۱۴۰۳-۰۲-۱۳ ۸:۲۶ ق.ظ

مداخله آمریکا در جنوب یمن برای نجات صهیونیست‌ها در دریای سرخ

آمریکایی‌ها با شعله‌ور کردن درگیری‌ها در جنوب یمن در تلاش هستند فشار را بر رزمندگان افزایش دهند تا صهیونیست‌ها را در دریای سرخ نجات دهند و مسیر را برای رسیدن کالا به سرزمین‌های اشغالی باز کنند.

یگان موشکی ارتش یمن راهبرد مسدود کردن مسیر کشتی های حامل کالا که از سمت دریای سرخ به سمت سرزمین های اشغالی در حال حرکت هستند را با قدرت دنبال می کند و تلاش نیروی دریایی ارتش آمریکا و انگلیس هم برای باز کردن این گذر دریایی ناکام مانده است.

نیروی موشکی و دریایی ارتش یمن که هر روز بخشی از قدرت خود را در دریای سرخ علنی می کند، علاوه بر کشتی های باری که به سمت سرزمین های اشغالی در حرکت هستند، ناوهای آمریکایی و انگلیسی را هم هدف قرار می دهد و هزینه های حمایت از رژیم صهیونیستی را برای واشنگتن به شدت افزایش داده است.

ائتلاف غربی، عبری، عربی تصور می کرد با وارد کردن ناوهای جنگی به دریای سرخ بتواند مسیر دریایی انتقال کالا به سمت فلسطین اشغالی را باز کند اما با نمایش قدرت ارتش یمن نه تنها موفق به نجات صهیونیست ها نشد بلکه در بن بست افتاده و ضربات مهلکی را دریافت کرده است.

مداخله آمریکا در جنوب یمن برای نجات صهیونیست‌ها در دریای سرخ /جزئیات دفع حملات عناصر شورشی در استان‌های ضالع و لحج+ نقشه میدانی
برای مشاهده اندازه اصلی روی نقشه کلیک کنید

همان گونه که در گزارش های پیشین گفته شد، آمریکایی ها توان نجات صهیونیست ها را در دریای سرخ ندارند و همین شکست آشکار باعث شده سناریوی شعله ور کردن جبهه های جنگ را با هدف افزایش فشار بر روی نیروهای ارتش یمن در دستور کار قرار دهد.

یک منبع میدانی که تحولات را در یمن از نزدیک دنبال می کند به جزئیات برنامه آمریکایی ها برای فعال کردن جبهه های درگیری در یمن اشاره کرد و گفت: واشنگتن با حمایت دوباره از عناصر شورشی وابسته به عربستان و امارات در تلاش است نیروهای یمنی را زیر فشار ببرد تا از موضع خود عقب نشینی کنند.

بیشتر بخوانید  هشدار اندروید درباره بازگشت بدافزار معروف/ این 8 برنامه را سریع حذف کنید

این منبع میدانی با بیان این که ارتش یمن از چند ماه قبل با برگزاری رزمایش و تمرین های مختلف برای پاسخ به هر طرح و نقشه ای آماده شده است، افزود: آمریکایی ها با شعله ور کردن درگیری ها به دنبال مشغول کردن نیروهای یمنی هستند تا از این فرصت برای انتقال کالا به سرزمین های اشغالی استفاده کنند.

به گفته این منبع میدانی، عناصر شورشی وابسته به آمریکا، عربستان سعودی و امارات ( موسوم به نیروهای شورای انتقالی جنوب) در گام نخست، حملاتی را از دو جبهه مرکز استان ضالع و ایتاندلحج ترتیب دادند تا تمرکز نیروهای یمنی را بر هم بزنند و راه را برای کمک به صهیونیست ها باز کنند.

براساس اطلاعاتی که این منبع میدانی در اختیار گذاشته است، عناصر شورشی مسلح، حملات را در مرکز استان ضالع از سمت محور « شخب» یا همان منطقه راهبردی «قعطبه» علیه رزمندگان انصارالله در منطقه الفاخر انجام دادند که البته با واکنش قاطع مواجه شدند.

این منبع میدانی افزود: نیروهای یمنی تحرکات را در این محور به طور کامل رصد کردند و عناصر شورشی پس از چند ساعت درگیری و متحمل شدن خسارت های سنگین و دادن تلفات بالا مجبور به عقب نشینی شدند و تلاش آنان برای نفوذ با شکست روبه رو شد.

مداخله آمریکا در جنوب یمن برای نجات صهیونیست‌ها در دریای سرخ /جزئیات دفع حملات عناصر شورشی در استان‌های ضالع و لحج+ نقشه میدانی
برای مشاهده اندازه اصلی روی نقشه کلیک کنید

وی با بیان این که یگان پهپادی ارتش یمن هم در جریان دفع حملات مشارکت داشت و به نیروهای زمینی کمک کرد، گفت: تلفات سنگین عناصر شورشی و عقب نشینی سریع آنان باعث شد اختلاف در میان فرماندهان و مسئولان شورای انتقالی جنوب افزایش یابد.

بیشتر بخوانید  سید حسن نصر الله: در جنگ با محور مقاومت چیزی به نام اسرائیل باقی نخواهد ماند- اخبار آسیای غربی - اخبار بین الملل تسنیم

براساس اطلاعات به دست آمده، فرماندهان عناصر شورشی، کافی نبودن توان و قدرت نظامی خود و برتری نیروهای یمنی را به مسئولان سیاسی اعلام و هشدار داده اند اگر حملات بی نتیجه ادامه یابد احتمال دارد ارتش یمن عملیات گسترده را برای بازپس گیری مناطق اشغالی استان ضالع آغاز کند و همین مسئله آنان را نگران کرده است.

باید توجه داشت اگر بخش و شهر راهبردی قعطبه (قلب استان ضالع) در شرق منطقه الفاخراز از از تصرف عناصر شورشی خارج و به کنترل رزمندگان یمنی درآید، راه برای پیشروی به سمت استان لحج باز می شود و استان عدن ( مهم ترین پایگاه ائتلاف) در معرض خطر جدی قرار می گیرد.

استان ضالع در جنوب یمن واقع شده و شامل بخش های «الأزارق، جبن، جحاف، الحشاء، الحصین، دمت، الشعیب، الضالع، قعطبة» است؛ در حال حاضر حدود ۴۰ درصد از مساحت این استان (مناطق مرکزی، جنوب شرقی و جنوب غربی) در اشغال نیروهای ائتلاف سعودی، اماراتی است.

از شمال استان لحج خبر می رسد (محور کرش) خبر می رسد، عناصر شورشی حملاتی را علیه رزمندگان در محور الحویمی ترتیب دادند اما با واکنش مواجه شدند و با دریافت ضربات مهلک و سنگین مجبور به عقب نشینی شدند و حملات آنان به طور کامل دفع شد.

به گزارش مشرق، استان لحج در جنوب یمن واقع شده و به خلیج عدن متصل می‌شود و با استان های ضالع، تعز، ابین وعدن هم مرز است؛ حدود ۹۵ درصد استان در تصرف نیروهای ائتلاف و تنها منطقه الحویمی ( هم مرز با استان های ضالع و تعز) در کنترل رزمندگان یمنی است.

بیشتر بخوانید  تراکتورسازی ایران، نمونه‌ای موفق از ارتباط صنعت با دانشگاه