۱۴۰۳-۰۲-۱۳ ۹:۲۲ ب.ظ

خون تازه فوتبال ایران در قلب لیگ برتر

[ad_1]

کد خبر : ۱۹۶۲۸۸۵ | ۱۳ شهریور ۱۴۰۲ ساعت ۰۵:۳۰ | ۷۷۴ بازدید | ۰ دیدگاه

رقابت پدیده فصل، از همیشه جذاب تر

دهه هشتادی‌های لیگ برتر با عملکرد درخشانی که داشته‌اند خبر از یک نسل جدید در فوتبال ایران می‌دهند.

خون تازه فوتبال ایران در قلب لیگ برتر

به گزارش ورزش سه، شاید بد نباشد بدانید که جوان‌ترین بازیکن لیگ برتر رضا غندی پور متولد ۱۳۸۴ است، زمانی که او به دنیا آمد سرمربی پیکان رسول خطیبی به همراه سپاهان قهرمان جام حذفی شد و به واسطه این درخشش حضور در جام جهانی را هم تجربه کرد.

غندی پور با ۱۷ سال سن در این فصل مسابقات لیگ به میدان رفت تا عنوان جوان‌ترین بازیکن فصل را به نام خود ثبت کند، اما جوان‌های دهه هشتادی فقط به این بازیکن ختم نمی‌شود، بازیکنانی که در تیم‌های پرستاره‌ای مثل تراکتور و سپاهان به ترکیب اصلی رسیدند یا جوان‌هایی که در تیم‌های دیگر لیگ تبدیل به ستاره شده‌اند.

سپاهانسپاهان:

آماده‌ترین تیم این روزهای فوتبال ایران، در کنار ستاره‌های نامداری که در اختیار دارد از بنزین سبز جوانی برای شادابی و انگیزه بیشتر تیم استفاده می‌کند، البته این فرصت سریع به واسطه مصدومیت نورافکن و کریمی در اختیار جوان‌های سپاهان قرار گرفت به خوبی قدر آن را دانستند.

محمد قربانی(۱۳۸۰)، عرشیا سرشوق (۱۳۸۲)، محمدجواد حسین نژاد (۱۳۸۲) و آریا یوسفی (۱۳۸۱) بازیکنان دهه هشتادی سپاهان هستند که در روند فوق‌العاده سپاهان نقش کلیدی داشته‌اند.

1913397

تراکتورتراکتور :

اولین گل تراکتورسازی در این فصل توسط کریم آذر مقابل سپاهان به ثمر رسید و گل آسیایی تبریزی‌ها را مقابل الشارجه هاشم نژاد وارد دورازه اماراتی‌ها کرد، دو بازیکن ۲۱ ساله تراکتور خیلی زودتر از ستاره‌های نامدار این تیم توانستند خود را به سرمربی خارجی این تیم اثبات کنند و در تمام دیدارهای این فصل تراکتور فرصت بازی پیدا کرده‌اند.

بیشتر بخوانید  کاپیتان عراق در تهران پای دیگ نذری ایستاد (عکس)

میلاد کر مدافع درخشان تیم ملی جوانان، به واسطه حضور ستارگان نامداری که در خط دفاعی تراکتور به میدان می‌روند هنوز فرصت حضور در میدان و نمایش توانایی‌های خود را نداشته است.

1835384

پرسپولیسپرسپولیس:

نامدارترین بازیکن دهه ۸۰ فوتبال ایران را پرسپولیس جذب کرد، خرید جذابی که خیلی زود به ترکیب اصلی پرسپولیس رسید و گلزنی هم کرد.

پرسپولیس در کنار یاسین سلمانی محمدمهدی احمدی و میلاد سورگی را هم در اختیار دارد که در این فصل مسابقات به احتمال فراوان به آنها فرصت بازی خواهد رسید.

1918228

استقلالاستقلال:

سامان تورانیان، محمد جوادکیا و محمدرضا خالدآبادی ۳ خرید جدید استقلال که در دسته بازیکنان زیر ۲۳ قرار می‌گیرند، محمدرضا خالدآبادی یکی بازیکنانی است که آینده درخشانی در انتظار اوست.

سامان تورانیان هم تجربه در تیم ملی بزرگسالان را سنین پایین داشته است، او اولین بازیکن کرمانی است که به طور مستقیم از این استان به تیم ملی دعوت می‌شود.

البته امیرعلی صادقی و محمدحسین زواری دو بازیکن جوان دیگر استقلال هستند که متولد ۷۹ هستند.

1912835

هوادارهوادار:

محمود فکری در یکی از کنفرانس‌های مطبوعاتی خود گفت: در سال‌های گذشته باشگاه‌هایی مثل بانک ملی، راه آهن، آرارات و…بازیکن ساز بودند و ما می‌توانیم جزو باشگاه‌های بازیکن ساز باشیم.، هوادار با فرهاد زاوشی ۲۰ ساله و محمد دیندار ۱۸ ساله به دنبال جوانگرایی در لیگ برتر است، البته این تیم عرشیا شکوری و مهدی باقری را هم در اختیار دارد که هنوز فرصت کافی به آنها داده نشده است.

1918958

گل گهرگل گهر:

سعید سحرخیزان در دیدار دوستانه مقابل استقلال عملکردی از خود ارائه کرد که پیشنهاد استقلال و چند تیم لیگ برتری را به همراه داشت، او در ۲۰ سالگی یکی از مهره‌های مهم نقل و انتقالاتی شده بود، سامان فلاح مدافع فصل گذشته پیکان یکی دیگر از بازیکنانی بود که در ۲۲ سالگی در اوج مرکز توجهات نقل و انتقالاتی قرار گرفته بود و در نهایت به گل گهر پیوست.

بیشتر بخوانید  فرج نژاد قهرمان مسابقات آرنولد کلاسیک برزیل رسید

امیر جعفری دیگر بازیکن جوان گل گهر در این فصل به مرور به عنوان بازیکن تعویضی به میدان می‌رود و اما او در سال قبل یکی از پدیده‌های درخشان لیگ برتر بود.

1918600

پیکانپیکان:

رضا غندی پور و علی زارع از استعدادهای تیم جوان رسول خطیبی هستند که فرصت حضور در مسابقات این تیم را داشته‌اند که غندی پور جوان‌ترین بازیکن این فصل نام گرفت.

محمدجواد آزاده،محمد اصلانی ،علیرضا رمضانی ،نیما اکبری و علی اکبر رنجبر دیگر بازیکنان زیر ۲۳ سال پیکان هستند.

1917599

فولادفولاد خوزستان:

علیرضا باویه جوان با استعداد خوزستانی، در فصلی که فولاد عملکرد خوبی نداشت با حضور کوتاه مدت در زمین در مقابل صنعت توانست یک پاس گل به نام خود ثبت کند، او جز نفرات تیم ملی امید در مسابقات مقدماتی حضور در المپیک است.

1757785

ملوانملوان:

محمدرضا بردبار با ۲۰ سال سن تجربه بستن بازوبند تیم ریشه‌دار ملوان را در کارنامه خود دارد، او در این فصل هم برای ملوان به میدان رفته است، او پس از سامان فلاح که در تیم پیکان بازوبند را به بازو میبست دومین دهه هشتادی است که در لیگ قبل این اتفاق برای او رخ داد.

امیر شهیم و میثم نامور دیگر بازیکنان جوان ملوان هستند که فرصت کافی هنوز به آنها داده نشده است.

1839039

ذوب آهنذوب آهن:

محمد حسین اسلامی جوان خوش آتیه ذوبی‌ها که سابقه حضور در تیم ملی بزرگسالان را هم دارد، جوان اول تیم محمد ربیعی است و انگیزه‌های زیادی برای درخشش با پیراهن گاندوها دارد، دانیال ایری دیگر بازیکنی است که ذوب آهن روی توانایی او در فاز دفاعی می‌تواند حساب باز کند.

1883109

نساجینساجی مازندران:

آریا برزگر که در فصل نقل و انتقالات شرایط عجیبی را با استقلال تجربه کرد، خیلی زود برای نساجی به میدان رفت و یکی از امیدهای اصلی گلزنی برای تیم رضا عنایتی در مقدماتی المپیک است.

بیشتر بخوانید  کنایه پرسپولیس به عیسی و سپاهان (ویدیو)

1915486
شمس آذرشمس آذر:

سینا سعیدی فر در آخرین دیدارهای استقلال در لیگ فصل قبل فرصت بازی به او رسید و با مهارهای دیدنی که مقابل تراکتور انجام داد این فصل به شمس آذر قزوین پیوست، او که به همراه تیم ملی امید در اردو است پس از وقفه به احتمال فراوان به همراه شمس آذر حضور در لیگ برتر را بیش از پیش تجربه خواهد کرد.

1882825

مس رفسنجانمس رفسنجان:

علی‌اصغر صادقی‌نسب جوان بومی تیم مس رفسنجان است که در این تیم حضور دارد، هنوز فرصت حضور در میدان به دست نیاورده است اما به همراه تیم ملی امید در مسابقات انتخابی المپیک حضور پیدا خواهد کرد.محمد اکبری بازیکن متولد ۸۱ مس رفسنجان در دو دیدار به عنوان بازیکن تعویضی به میدان رفت.

مس رفسنجان، منتظر محمد، کاپیتان تیم ملی عراق را هم در اختیار دارد.

آلومینیومآلومینیوم اراک:

محمد مهدی لطفی از بازیکنان ثابت آلومینیوم در این فصل بود، او به همراه مجتبی حسینی از پیکان به آلومینیوم آمد و اعتماد این مربی با تجربه را همراه خود دارد که در تمام مسابقات آلومینیوم حضور ثابت داشته است، یونس اکبرپور دیگر بازیکنی بود که در ۴ دیدار آلومینیوم به میدان رفته است.

دیگر بازیکن جوان آنها بهرام گودرزی که در تمام بازی‌های تدارکاتی پیش فصل در ترکیب باشد اما به دلیل مصدومیت دیدارهای آلومینیوم را از دست داد و در صورت اتمام مصدومیت به احتمال فراوان به ترکیب آلومینیوم اضافه خواهد شد.

مهدی لیموچی پدیده این روزهای آلومینیوم جزو جوان‌های خوب این فصل مسابقات است که البته او هم متولد ۱۳۷۹ است.


[ad_2]
Source link