۱۴۰۳-۰۲-۰۸ ۲:۵۸ ق.ظ

مسکو: اطلاعات درباره حمله به کشتی اسرائیلی متناقض و بر پایه حدس و گمان است

«دیمیتری پولیانسکی» معاون اول نماینده دائم روسیه در سازمان ملل روز گذشته (چهارشنبه) در گفتگو با خبرنگاران و در واکنش به حادثه اخیر برای کشتی «مرسر استریت» در دریای عمان اطلاعات مطرح شده در باره آن را موثق ندانست و گفت تمام آن‌ها برپایه حدس و گمان است.

بنابر اعلام خبرگزاری تاس، این مقام روس در بخشی از سخنان خود گفت: «اطلاعاتی که برخی کشور‌ها همچون انگلیس و آمریکا مطرح کرده‌اند، کاملاً متناقض و بر پایه حدس و گمان است.»

او در ادامه افزود: «اطلاعات متناقضی وجود دارد. بسیاری از تجزیه و تحلیل‌ها وجود دارد که ما آنهارا رد می‌کنیم. ما باید حقایق را اثبات کنیم؛ بنابراین در انجام اقدامات و یا نتیجه گیری نباید عجله کرد.»

جمعه گذشته نفتکش رژیم صهیونیستی با نام «مرسر استریت» در دریای عمان مورد حمله قرار گرفت. پس از آن اتهامات بی‌اساسی بدون ارائه شواهد درباره کشورمان مطرح شد.

به طور مثال، وزارت امور خارجه انگلیس با صدور بیانیه‌ای مدعی شد: «ایران باید اقداماتی را که صلح و امنیت بین المللی را به خطر می‌اندازند، بلافاصله متوقف کند و به کشتی‌ها اجازه دهد آزادانه بر اساس قوانین بین المللی عبور و مرور داشته باشند.»

پیش از آن نیز «دومینیک راب» وزیر خارجه انگلیس در ادعا‌هایی بی‌اساس مدعی شد ایران هفته گذشته کشتی صهیونیستی را در آب‌های عمان هدف قرار داده است.

همچنین «ایال هولاتا» مشاور امنیت ملی، و «شیمریت میر» مشاور سیاست خارجی رژیم صهیونیستی، با وندی شرمن دیدار کردند. ر این دیدار درباره مسائل منطقه‌ای از جمله مسائل مربوط به ایران صحبت شد. همچنین حمله هوایی به کشتی صهیونیست از جمله مسائل مطرح شده در این دیدار بود.

بیشتر بخوانید  سخنان جالب یک ایرانی بی‌حجاب پس از رای به رئیسی+ فیلم