۱۴۰۳-۰۲-۲۰ ۵:۴۳ ب.ظ

تدوین اطلس کودکان شهر تبریز

[ad_1]

ایسنا/آذربایجان شرقی شهردار تبریز با اشاره به اهمیت فعالیت در حوزه کودکان، گفت: پایه‌های فرهنگی یک جامعه در حوزه کودک شکل می‌گیرد و نقش آفرینی دستگاه‌های فرهنگی و اجتماعی در این حوزه، نتیجه مستقیمی در نسل های بعدی خواهد داشت.

یعقوب هوشیار در چهاردهمین جلسه شورای اجرایی شهر دوستدار کودک با اشاره به اهمیت فعالیت نهادهای مختلف در حوزه کودکان، اظهار کرد: پایه‌های فرهنگی یک جامعه در حوزه کودک شکل می‌گیرد و نقش آفرینی دستگاه‌های فرهنگی و اجرایی در این حوزه، نتیجه مستقیمی در نسل‌های بعدی خواهد داشت.

وی افزود: چنانچه در حوزه کودک، نقش آفرینی مناسب و پررنگی توسط دستگاه‌های ذیربط صورت گیرد، بالطبع انتظار این را خواهیم داشت که در سایر لایه‌های اجتماعی و سنین مختلف نیز نتایج مطلوبی به دست آوریم ولی اگر در این حوزه ناتوان باشیم و نتوانیم کودکان را با شاخصه‌های تربیتی مناسب در عرصه‌های اجتماعی هدایت کنیم، نباید انتظار معجزه برای داشتن جامعه‌ای سالم داشته باشیم.

شهردار تبریز با تاکید بر استمرار جلسات شورای اجرایی شهر دوستدار کودک، گفت: عملکرد مناطق در حوزه فرهنگی و کودک مناسب است اما صرفا انجام این فعالیت‌ها کافی نیست و بایستی با برگزاری منظم این جلسات و رصد اقدامات صورت گرفته، آسیب شناسی آن‌ها نیز در راستای ارتقاء و بهبود عملکرد صورت گیرد و در برنامه‌های آتی به آن‌ها توجه شود.

وی ادامه داد: تاکید بر امر آموزش بسیار مهم است و بایستی به این مبحث به طور جدی و در قالب‌های مختلف پرداخت شود همچنین رویکردها و روش‌ها به گونه‌ای باشد که از ظرفیت‌های موجود، حداکثر بهره برداری صورت گیرد.

به گزارش ایسنا به نقل از روابط شهرداری تبریز، وی عنوان کرد: با امکانات و پتانسیل‌های خوبی که نهادها از آن برخوردارند بتوانیم در حوزه آموزش کودکان استفاده کنیم کمااینکه شهرداری تبریز با استفاده از پتانسیل‌های خود اقدام به برگزاری آموزش‌های رایگان برای کودکان کرد و شاهد استقبال چشمگیر خانواده‌ها بودیم.

بیشتر بخوانید  تاکید رییسی بر تسریع در اجرای پروژه مشترک توسعه بندر چابهار

معاون شهرسازی و معماری شهردار تبریز نیز از تدوین اطلس کودکان شهر تبریز خبر داد.

محمد عزتی با اشاره به تغییر رویکرد شهرداری تبریز در تدوین بودجه و تخصیص اعتبار به حوزه مسائل فرهنگی و مباحث مربوط به کودکان گفت: اقدامات مهمی در حوزه کودکان توسط همکاران در سطح مناطق دهگانه صورت گرفته است که بیانگر گرایش شهرداری های مناطق به مباحث فرهنگی از جمله تفریح، ورزش و مباحث مرتبط با کودکان در کنار فعالیت های عمرانی است که بازخورد آن، در میزان مشارکت کودکان در برنامه های تابستانی مناطق قابل مشاهده است.

رئیس کمیسیون سرمایه گذاری و بهبود فضای کسب و کار شورای اسلامی شهر تبریز نیز گفت: متاسفانه در سالهای گذشته در خصوص شهر دوستدار کودک توفیق و دستاورد مناسبی نداشته ایم.

حجت الاسلام سیدکاظم زعفرانچیلر اظهار کرد: علی رغم تلاش های انجام گرفته، موضوع کودک و شهر دوستدار کودک در سالهای گذشته یک امر فرعی و حاشیه ای تلقی می شد اما باید توجه داشته باشیم شهر دوستدار کودک بیش از آنچه که قانون و مصوبه باشد یک باور است. یعنی اگر به این مسئله باور نداشته باشیم هر اندازه که قانون و مصوبه ایجاد شود اجرایی نخواهد شد.

انتهای پیام

[ad_2]

Source link