۱۴۰۳-۰۲-۰۸ ۱۱:۲۱ ب.ظ

قیمت جهانی طلا امروز ۱۴۰۲/۰۵/۱۴- اخبار اقتصاد جهان – اخبار اقتصادی تسنیم

[ad_1]

به گزارش خبرگزاری تسنیم به نقل از رویترز، گزارش ضعیف‌تر از حد انتظار بازار اشتغال آمریکا ارزش دلار و سود اوراق قرضه خزانه‌داری این کشور را پایین آورده و قیمت طلا را بالا برده است. طلا در آستانه بدترین هفته خود طی ۶ هفته گذشته قرار داشت.
وزارت کار آمریکا اعلام کرد لیست حقوق بگیران بخش غیر کشاورزی این کشور ۱۸۷ هزار در ماه گذشته افزایش یافته است در حالی که تحلیلگران انتظار یک افزایش ۲۰۰ هزار شغلی را داشتند.
قیمت هر اونس طلا امروز با ۰٫۴۶ درصد افزایش به ۱۹۴۲ دلار و ۹۱ سنت رسید.

این گزارش باعث شد احتمال توقف روند افزایش نرخ بهره فدرال رزرو آمریکا بیشتر شود. بدین ترتیب ارزش دلار و اوراق قرضه خزانه‌داری آمریکا پایین آمد و از قیمت طلا حمایت کرد.
شاخص دلار ۰٫۵ درصد بعد از اعلام این گزارش کاهش یافت و خرید طلا را برای دارندگان سایر ارزهای دنیا ارزان‌تر کرد.
طبق گفته تحلیلگران احتمال اینکه فدرال رزرو نرخ بهره را در اجلاس ماه سپتامبر تغییری ندهد حالا به ۸۵ رسیده است.
طلا به شدت نسبت به بالا رفتن نرخ بهره حساس است چون هزینه نگهداری آن را به عنوان یک سرمایه غیر سودده افزایش داده و تمایل برای خرید را پایین می‌آورد.
در میان سایر فلزات گرانبها، قیمت نقره ۰٫۰۸ درصد افزایش یافت و به ۲۳ دلار و ۷۲ سنت رسید. پلاتین هم با ۰٫۸۹ درصد افزایش، ۹۲۵ دلار و ۹۵ سنت معامله می‌شود.
انتهای پیام/۸۴

[ad_2]

Source link

بیشتر بخوانید  سید حسن نصرالله: امروز وضعیت مقاومت عالی است/ همه سناریوها کاملاً آماده استسید حسن نصرالله: امروز وضعیت مقاومت عالی است/ همه سناریوها کاملاً آماده است