۱۴۰۳-۰۲-۱۷ ۳:۰۷ ب.ظ

روایتی از ائتلاف نیروهای انقلاب برای مجلس یازدهم در گفت‌و‌گو با بادامچیان

اسدالله بادامچیان در گفت‌وگو با فارس ماجرای تحولات آخرین روزهای ائتلاف نیروهای انقلاب برای مجلس یازدهم را تشریح کرد.

نامه بادامچیان به رئیسی درباره عملکرد وزیری که ناکارآمد بود

بنده برای آقای رییسی نامه نوشتم که یکی از وزرا نمی‌تواند در آن وزارت خانه موفق باشد. البته ناظر به همه نیست این نامه. من این موضوع را برای آقای عین اللهی نمی گویم، وزیر بسیار زحمت کشی که این چنین کرونا را اداره کرده و با این مافیای دارو توانسته به خوبی وضعیت را مدیریت کند، من برای اوجی چیزی نمی‌گویم، چون که موفق بوده و توانسته نفت ما را بفروشد با این تحریم های شدید. برای آقای محرابیان نمی‌گویم، چرا که ایشان در این وضعیت خشک سالی به خوبی وزارت نیرو را مدیریت کرده و یک روزی قطعی آب و برق نداشته ایم، آقای امیرعبدالهیان  در بحث سیاست خارجی بسیار خوب عمل می کنند. اما وزیری که نمی تواند درست عمل کند ما باید حقیقت را بگویم، آقای عبدالملکی را می گذارند در مناطق آزاد و نمی‌تواند خوب اداره کند، خب اگر می توانست خوب اداره کند پس چرا استعفا کرد از وزارت کار؟ این اشکالات را به دوستان آقای رییسی می‌گوییم، اما نمی آییم در بوق و کرنا کنیم و دولت را تضعیف کنیم.

حال در جواب تحزب به شما بگویم؛ که تحزب در اسلام تحزب خدا محور است و تحزب شیطانی مورد قبول نیست. امیرالمومنین حزب داشتند و آن هم حزب الله بود، شما وقتی به زیارت امام رضا (ع) می روید در زیارت وداع می خوانید اللهم اجعلنا من حزبهی، امام رضا حزب دارد ائمه ما حزب داشتند، اصلا بدون تشکیلات و حزب که کاری پیش نمی‌رود. بقول امام که در سال ۴۱ روز جمعه ای در خدمت شان بودیم فرمودند امروز روز جمعه است و ما همه به یاد مولایمان امام زمان دعا می خوانیم و زیارت می خوانیم و سلام می دهیم خب آیا با میلیون ها انسان پراکنده آیا امام زمان می تواند ظهور کند؟ بعد گفتند که با هم جمع شوید با هم یکی شوید و کار کنید تا جهان آماده تشریف فرمایی امام زمان شود و آن گاه محضر مولایمان عرض کنیم که مولا جان جهان آماده تشریف فرمایی شما و عجل علی ظهورک ، عقل هم همین را می‌گوید، پس عقل و علم هم  تحزب را تایید می کنند.

بیشتر بخوانید  رونمایی از موشک دوربرد نقطه‌زن خیبرشکن سپاه پاسداران

فارس: روند احزاب و فعالیت‌های انتخاباتی در سال‌های اخیر را چگونه تحلیل می‌کنید؟

بادامچیان:  بعد از انقلاب حزب ما در تمام رویداد های سیاسی جمعی و گروهی ورود کرد، در انتخابات مجلس دهم متاسفانه بعضی دوستان طوری عمل کردند که آقای مهدوی را ناراحت کردند. در انتخابات ریاست جمهوری جمنا تشکیل شد که ۹ نفر را برگزیدند که یکی هم آقای میرسلیم بود، آیت الله موحدی کرمانی به دوستان جمنا صراحتا گفتند که آقای میرسلیم را هم بگذارید در اسامی باشند، آن ها یک تعهد نامه می‌خواستند که اگر به عنوان مثال آقای میرسلیم رییس جمهور شد کلیه اختیاراتش را در اختیار جمنا قرار دهد، در نتیجه آقای میرسلیم را نگذاشتند، آیت الله موحدی کرمانی دوباره گفتند آقای میرسلیم را ولو اینکه این تعهد را ندهد بگذارید در اسامی باشند، ولی نگذاشتند، و اتفاقا بنده و آقای حبیبی و خانم فاطمه رهبر در جلسه ای که جمنا برگزار کرد شرکت کردیم و همان جلو هم نشستیم و مخالفت هم نکردیم با این که این ها آقای میرسلیم را هم در لیست نگذاشته بودند.

در انتخابات مجلس یازدهم، این دوستان جمع شدند و گفتند شورای ائتلاف و ما هم جمع شدیم و رفتیم در قالب این تشکیلات قرار گرفتیم. در این انتخابات مجلس مشخص شد این دوستان هر کدام شان علاقه مند هستند که هم فکر خودشان را بگذارند، روز بیست و یک بهمن، ظهر، آقای حداد آخرین بخش جوانان را در لیست گذاشت و یک نفر هم حتی از موتلفه نذاشت، و ما هم باز قبول کردیم و در جلسه گفتند از موتلفه تشکر می کنیم که هیچ سهم خواهی نداشتند که این حرف ها را آن ها گفتند که اگر نوار صدایش باشد خیلی خوب است.

در جلسه شورای ائتلاف گفتم احدی حق ندارد در فهرست وحدت تفرقه ایجاد کند

شب همان روز آقای قالیباف توییت زد که من این فهرست را قبول ندارم، ما همان شب جلسه فوق العاده حزب موتلفه را راه انداختیم و چون در انتخابات مجلس یازدهم سیاست مان این بود که همه با هم باشند. آخرین امید آمریکایی ها که در ایران  همان اصلاح طلبان هستند باید در انتخابات معلوم میشد که رای بسیار پایینی دارند، و در روز بعد بیست و دوم بهمن که جلسه شورای ائتلاف تشکیل شد، آقای حداد هنوز نیامده بود و زمانی که ایشان نباشد بنده را رئیس جلسه می گذارند به صورت موقت، و جلسه را شروع کردیم و مرحوم دکتر رضا روستا زاد، ایشان شروع کرد علیه قالیباف به شدت صحبت کرد که باید از سر فهرستی کنار برود، گفتم ببینید به کسی وقت داده نمی شود، دوما اینکه قبل اینکه به شما وقت بدم، مصوبه جلسه دیشب شورای موتلفه را خدمتتان بگویم، یک این فهرست باید وحدت داشته باشد و اینکه احدی حق ندارد در این فهرست وحدت تفرقه ایجاد کند، و دوم اینکه احدی حق ندارد به آقای قالیباف و بقیه دوستان توهین و انتقاد کند؛ تفرقه می شود و سوم اینکه کسی حق مصاحبه برای این موضوع را ندارد و بعد هم آقای حداد آمد و ادامه جلسه و جمع بندی همان فهرستی شد که امروز در مجلس هستند.

بیشتر بخوانید  آمریکا وقتی می‌تواند بجنگد که نیروهایش در تیررس نباشند

واکنش آقا تهرانی به اعتراض بادامچیان!

در انتخابات ریاست‌جمهوری هم همه رفتیم حول محور آقای رییسی و دیگر اینگونه مباحث پیش نیامد. و ما هم زمان هم در شورای ائتلاف و هم شورای وحدت در آن زمان با دوستان همکاری می‌کردیم و این موضوع به معنی نفی وحدت نبود. در مورد پایداری ها هم ما عالمی داریم با آن ها، ما در جلسه ای در همان زمان به دفتر شان رفتیم و قرار شد بر اساس شاخص هایی که مطرح شد ما چهره هایی را معرفی کنیم و‌ گفتند که ما شاخص داریم و چهار صفحه یادداشت به ما دادند که من آن اسناد را هنوز دارم و جزو اسناد یادگاری هست.دیدیم این ها شصت نفر را معرفی‌کردند که در این شصت نفر یک نفر از موتلفه نبود. به آقای آقا تهرانی گفتم انصافاً در این شصت نفر یک جوان یا یک مسن یا هرکسی که شما می گویید نبود که شما در لیست تان بگذارید که آقاتهرانی گفت؛ تورو به خدا دست از سرم بردار، گفتم باشد.

فارس: به نظرتان می‌شود عملکرد شورای ائتلاف و وحدت را یک نوع موازی کاری نیست؟

بادامچیان: یک مجموعه ای جمع شده و شورای ائتلاف و یک مجموعه هم شده شورای وحدت و یک مجموعه هم موتلفه و این یعنی تکثر و به نظر بنده هیچ اشکالی ندارد و این‌ها تا قبل انتخابات ها بیایند و فعالیت کنند اما دم انتخابات ببینند تکلیف شان چیست؟ باید تکثر داشته باشند یا وحدت، اگر تکلیف این است که وحدت باشد خب باید وحدت صورت بگیرد، اگر تکثر شد خب تکثر، اما اینکه از الان بگوییم هیچ کس حق ندارد هیچ فعالیتی بکند، اولا امکان پذیر نیست و برای مجلس دوازدهم تعداد بسیاری احساس خدمت می کنند تا بیایند و همه هم فهرست می دهند ولی در تهران آن فهرستی که اکثریت مورد مقبول در آن باشد معمولا رای می آورد.

بیشتر بخوانید  جهان اسلام مقابل اهانت کنندگان به ساحت مقدس قرآن خواهد ایستاد

وحدت برای ما یک اصل است

فارس: موئتلفه به صورت رسمی ذیل شورای ائتلاف هست؟

بادامچیان: ما در شورای ائتلاف هستیم اما تابع آن نیستیم و ما یک حزب اسلامی با شصت سال سابقه وحدتیم و ماهیت حزبی داریم و صرفاً در انتخابات ها بایکدیگر وحدت می کنیم. همزمان در شورای وحدت هم هستیم دقیقا به همین نحو، ما اگر در حال حاضر در مورد شورای وحدت یا شورای ائتلاف و یا خوب یا بد بودن این ها صحبت کنیم به آن وحدت جمعی که رهبر انقلاب می فرمایند آسیب می رساند، و ما معتقدیم همه باید وحدت کنند و این یک اصل است برای ما.

فارس: به عنوان آخرین سوال کشورمان درگیر مشکلاتی در حکمرانی است برای حل این مشکلات و مسائلی که خودتان هم مطرح می‌کنید چه کاری باید انجام دهیم؟

بادامچیان: برای حل مشکلات باید دو تا کار بکنیم؛ یک کار، آن حکومت برخواسته از متن اسلامی که قرآن کریم و ائمه و نوع حکومت حضرت علی و ائمه را نگاه کنیم و با توجه به مقتضیات زمان وضعیت فعلی جامعه خود را سامان بدهیم و مسئله دوم بینش است، بینشی که آیت الله شهید بهشتی در سال ۵۹ برای امام نامه نوشته و گفته؛ امام، ما جنگ قدرت نداریم ما بنا به تکلیف شرعی شما آمدیم، مسئله ای که در کشور ما هست، مسئله بینش است، اگر کار حکومت دست این افرادی با بینش غیر اسلامی باشد مشکلات و مسائل باقی خواهد ماند.

فارس: از حضور شما در خبرگزاری فارس و پاسخگویی به سوالات ما سپاسگزاریم.

بادامچیان: من هم از شما ممنونم.