۱۴۰۳-۰۲-۲۶ ۴:۱۶ ق.ظ

شرکت ایران خودرو

تاریخچه تاسیس ایران خودرو

شرکت ایران خودرو یکی از بزرگترین شرکت‌های خودروسازی ایران است که در سال ۱۳۴۱ با نام ایران ناسیونال توسط برادران خیامی بنیان‌گذاری شد. این شرکت ابتدا با تولید اتوبوس و کامیون شروع به فعالیت کرد و سپس با همکاری شرکت‌های خارجی مانند روتس، پژو، و رنو، انواع خودروهای سواری را تولید و عرضه کرد. برخی از محصولات معروف این شرکت عبارتند از پیکان، سمند، پژو ۴۰۵، پژو ۲۰۶، پارس، دنا، و ال۹۰. شرکت ایران خودرو در طول تاریخ خود با چالش‌های مختلفی مانند انقلاب اسلامی، جنگ ایران و عراق، تحریم‌های اقتصادی، و رقابت بازار مواجه شده است. این شرکت همچنین سعی کرده است با ایجاد شرکت‌های تابعه و تامین‌کننده، افزایش ظرفیت تولید، ارتقاء کیفیت محصولات، توسعه فناوری و نوآوری، و تولید خودروهای اختصاصی، به خودکفایی و توسعه صنعت خودروسازی ایران کمک کند.

شعار و نشان شرکت ایران خودرو چیست؟

 شعار تبلیغاتی شرکت ایران خودرو عبارت است از: راه تو را می خواند… ایران خودرو. این شعار در سال ۱۳۸۰ توسط آقای بیژن جناب طراحی شد و برای اولین بار در کمپین تبلیغاتی خودروی سمند به کار رفت. این شعار بیانگر ارتباط صمیمانه و خطاب قرار دادن مخاطب است و همچنین از مضمون شعری (جاده صدا می زند از دور قدم های تو را) از سهراب سپهری الهام گرفته شده است. این شعار هم در بازارهای داخلی و هم در بازارهای خارجی با نسخه های انگلیسی و عربی استفاده شده است.

نشان شرکت ایران خودرو تصویری از یک ارابه باستانی و شمایلی از یک اسب در حال حرکت است. این نشان نیز در سال ۱۳۷۰ توسط آقای بیژن جناب طراحی شد و بر روی خودروی پیکان حک می شد. این نشان بیانگر تاریخچه و فرهنگ ایرانی و همچنین سرعت و قدرت است. این نشان در طول سال ها تغییرات جزئی داشته است ولی همچنان بر روی محصولات شرکت ایران خودرو قرار می گیرد.

بیشتر بخوانید  مراجعه ۷۰۹ نفر در سیستان به بیمارستان/ بستری ۴۴ نفر

Image result for شعار و نشان شرکت ایران خودرو. Size: 208 x 208. Source: www.abipic.com

دفاتر فروش شرکت ایران خودرو کجا قرار دارند؟

شرکت ایران خودرو دارای چندین دفتر فروش در سراسر کشور است که می توانید از آنها خودروهای مورد نظر خود را خریداری کنید. برای مشاهده لیست کامل دفاتر فروش شرکت ایران خودرو، می توانید به سایت رسمی این شرکت مراجعه کنید و با استفاده از جستجوی پیشرفته، دفتر فروش مورد نظر خود را بر اساس استان، شهر، کد، و منطقه فروش پیدا کنید.

همچنین می توانید از برخی از منابع دیگری که درباره دفاتر فروش شرکت ایران خودرو اطلاعات دارند، استفاده کنید. برای مثال، می توانید از سایت Z4Car که لیست نمایندگی های ایران خودرو در شهر تهران را به همراه شماره و آدرس ارائه می دهد، بازدید کنید.

ایران خودرو و اتوبوس برقی

ایران خودرو یکی از بزرگترین شرکت‌های خودروسازی ایران است که در سال ۱۳۴۱ با نام ایران ناسیونال توسط برادران خیامی بنیان‌گذاری شد. این شرکت ابتدا با تولید اتوبوس و کامیون شروع به فعالیت کرد و سپس با همکاری شرکت‌های خارجی مانند روتس، پژو، و رنو، انواع خودروهای سواری را تولید و عرضه کرد. برخی از محصولات معروف این شرکت عبارتند از پیکان، سمند، پژو ۴۰۵، پژو ۲۰۶، پارس، دنا، و ال۹۰

اتوبوس برقی یک نوع خودروی حمل و نقل عمومی است که به جای سوخت فسیلی، از برق به عنوان منبع انرژی استفاده می کند. این خودروها دارای مزایایی مانند کاهش آلودگی هوا، صرفه جویی در هزینه سوخت، کاهش سر و صدا، و افزایش راحتی مسافران هستند. اتوبوس برقی ایران خودرو با نام تجاری e-Atros طی مراسمی با حضور مدیران گروه صنعتی ایران خودرو، مشاور وزیر کشور در امور فناوری و معاون ایدرو در توسعه صنایع حمل و نقل به شکل رسمی معرفی شد. این اتوبوس برقی بر اساس اتوبوس شهری آتروس توسعه پیدا کرده و به همین دلیل ایران خودرو برای نسخه الکتریکی آن نام ای-آتروس را در نظر گرفته است. این اتوبوس دارای باتری ۳۵۰ کیلووات-ساعت و موتور الکتریکی ۳۵۰ کیلووات قدرت و ۳۵۰۰ نیوتن-متر گشتاور است که می تواند با یک بار شارژ، ۲۵۰ کیلومتر را طی کند. این اتوبوس همچنین دارای سیستم های هوشمند مانند ترمز رگنراتیو، کنترل دما، مانیتورینگ باتری، و اتصال به اینترنت است.

بیشتر بخوانید  همتی: معترضان دیروز و متولیان امروز چرا در خصوص وضعیت نگران کننده بورس سکوت کرده اید؟

ایران خودرو یکی از بزرگترین شرکت‌های خودروسازی ایران است که محصولات مختلفی را از جمله پیکان، سمند، پژو ۴۰۵، پژو ۲۰۶، پارس، دنا، و ال۹۰ تولید و عرضه می کند. این شرکت هر ساله برای فروش خودروهای خود، فراخوان‌های مختلفی را از طریق سامانه یکپارچه فروش خودرو اعلام می کند که متقاضیان می توانند با ثبت نام در آن، خودروی مورد نظر خود را خریداری کنند.

ثبت نام ایران خودرو ۱۴۰۲ برای محصولات با موعد تحویل سه ماهه (طرح متقاضیان عادی سامانه یکپارچه تخصیص خودرو، بخش اول اولویت پاییز ۱۴۰۲) از روز سه‌شنبه مورخ ۱۴۰۲/۰۸/۲۳ آغاز شده و تا روز دوشنبه مورخ ۱۴۰۲/۰۹/۰۹ نیز ادامه خواهد داشت. این فراخوان صرفاً برای منتخبین بخش اول اولویت‌های پاییز ۱۴۰۲ است که اسامی آنها در سایت فروش اینترنتی ایران خودرو به نشانی ۲ درج شده است. متقاضیان می توانند با مراجعه به این سایت و وارد کردن کد ملی خود، از وضعیت ثبت نام خود اطلاع پیدا کنند.

محصولات ایران خودرو که در این فراخوان قابل ثبت نام هستند عبارتند از:

  • رانا پلاس با موعد تحویل ۹۰ روزه و پیش پرداخت ۳۲۲ میلیون و ۲۳۵ هزار و ۷۰۰ تومان
  • پژو ۲۰۷ با موعد تحویل ۹۰ روزه و پیش پرداخت ۳۳۴ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان
  • دنا با موعد تحویل ۹۰ روزه و پیش پرداخت ۳۴۵ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان
  • دنا پلاس با موعد تحویل ۹۰ روزه و پیش پرداخت ۳۶۵ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان
  • پژو پارس با موعد تحویل ۹۰ روزه و پیش پرداخت ۳۹۴ میلیون و ۱۳۳ هزار تومان
  • پژو پارس الکس با موعد تحویل ۹۰ روزه و پیش پرداخت ۴۳۳ میلیون و ۸۹۷ هزار تومان
  • تارا با موعد تحویل ۹۰ روزه و پیش پرداخت ۴۴۵ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان
  • تارا اتومات با موعد تحویل ۹۰ روزه و پیش پرداخت ۴۹۵ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان
  • هایما با موعد تحویل ۹۰ روزه و پیش پرداخت ۵۴۵ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان
بیشتر بخوانید  خانه هیتلر ، پاسگاه پلیس می‌شود

برای ثبت نام در این فراخوان، متقاضیان باید به سایت فروش اینترنتی ایران خودرو مراجعه کنند و با وارد کردن کد ملی و شماره موبایل خود، خودروی مورد نظر خود را انتخاب کنند. سپس باید مبلغ پیش پرداخت را از طریق درگاه بانکی مربوطه واریز کنند و رسید پرداخت را ذخیره کنند. در صورت تایید پرداخت، قرارداد فروش برای متقاضی ارسال خواهد شد که باید آن را تکمیل و امضا کند و به همراه مدارک لازم به نمایندگی مربوطه تحویل دهد. در صورت عدم تحویل مدارک در موعد مقرر، قرارداد فسخ خواهد شد و مبلغ پیش پرداخت به حساب متقاضی برگشت داده خواهد شد.

رونمایی از خط تولید اولین اتوبوس برقی ایران خودرو دیزل