسرائیل در غزه نسل‌کُشی است

سخنگوی بیمارستان «شهدای الاقصی» در نوار غزه امروز اعلام کرد: تعداد زیادی از شهدا و مجروحان همچنان زیر آوار هستند.

او به کشتارهای بی رحمانه رژیم صهیونیستی اشاره کرده و گفت: کشتارهای اشغالگران در چارچوب سیاست نسل‌کُشی علیه ملت ما است.

 

۱۰:۵۳- هزینه‌های سنگین جنگ، رژیم صهیونیستی را به فکر انحلال وزارتخانه‌ها واداشت

وزارت دارایی اسرائیل پیشنهاد داده برای پوشش دادن کمبود بودجه ۲۰ میلیارد دلاری اسرائیل بابت جنگ غزه ۱۰ وزارتخانه پرخرج اسرائیلی منحل شوند.

وزارت همکاری‌های منطقه‌‌ای، وزارت امور دیاسپورا و مساوات اجتماعی، وزارت امور راهبردی، وزارت میراث فرهنگی و وزارت ارتقاء جایگاه زنان از جمله وزارتخانه‌هایی هستند که پیشنهاد انحلال آنها مطرح شده است.

وزارت دارایی اسرائیل علاوه بر این پیشنهاد کاهش یارانه‌های مربوط به گاز، افزایش مالیات سیگار و افزایش مالیات در برخی زمینه‌های دیگر را نیز مطرح کرده است.(+لینک)

 

۱۰:۱۹- پیام مهم یحیی السنوار درباره دستاوردهای مقاومت

رئیس حماس در نوار غزه در پیامی مهم درباره دستاوردهای رزمندگان مقاومت در جنگ غزه  اعلام کرد گردان‌های القسام عملیات‌هایی بی‌سابقه و شدید ضد دشمن انجام داده و ارتش اسرائیل را در هم شکستند.

السنوار تاکید کرد: گردان‌های القسام در طول جنگ زمینی با دشمن دست کم ۵ هزار نظامی و افسر صهیونیست را هدف قرار دادند که یک سوم آنها کشته و یک سوم دیگر به شدت مجروح و یک سوم دیگر دچار معلولیت‌های دائمی شده‌اند. همچنین در سطح تجهیزات ارتش صهیونیستی نیز ۷۵۰ خودروی نظامی دشمن به طور کامل یا جزئی منهدم شده است.(+لینک)

 

۱۰:۱۵- حملات توپخانه‌ای رژیم صهیونیستی به نوار غزه

ارتش رژیم صهیونیستی، منطقه تل الزعتر و الشیخ زاید در شمال نوار غزه را امروز دوشنبه هدف حملات توپخانه ای خود قرار داد.

 

۱۰:۱۲- بیش از ۸۰۰۰ نفر در غزه همچنان در زیر آوار مانده‌اند

هلال احمر فلسطین اعلام کرد که طبق گزارش‌های رسیده بیش از ۸۰۰۰ نفر در مناطق مختلف غزه همچنان در زیر آوار مانده‌اند.

 

۱۰:۰۱-  ۴عامل فشاری که رژیم صهیونیستی از آن رنج می‌برد

«مصطفی البرغوثی» دبیرکل جنبش ابتکار ملی فلسطین اعلام کرد که رژیم اشغالگر از ۴ عامل فشار رنج می‌برند که بارزترین آنها تلفات انسانی، جنگ طولانی و فرسایشی، فروپاشی اقتصاد و نیز تغییر بزرگ در افکار عمومی جهان ضد اسرائیل است.

وی افزود، نتانیاهو و یوآو گالانت وزیر جنگ رژیم صهونیستی خواستار ادامه جنگ هستند؛ زیرا بعد از جنگ باید در کمیته تحقیقات این رژیم پاسخگو باشند و در نهایت برکنار می‌شوند. حمایت آمریکا و انگلیس از تجاوزات اشغالگران در غزه صرفا حمایت سیاسی نیست و این کشورها با جنگنده‌ها و هواپیماهای خود در کشتار مردم غزه مشارکت مستقیم دارند.

 

۰۹:۵۹- مقاومت فلسطین: همه ۷ پیشنهاد اسرائیل را رد کردیم/ بدون آتش‌بس کامل درباره هیچ پیشنهادی مذاکره نمی‌کنیم

«ماهر الطاهر» مسئول روابط بین‌المللی در جبهه مردمی برای آزادی فلسطین اعلام کرد که طرف صهیونیستی ۷ پیشنهاد ارائه داده که نشان می‌دهد این رژیم از همه اهداف خود عقب‌نشینی کرده است. رژیم اشغالگر این پیشنهادات خود را از طریق قطر ابلاغ کرده که شامل برقراری آتش‌بس دو هفته‌ای، حضور (نیروهای اسرائیلی) در کمربند شمال غزه، ورود کمک‌ها و بازگشت ساکنان به شمال و برپایی چادرها در آنجا می‌شود.

بیشتر بخوانید  وزیر اقتصاد سابق در صف اغتشاشگران! /آن دانشجویان فحّاش را این صحبت‌ها تربیت کرده است

وی افزود، پیشنهاد اسرائیل همچنین شامل آزادی شماری از مبارزان فلسطینی و در راس آنها «احمد سعدات» و «مروان البرغوثی» و تبادل اسرای غیرنظامی و اسرای زن نظامی، عقب‌نشینی از شهرها و ماندن در وادی غزه می‌شود. اشغالگران اصرار دارند که آتش‌بس مطلق برقرار نشود اما مقاومت تاکید کرده که بدون آتش‌بس درباره هیچ پیشنهادی مذاکره نمی‌کند. مقاومت پاسخی روشن به این پیشنهادات دشمن داده و بر ضرورت آزادی همه اسرای فلسطینی از زندان‌های رژیم اشغالگر بر مبنای «کل در برابر کل» و عقب‌نشینی کامل نیروهای اسرائیلی از غزه تاکید کرده است.(+لینک)

 

۰۹:۵۵- حماس: نیروهای صهیونیستی نمی توانند حتی در مناطقی که قبلا وارد آنها شده بودند، مستقر شوند

«علی برکه» رئیس بخش روابط ملی جنبش حماس در خارج گفت که دشمن صهیونیستی دیگر قادر به تحمل تلفات نیست و هزینه این جنگ برای رژیم اشغالگر به شدت سنگین شده و «بنیامین نتانیاهو» نخست‌وزیر این رژیم و «جو بایدن» رئیس جمهوری آمریکا دیگر قادر به ادامه جنگ نیستند اما نتانیاهو می‌خواهد از ارتش اسرائیل برای ماندن خودش در قدرت برای مدتی طولانی استفاده کند.

این مسئول حماس تصریح کرد، تاکنون هیچ محوری در نوار غزه سقوط نکرده است و نبردها در همه محورها جریان دارد. نیروهای دشمن حتی نمی‌توانند در مناطقی که قبلا وارد آنها شده بودند مستقر شوند و عملیات روز یکشنبه در منطقه «جحر الدیک» این را ثابت می‌کند. مقاومت قبل از آغاز نبرد طوفان الاقصی طرح دفاعی خود را آماده کرده بود.

 

۰۹:۵۴- حملات هوایی رژیم صهیونیستی به مناطقی در جنوب لبنان

شبکه خبری «المیادین» گزارش داد که جنگنده‌های رژیم صهیونیستی اطراف دو شهرک عیتا الشعب و رامیه در جنوب لبنان را هدف حملات خود قرار دادند.

حزب الله لبنان از شهادت یکی دیگر از رزمنده خود به نام وسام خلیل حمود «علاء» در درگیری‌ با رژیم صهیونیستی خبر داد.

 

۰۹:۲۹- نبرد سخت رزمندگان مقاومت با نظامیان صهیونیست

منابع فلسطینی از نبرد شدید بین رزمندگان مقاومت با نظامیان متجاوز رژیم صهیونیستی که قصد نفوذ به شرق اردوگاه «البریج» در مرکز غزه را داشتند، خبر دادند.

 

۰۹:۲۷- یدیعوت آحارانوت: آمریکا ۲۳۰ هواپیما حامل سلاح به اسرائیل ارسال کرد

روزنامه صهیونیستی یدیعوت آحارانوت فاش کرد که آمریکا از آغاز جنگ علیه غزه تاکنون، ۲۳۰ هواپیمای باری و ۳۰ کشتی حامل سلاح و مهمات به اسرائیل ارسال کرده است.

 

۰۸:۵۷- شیخ نعیم قاسم: تا زمان توقف تجاوزات علیه غزه نبرد در جنوب لبنان ادامه دارد

معاون دبیرکل حزب‌الله با بیان اینکه تا زمان توقف تجاوزات رژیم صهیونیستی علیه غزه، عملیات‌های مقاومت در جنوب لبنان ضد دشمن ادامه دارد تاکید کرد، با معادله چشم در برابر چشم مقابل صهیونیست‌ها می‌ایستیم و درسی فراموش‌نشدنی به اسرائیل و حامیانش می‌‌دهیم.(+لینک)

 

۰۸:۳۹- ۲۷ درصد کشته‌شدگان نظامی اسرائیل در غزه درجه دار و افسر هستند

رسانه های رژیم صهیونیستی اذعان کردند که ۲۷ درصد از کشته شدگان نظامی ارتش اسرائیل در جنگ غزه را افسران تشکیل می‌دهند.

بر اساس این گزارش، تاکنون، ۳ فرمانده لشگر، ۴ فرمانده گردان و چند تن دیگر افسران ارشد رژیم صهیونیستی در جنگ غزه به هلاکت رسیده‌اند.

بیشتر بخوانید  عملیات دستگیری تروریست‌های وابسته به داعش

 

۰۸:۳۵- کشته شدن ۴۸۹ نظامی صهیونیست از شروع عملیات طوفان الاقصی

 ارتش رژیم صهیونیستی امروز دوشنبه اعلام کرد که  ۴۸۹ نظامی از ۷ اکتبر ( شروع عملیات طوفان الاقصی)  تاکنون کشته شده است.

بر اساس  این گزارش، ۱۶۲ نظامی صهیونیست پس از شروع نبردهای زمینی در غزه به هلاکت رسیده‌ است.

 

۰۷:۵۷- هلاکت دو نظامی دیگر رژیم صهیونیستی در غزه

ارتش رژیم صهیونیستی به هلاکت دو نظامی دیگر خود در نبردهای شمال غزه اذعان کرد.

 با کشته شدن این دو نظامی شمار کشته ‌های ارتش اسرائیل از ۷ اکتبر ( شروع عملیات طوفان الاقصی)  تاکنون به  ۴۸۹ نفر افزایش یافته است.

 

تحولات مهم بامدادی هشتادمین روز از عملیات طوفان الاقصی

 

افزایش شهدای جنایت جدید صهیونیست‌ها در غزه به ۷۰ نفر

?وزارت بهداشت نوار غزه اعلام کرد که در جر یان بمباران منازل مسکونی اردوگاه المغازی در مرکز این منطقه ۷۰ نفر شهید شده‌اند که جنایت دیگری در نوع خود بوده و به سوابق جنایت‌های صهیونیست‌ها اضافه شده است.

یکی از ۷۰ شهید جنایت  اردوگاه المغازی در نوار غزه نوزاد شیرخواری است که در بمباران منازل مسکونی این اردوگاه به شهادت رسیده است.

 

طوفان الاقصی , نوار غزه ,

 

تصاویر راهپیمایی بی‌سابقه مغربی‌ها در محکومیت جنایت صهیونیست‌‌ها

?شهر رباط، پایتخت مغرب واقع در شمال غرب آفریقا دیروز یکشنبه شاهد تظاهرات گسترده بی‌سابقه بود که برخی آن را  میلیونی توصیف کردند.

?مغربی‌ها دیروز در حمایت از فلسطین و ساکنین غزه و همچنین محکومیت جنایت صهیونیست‌ها در فلسطین اشغالی دست به این راهپیمایی باشکوه زدند و علی رغم اقدام حاکمیت کشورشان در عادی سازی با رژیم تل‌آویو، با صدای رسایی شعار دادند: مقاومت امانت ماست و عادی سازی با صهیونیست‌ها خیانت است.

طوفان الاقصی , نوار غزه ,

طوفان الاقصی , نوار غزه ,

 

تداوم بمباران اردوگاه‌های نوار غزه

?دفتر اطلاع رسانی دولتی نوار غزه اعلام کرد که رژیم اسرائیل در حال بمباران اردوگاه‌های پناهندگان فلسطینی در اردوگاه‌های النصیرات، البریج، المغازی است که بیشترین تراکم جمعیت را دارد.

?این مرکز درباره جنایت‌های جدید صهیونیست‌‌ها در این اردوگاه‌ها هشدار داده است.

 

یورش شبانه صهیونیست‌ها به کرانه باختری

?ارتش رژیم اسرائیل شبانه به منطقه نابلس در کرانه باختری رود اردن یورش برده است و مبارزان فلسطینی با تیراندازی به سمت خودروهای صهیونیستی درصدد مقابله با متجاوزین هستند.

 

واکنش حماس به جنایت المغازی در غزه

?جنبش حماس طی بیانیه‌ای در واکنش به جنایت صهیونیست‌ها در اردوگاه المغازی غزه که ۷۰ شهید برجای گذاشته است، ضمن محکوم کردن این جنایت، آن را امتداد جنگ نسل کشتی صهیونیست‌ها علیه کودکان و غیرنظامیان فلسطین دانست.

 

بمباران اطراف بیمارستانی در غزه

?هواپیماهای رژیم اسرائیل در سه نوبت اطراف بیمارستان اروپایی واقع در جنوب نوار غزه را بمباران کردند. هنوز از قربانیان احتمالی این کار غیر انسانی خبری مخابره نشده است.

 

پیشنهاد وزارت اقتصاد تل‌آویو به بستن دفاتر حکومتی به منظور تأمین مخارج

?رسانه‌های رژیم اسرائیل گزارش دادند که وزارت اقتصاد این رژیم به دنبال وخامت اوضاع اقتصادی ناشی از جنگ غزه، به کابینه پیشنهاد داده است که دفاتر حکومتی برخی از وزارت خانه‌ها را به منظور تأمین نزدیک به نیم میلیارد شِکِل در سال ببندد.

 

شهادت ۱۸ نفر در بمباران خانه‌ای در جنوب غزه

?اقدام رژیم اسرائیل در بمباران خانه‌ای در شرق شهر خان یونس غزه منجر به شهادت ۱۸ نفر شد.

 

این خبر در حال بروز رسانی است…

[ad_2]

Source link