۱۴۰۳-۰۲-۲۸ ۲:۳۴ ب.ظ

فایننشال‌تایمز: اروپایی‌ها درباره حمایت از اوکراین و زلنسکی تردید جدی دارند

[ad_1]

نشریه فایننشال‌تایمز با استناد به بررسی مرکز تحقیقاتی پیو و مطالعات یوروبارومتر گزارش داد که ساکنان تعدادی از کشورهای اروپایی در مورد رئیس‌جمهوری اوکراین و ارسال تسلیحات به اوکراین تردید دارند.

به گزارش ایسنا، در گزارش روز شنبه فایننشال‌تایمز تحت عنوان «تردید بر سر حمایت از اوکراین» آمده است که سیاستمداران و افکار عمومی در بخش‌هایی از اروپای مرکزی و شرقی نسبت به ولودیمیر زلنسکی و جنگ اوکراین تردید دارند.

در این گزارش با استناد به نظرسنجی مرکز تحقیقات پیو آمده است که این بررسی نشان می‌دهد که تنها ۱۱ درصد از پاسخ‌دهندگان در مجارستان، ۲۸ درصد از شرکت‌کنندگان در نظرسنجی انجام‌ شده در یونان و ۳۸ درصد از شرکت‌کنندگان در نظرسنجی ایتالیا گفتند که از اقدامات ولودیمیر زلنسکی، رئیس‌جمهوری اوکراین در عرصه بین‌المللی اطمینان دارند، در حالی که اکثریت در مورد رهبر اوکراین تردید جدی دارند.

همچنین براساس مطالعه یوروبارومتر، کمترین میزان حمایت از کی‌یف در اتریش، بلغارستان، قبرس، جمهوری چک، یونان، مجارستان و اسلواکی نشان داده شد. بیش از ۵۰ درصد از شرکت‌کنندگان در این نظرسنجی در هر یک از این کشورها، بجز جمهوری چک، گفتند که مخالف حمایت مالی و نظامی از اوکراین هستند.

علاوه بر این، شرکت‌کنندگان در نظرسنجی انجام شده در هفت کشور فوق‌الذکر، نگرش منفی نسبت به عضویت بالقوه اوکراین در اتحادیه اروپا نشان دادند.

انتهای پیام

[ad_2]

Source link

بیشتر بخوانید  ضدحمله اوکراین ناموفق نبوده است