۱۴۰۳-۰۲-۰۹ ۹:۳۰ ق.ظ

فارس من| گلایهٔ مردم از گرانی و نبود پوشاک اسلامی

بسیاری از مخاطبان فارس از این شکایت دارند که ساعت‌ها باید بازارهای مختلف شهرشان را زیر پا بگذارند تا لباسی پیدا کنند که با کلی اغماض و ارفاق در شأن شخصیت ایرانی و اسلامی‌شان باشد. «گرانی و نبود پوشاک اسلامی را پیگیری کنید» نیز یکی از پویش‌های ثبت‌شده در این باره است.

گروه زندگی: عقب‌ماندگی‌ها در حوزه مد و لباس ایرانی اسلامی آنچنان گسترده و کمرشکن است که با وجود این همه رویداد پوشاک و طراحی‌های قوی و تولیدات فاخر، هنوز لباس مناسب با ویژگی‌های پسندیدهٔ ایرانی و اسلامی آنچنان که باید در بازار یافت نمی‌شود. بسیاری از مخاطبان فارس از این شکایت دارند که ساعت‌ها باید بازارهای مختلف شهرشان را زیر پا بگذارند تا لباسی پیدا کنند که با کلی اغماض و ارفاق در شأن شخصیت ایرانی و اسلامی‌شان باشد.

«گرانی و نبود پوشاک اسلامی را پیگیری کنید» عنوان پویشی است که یکی از مخاطبان فارس من ثبت کرده و در آن خواستار حمایت دولت برای تولید و توزیع مناسب پوشاک اسلامی و کاهش قیمت چادر در شرایط فعلی عفاف و حجاب در کشور شده است.

«مهدیار سعیدی» مخاطب دغدغه‌مند اصفهانی که این پویش را ثبت کرده می‌گوید: «ما در حوزهٔ پوشاک اسلامی کار می‌کردیم. چند مستند هم در این باره ساختیم. اما این پویش را ثبت کردیم که مسأله از مسئولان مربوطه پیگیری شود.».

سعیدی با اشاره به موضوع و مسألهٔ مستندی که ساخته می‌گوید: «مستندمان دربارهٔ عفاف و حجاب بود. از شبکهٔ استانی هم پخش شد، البته با یک سری سانسور. حدود یک‌چهارم از مستندمان سانسور شد. با این حال انتقادات شدیدی را به همراه داشت. در بخشی از این مستند ما به بازار رفتیم. بسیاری از فروشندگان می‌گفتند «مانتوهای بلند و قواره‌دار اصلاً در بازار پیدا نمی‌شوند. اگر هم پیدا شوند بسیار گران هستند که فروش نمی‌روند و باعث ضرر و زیان ما می‌شوند.». فکر می‌کردند این گونه لباس‌ها مشتری ندارد و اگر در مغازه‌شان عرضه کنند، روی دست‌شان می‌ماند.».

بیشتر بخوانید  سرلشکر سلامی: قواعد جهاد را از خداوند در قرآن آموخته‌ایم

ثبت‌کنندهٔ این کمپین در ادامه با انتقاد از نبود نظارت دقیق و کارآمد در حوزهٔ پوشاک می‌افزاید: «باید نظارت درستی بر بازار پوشاک وجود داشته باشد. صرف تذکر دادن و جریمه کردن چارهٔ کار نیست. این بازار نیاز به زیرساخت دارد. تا زیرساخت فراهم نشود، کاری از پیش نمی‌رود.».

سعیدی در پایان با تأکید بر نقش نظارتی و پاسخگویی مسئولان در حوزهٔ مد و لباس خواستار تولید پوشاک مطابق با معیارهای ایرانی و اسلامی شد و گفت: «مسئولان در همان تهران و شهرهای دیگر سری به بازارها بزنند تا ببینند چقدر لباس با معیارهای ایرانی و اسلامی در بازار وجود دارد. ما بازار اصفهان را برای مستندمان کاملاً گشته‌ایم. در اصفهانِ ما که لباس مناسبی با معیارهای ایرانی و اسلامی پیدا نمی‌شود.».