۱۴۰۳-۰۲-۲۷ ۷:۴۲ ق.ظ

سنت حسنه گزارش دهی عملکرد سازمان‌ها به مردم و کارکنان ترویج شود

[ad_1]

رییس مرکز پژوهش های مجلس با ارائه گزارش عملکرد این مرکز در سال ۱۴۰۰ به کارکنان و کارشناسان مرکز و مردم، بر ترویج سنت حسنه گزارش دهی عملکرد سازمان ها به مردم و کارکنان سازمان ها، تاکید کرد.

به گزارش ایسنا به نقل از روابط عمومی مرکز پژوهش‌های مجلس شورای اسلامی، بابک نگاهداری رییس مرکز پژوهش‌های مجلس شورای اسلامی گزارشی از عملکرد این مرکز را در کنار ارسال گزارش به مسئولان کشور، به کارکنان و کارشناسان این مرکز و مردم جمهوری اسلامی ایران ارائه کرد.

وی با بیان اینکه ارائه گزارش عملکرد یک سازمان به کارکنان و مردم مهمتر از ارائه آن به مسئولان است، تصریح کرد: سنت حسنه گزارش‌دهی عملکرد سازمان‌ها به مردم و کارکنان مجموعه، ترویج شود  و به فرهنگ تبدیل شود.

رییس مرکز پژوهش‌های مجلس با تشکر و قدردانی از تلاش‌های کارکنان و کارشناسان این مرکز، عنوان کرد: از داشتن چنین همکارانی به خود می‌بالم و تلاش‌های شبانه‌روزی آنها را ارج می‌نهم.

گزارش عملکرد مرکز پژوهش‌های مجلس شورای اسلامی جهت ارائه به مردم شریف ایران اسلامی در سال‌های ۱۴۰۰ و ۱۴۰۱ به شرح زیر است؛

۱- رشد ۱۰۴ درصدی در تولید گزارش‌های راهبردی و نظارتی نسبت به سال ۱۳۹۹ ، از ۲۲۲ به ۴۵۴ مورد.

۲- رشد ۳۲۷ درصدی در تهیه پیش نویس قوانین مورد نیاز مجلس و کمیسیون‌ها نسبت به سال ۱۳۹۹ از ۲۶ به ۱۱۱ مورد.

۳- رشد ۸۵ درصدی در تهیه گزارش‌های کارشناسی مورد نیاز هر یک از نمایندگان مجلس نسبت به سال ۱۳۹۹ از ۳۳۷ به ۶۲۶ مورد.

۴- رشد ۵۰ درصدی در تهیه گزارش‌های اظهارنظر کارشناسی پیرامون طرح و لوایح نسبت به سال ۱۳۹۹ از ۲۱۹ به ۳۲۹ مورد.

بیشتر بخوانید  خروج از ناتو؛ فریاد این روز‌های مردم اروپا برای رهایی نسبی از بحران اقتصادی

۵- رشد ۱۷۷ درصدی برگزاری نشست‌های تخصصی با دعوت از صاحبنظران دانشگاهی و حوزوی و ذی نقشان هر حوزه نسبت به سال ۱۳۹۹ از ۱۷۲۴ به ۴۷۸۷ مورد.

۶- رشد ۵۴۰ درصدی در انتشار کتب تخصصی در زمینه قانونگذاری و سیاست گذاری نسبت به سال ۱۳۹۹ از ۵ به ۳۲ مورد.

۷- رشد ۹۲ درصدی حضور منظم و ارائه کارشناسی مرکز پژوهش‌ها در جلسات کمیسیون‌های مجلس و کارگروه های ذی ربط نسبت به سال ۱۳۹۹  از ۱۶۷۷ به ۳۲۳۳ مورد.

۸- اخذ بالاترین نمره کیفی گزارش‌های تخصصی تولیدی مرکز نسبت به ۴ دوره مدیریتی قبل طبق ارزیابی هیات داوری در کنار گسترش کمی فعالیت‌ها .

۹- تهیه نقشه جامع پویایی شناسی ابر چالش‌های حکمرانی کشور در ۳۷ سکوی ابرچالش و حدود ۱۰۶۷ متغیر استراتژیک و ترسیم روابط علی و معلولی بین ‌آنها و انتقال آن بر روی نرم افزارهای شبیه سازی و ایجاد توانمندی شبیه سازی برای طرح‌ها و لوایح .

۱۰- تهیه و تدوین منشورهای راهبردی و عملیاتی نظیر ایران آینده، حکمرانی مردمی در حوزه های مختلف اداره کشور ، مبارزه با فقر، فساد و تبعیض و راه‌اندازی ستادهای راهبری برای هر یک در مرکز پژوهش ها

۱۱- تهیه نسخه پیشنهادی کامل برنامه هفتم پیشرفت و توسعه در تیرماه ۱۴۰۱ و ارائه آن به مجمع تشخیص مصلحت، مجلس شورای اسلامی و دولت محترم.

۱۲- ارسال حدود ۵۵۰ پیشنهاد عملیاتی مستخرج از گزارش‌های مرکز در حوزه های مختلف اداره کشور به وزارتخانه ها و بخش‌های مختلف دولت در قالب مکاتبات رسمی  طی سال های ۱۴۰۱-۱۴۰۲.

۱۳- ارسال حدود ۵۷۰ پیشنهاد نظارتی مستخرج از گزارش‌های مرکز در حوزه های مختلف به کمیسیون های مجلس شورای اسلامی در قالب مکاتبات رسمی طی سال های ۱۴۰۱-۱۴۰۲

بیشتر بخوانید  انصارالله یمن از بن سلمان خواست راه جهاد در غزه را باز کندانصارالله یمن از بن سلمان خواست راه جهاد در غزه را باز کند

۱۴- برگزاری حدود ۴۰ رویداد نوآورانه و استارت آپی در حوزه های مختلف قانونگذاری و حکمرانی با مشارکت ۱۱۲۰ نفر از نخبگان جوان کشور.

۱۵- انجام موفق پروژه تنقیح قوانین با هوش مصنوعی در مرکز پژوهش‌ها که پیشرفت ۶۰ درصدی تاکنون داشته است.

۱۶- راه اندازی اندیشکده های حکمرانی و قانونگذاری استان به منظور مشارکت نخبگان استان های سراسری کشور در مباحث کارشناسی مجلس شورای اسلامی و مرکز (تاکنون در ۱۳ استان در قالب ظرفیت و شبکه اجتماعی و نه ساختار اداری و با مشارکت دانشگاه های هر استان افتتاح شده و بقیه استان ها در حال انجام است)

۱۷- راه اندازی مدرسه حکمرانی و قانونگذاری شهید مدرس و برگزاری دوره‌های کوتاه مدت سه ماهه برای توانمندسازی و تربیت نخبگان جوان در زمینه‌های مختلف حکمرانی و اداره کشور

۱۸- راه اندازی مجموعه افکارسنجی ملت و انجام حدود ۵۶ مورد افکارسنجی در خصوص طرح‌ها و لوایح مطرح در مجلس شورای اسلامی و مسائل مهم کشور و ارائه نتایج به نمایندگان محترم و مسئولین کشور

۱۹- راه اندازی آیین جایزه ملی قانون برای شناسایی و معرفی بهترین های تصویب، اجرا، نظارت و تبعیت از قانون در راستای حاکمیت قانون و برترین پژوهش‌ها و فعالیت‌های علمی صورت گرفته در راستای ارتقاء کیفی قانونگذاری و سیاست گذاری در کشور

۲۰- راه اندازی شورای هماهنگی مراکز تحقیقات استراتژیک کشور به ابتکار مرکز پژوهش ها و با حضور رؤسای مرکز بررسی استراتژیک ریاست جمهوری، پژوهشکده تحقیقات استراتژیک مجمع تشخیص، دانشگاه عالی دفاع ملی، پژوهشگاه قوه قضائیه و مؤسسه آموزش و پژوهش مدیریت و برنامه ریزی ریاست جمهوری و مرکز پژوهش های مجلس و برگزاری نشست‌های مستمر در خصوص همفکری پیرامون مسائل اصلی کشور

بیشتر بخوانید  عجیب و غریب‌ترین رستوران‌های دنیا که تاکنون دیده‌اید + تصاویر

۲۱- انجام دو دوره فراخوان عمومی برای اولین بار در مرکز و به منظور ایجاد فرصت برابر برای جذب پژوهشگر همکار و هیأت علمی از بین استعدادهای برتر دانشگاه های کشور که با ثبت نام ۵۰۰۰ نفر و انتخاب ۲۰۳ پژوهشگر نخبه همراه بود و ثبت نام ۶۷۰ متقاضی هیأت علمی که در مسیر فرآیند بررسی و انتخاب قرار دارند.

۲۲- نمایه سازی کلیه گزارش های مرکز پژوهش های مجلس در پایگاه های استنادی علمی نظیر Google Scholar، ISQ، SID  برای اولین بار که با رعایت استانداردهای علمی مورد این پایگاه ها صورت گرفت و مراجعه به گزارش های تخصصی مرکز را در یک بازه زمانی یکساله بیش از یک میلیون مورد افزایش داده است.

۲۳- تقویت بخش داده کاوی مرکز پژوهش ها و تجهیز آن به ۲۷۰ داشبورد داده های تخصصی مدیریت و حکمرانی کشور .

۲۴- تنوع بخشی به قالب های ارائه محصولات پژوهشی مرکز و اقدامات ترویجی با تولید بیش از ۴۳۰ پادکست صوتی، ۲۲۵ کلیپ تصویری، ۱۷ شماره رهنامه شامل گزاره های  سیاستی و مدیریتی برگرفته از  گزارش‌ها.

انتهای پیام

[ad_2]

Source link