۱۴۰۳-۰۲-۱۶ ۳:۴۷ ق.ظ

نشان درجه یک هنری به سیمین‌دخت وحیدی اهدا شد – خبرگزاری مهر | اخبار ایران و جهان

[ad_1]

به گزارش خبرگزاری مهر، در آستانه اختتامیه هجدهمین جشنواره بین‌المللی شعر فجر، رضا اسماعیلی عضو هیات علمی هجدهمین جشنواره بین المللی شعر فجر، یاسر احمدوند معاون امور فرهنگی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، علی رمضانی مدیرعامل خانه کتاب و ادبیات ایران، محمدعلی مرادیان مدیرکل دفتر توسعه کتاب و کتابخوانی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و جمعی از اهالی فرهنگ و ادبیات روز گذشته سه‌شنبه دهم بهمن‌ به دیدار بانو سیمین‌دخت وحیدی، شاعر انقلاب و غزل سرای شاخص معاصر رفتند.

احمدوند در این دیدار با تاکید بر ضرورت تجلیل از چهره‌های فرهنگی و هنری کشور گفت: زمانی که در سازمان زیباسازی شهر تهران حضور داشتم، یکی از موضوعات این بود که چه کاری می‌توان برای شناخت افراد نخبه و هنرمند درمحل زندگی آنها انجام داد؛ به این فکر کردم، کاش، کاشی‌هایی طراحی و سردرمنزل این افراد نصب می‌شد تا معلوم شود این منزل شخصیتی ماندگار است. در این شهر افراد شاخص بسیاری زندگی می‌کنند و اگر بشود برای شناسایی آنها کاری کرد، اتفاق خوبی می‌افتد.

حامد محقق، معاون شعر و ادبیات داستانی خانه کتاب و ادبیات ایران نیز در این دیدار درباره روند تدوین و انتشار دیوان کامل اشعار بانو سیمین دخت وحیدی، افزود: کار تنظیم و تدوین آثار ایشان زیرنظر استادان محترم آقایان رضا اسماعیلی، حسین اسرافیلی و مصطفی محدثی خراسانی درحال انجام است و مراحل پایانی را می‌گذراند.

در ادامه این‌دیدار اسماعیلی درباره غزل بانو سیمین‌دخت وحیدی، گفت: زبان ایشان بسیار با طراوت و نو است و تعابیرکلیشه‌ای را خیلی کم می‌بینیم. زبان در اشعار ایشان کهنگی ندارد و تعابیر امروزی است؛ به‌اصطلاح غزل‌های ایشان جوان است که به‌عنوان امتیاز آثار ایشان شناخته می‌شود.

بیشتر بخوانید  بانیان «وضعیت ناگوار اقتصادی» شاکی شدند/ عصبانیت رسانه اسرائیلی از کاندیداتوری رئیسی

در بخش دیگری از این‌برنامه، علی فروغی، فرزند بانو سیمین دخت وحیدی، شعرهای «شعرهای اما دریغ»، «فریاد اساطیری»، «ردیف شعر من» و «قرآن بخوان» را از مجموعه شعر «این قوم ناگهان» خواند.

در پایان نیز، احمدوند نشان درجه یک هنری را به بانوی شعر انقلاب سیمین دخت وحیدی تقدیم کرد.

[ad_2]

Source link