۱۴۰۳-۰۲-۱۰ ۷:۳۸ ب.ظ

تحولات اوکراین| استفاده گسترده از زنان در صفوف نیروهای اوکراینی به دلیل تلفات سنگین

[ad_1]

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم،  روزنامه «نیویورک تایمز» بامداد امروز، پنجشنبه، در تحلیلی نوشت که مقامات نظامی در اوکراین در تلاش هستند تا تعداد بیشتری از زنان را به صفوف نیروهای مسلح اوکراین جذب کنند و این مسئله نشان دهنده تلفات سنگین در میان پرسنل نظامی این کشور در درگیری‌ها است.

این روزنامه آمریکایی گزارش داد: «از آنجایی که وضعیت جبهه نبرد به جذب نیرو بستگی دارد، تلاش‌ها برای جذب بیشتر زنان اوکراینی در ارتش انجام می‌شود. این مسئله توسط گروه‌های داوطلبی که به طور انحصاری به زنان آموزش نظامی می‌دهند، حمایت می‌شود.»

در این گزارش آمده است که نخستین سیگنالی که نشان می‌دهد اعزام زنان به ارتش امکان‌پذیر است، قانون مصوبه اول ماه اکتبر در مورد الزام همه پزشکان زن برای ثبت نام در خدمت سربازی بود. این روزنامه یادآور شد که در تابستان وزارت دفاع اوکراین حتی از یونیفرم مخصوص نیروهای نظامی زن رونمایی کرد.

اخیراً  نیروهای نظامی روسی نیز به این واقعیت اشاره کردند که تعداد زنان در صفوف نیروهای اوکراینی در خط مقدم جبهه همچنان در حال افزایش است. به گفته آنها، در برخی واحدها درصد نیروهای مونث به ۲۰ درصد می‌رسد.

دفتر مطبوعاتی وزارت دفاع اوکراین در اوایل تابستان اعلام کرده بود که با آغاز تهاجم گسترده روسیه، تعداد زنان در صفوف نیروهای مسلح اوکراین به حدود ۳۰ هزار نفر رسید و اکنون این تعداد  باز هم افزایش یافته و اکنون بیش از ۶۰ هزار زن در دفاع از اوکراین شرکت دارند که از این تعداد، ۴۲ هزار نفر پرسنل نظامی زن هستند.

این وزارتخانه یادآور شد که با ادامه درگیری نظامی، این رقم به طور مداوم در حال افزایش است، زیرا در پاسخ به تهاجم روسیه، تعداد قابل توجهی از زنان اوکراینی به صفوف نیروهای مسلح پیوسته‌اند.

طبق این اطلاعات، در این رابطه تغییراتی در قوانین اوکراین در حال انجام است که به زنان اجازه می‌دهد تا جایگاه خود را به طور کامل در ارتش  پیدا کنند. گفته می‌شود که در این زمینه، از الگوی ارتش اسرائیل در به خدمت گرفتن زنان در نیروهای مسلح استفاده شده است. 

در ادامه می‌توانید تحولات مربوط به ششصد و بیست و چهارمین روز جنگ اوکراین را دنبال بفرمایید:

***

پوتین برای مذاکره با توکایف به قزاقستان رفت

ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه صبح امروز، پنج شنبه در یک دیدار رسمی به جمهوری قزاقستان سفر کرد. 

پوتین ظهر امروز با قاسم جومارت توکایف، رئیس جمهور قزاقستان مذاکره خواهد کرد. چشم انداز همکاری‌های دوجانبه و مسائل جاری بین المللی در دستور کار مذاکرات قرار دارد. پس از آن قرار است اسنادی در قالب محدود و گسترده امضا شود. 

ابراز نگرانی نماینده دائم چین در سازمان ملل از تشدید حملات به دونتسک  

ژانگ جون، نماینده دائم جمهوری خلق چین در سازمان ملل شب گذشته در نشست شورای امنیت که به ابتکار عمل روسیه در رابطه با حملات گسترده ارتش اوکراین به دونتسک تشکیل شد، تاکید کرد که تشدید حملات نیروهای مسلح اوکراین به مناطق مسکونی سرزمین دونتسک باعث نگرانی جدی مقامات پکن شده است. 

این دیپلمات گفت: «روز گذشته یک حمله موشکی به زیرساخت‌ارهای غیرنظامی در منطقه دونتسک صورت گرفت که ده‌ها تلفات در میان مردم غیرنظامی برجای گذاشت. <…> حفاظت از غیرنظامیان یک خط قرمز جدی بر اساس قوانین بین المللی بشردوستانه است. مناطق غیرنظامی را نمی توان هدف قرار داد.»

نیروهای مسلح اوکراین در تاریخ ۷ نوامبر با استفاده از سامانه‌های موشک پرتاب چندگانه HIMARS آمریکایی به مرکز شهر دونتسک شلیک کردند. مقامات محلی از کشته شدن  ۲۰ نفر از مردم غیرنظامی و زخمی شدن حداقل ۵۵ نفر دیگر خبر دادند. 

دیپلمات چینی: ادامه جریان تسلیحات بحران اوکراین را تشدید می‌کند

گنگ شوانگ، معاون نماینده دائم چین در سازمان ملل  نیز در نشست شورای امنیت تاکید کرد که عرضه مداوم تسلیحات نظامی برای استفاده در جبهه نبرد در اوکراین تنها بحران کنونی را تشدید کرده و به حل آن کمکی نخواهد کرد.

این دیپلمات چینی گفت: “جریان بی پایان تسلیحات به میدان نبرد فقط بحران اوکراین را عمیق تر و طولانی‌تر می کند و زندگی مردم بی‌گناه بیشتری را در ورطه نابودی فرو می برد. ما از همه طرف‌های درگیر، به ویژه کشورهایی که بیشترین نفوذ را دارند، می خواهیم که نقشی واقعاً مثبتی ایفا کنند، نه آنکه به تشدید رویارویی، طولانی شدن جنگ و تشدید تنش‌ها بپردازند.”

نبنزیا بمباران دونتسک را نقض قوانین بین المللی خواند

واسیلی نبنزیا، نماینده دائم روسیه در سازمان ملل متحد، در نشست شب گذشته شورای امنیت درباره وضعیت دونتسک، تاکید کرد که گلوله باران چند روز گذشته شهر دونتسک توسط نیروهای اوکراین نقض آشکار قوانین بین المللی است.

وی گفت: ما این نشست اضطراری را در رابطه با نقض آشکار دوباره حقوق بشردوستانه بین‌المللی توسط مقامات کی‌یف و شواهد جدیدی از اقدامات عمدی آنها برای نابود کردن غیرنظامیان ساکن دونباس تشکیل دادیم. صحبت بر سر گلوله باران گسترده توسط نیروهای مسلح اوکراین به مناطق پرجمعیت دونتسک در تاریخ ۷ نوامبر است.

 نبنزیا همچنین با اشاره به اینکه ارتش اوکراین در حال هماهنگی با حامیان غربی خود در مورد اهداف حملات، از جمله حملات علیه اهداف غیرنظامی و غیرنظامیان است، یادآور شد: بیشتر حملات با سلاح‌های دوربرد غربی انجام شده و فرماندهی  ارتش اوکراین دقیقاً می‌دانست که حملات به کجا انجام می‌شود. وی این اقدام را جنایات عمدی و بدخواهانه نامید که محدودیتی ندارند و افزود: کی‌یف و متحدان غربی آن مسئول این جنایات هستند.

بیشتر بخوانید  پاشینیان: احتمال جنگ جدید با آذربایجان بسیار محتمل است

نابودی بیش از ۳ هزار و ۵۰۰ تأسیسات زیربنایی غیرنظامی توسط کی‌یف 

نماینده دائم روسیه در سازمان ملل در نشست شورای امنیت همچنین یادآور شد که از سال ۲۰۲۲، کی‌یف بیش از ۳ هزار و ۵۰۰ تأسیسات زیرساختی غیرنظامی در منطقه دونتسک را ویران کرده و در نتیجه حملات نیروهای مسلح اوکراین، بیش از ۱۶ هزار ساختمان مسکونی آسیب دیده است.

وی گفت: «در مجموع، از فوریه ۲۰۲۲، تنها مناطق مسکونی جمهوری مردمی دونتسک بیش از ۲۵ هزار بار مورد حملات توپخانه‌ای و موشکی نیروهای مسلح اوکراین قرار گرفته است. ۱۴۵ هزار گلوله به خاک دونتسک اصابت کرده و در نتیجه آنها بیش از ۱۶ هزار ساختمان مسکونی و تقریباً ۳٫۵ هزار تأسیسات زیرساختی غیرنظامی تخریب و اسیب دیده است.»

این دیپلمات افزود، علاوه بر این، همانطور که می دانیم، ترور علیه غیرنظامیان دونباس در ۲۲ فوریه آغاز نشد. در طول هشت سال گذشته، از ماه مه ۲۰۱۴، مقامات اوکراین به تجاوزات مسلحانه علیه مردم خود که کودتای غیرقانونی میدان در کی‌یف را نپذیرفتند ادامه دادند.  نبنزیا یادآور شد: «در مدت عملیات نظامی علیه مردم غیرنظامی از توان هوایی، توپخانه سنگین و خودروهای زرهی استفاده شد.  تعداد کل کشته‌ها و زخمی‌های ساکنان سرزمین دونتسک از سال ۲۰۱۴ تاکنون به بیش از ۲۰ هزار نفر رسیده است.» 

وزارت خارجه آمریکا:  تا زمانی که روسیه بهای حمله به اوکراین را نپردازد، غرب دارایی‌های مسدود شده را به مسکو باز نمی‌گرداند

جیمز اوبرایان، دستیار وزیر امور خارجه در امور اروپا و اوراسیا شب گذشته اعلام کرد که کشورهای غربی، نزدیک به ۳۰۰ میلیارد دلار دارایی مسدود شده روسیه را تا زمانی که مسکو هزینه حمله نظامی به اوکراین را پرداخت نکرده باشد، پس نخواهد داد.

این دیپلمات آمریکایی در جلسه استماع کمیته روابط خارجی سنای آمریکا گفت: «رئیس جمهور جو بایدن و همکارانش در گروه هفت  پیش از این تأیید کردند که روسیه باید بهای حمله نظامی خود به اوکراین را پرداخت کند. تقریباً ۳۰۰ میلیارد دلار دارایی‌های مسدود شده روسیه، تا زمانی که آنها واقعاً هزینه جنگ را پرداخت نکرده باشند، به روسیه بازگردانده نخواهد شد. بنابراین ما در این بحث دارای اهرم فشار هستیم.»

وزارت خارجه آمریکا ادامه درگیری در اوکراین را ضروری خواند

جیمز اوبراین، دستیار وزیر امور خارجه در امور اروپا و اوراسیا شب گذشته ابراز عقیده کرد که واشنگتن اصرار دارد که در مورد اوکراین، ادامه درگیری ضروری است. 

وی در جلسه استماع کمیته روابط خارجی سنای آمریکا در پاسخ به درخواست سناتور رند پل برای یافتن راهی برای پایان دادن به درگیری، گفت: «من هم طرفدار این دیدگاه نیستم که درگیری نظامی خوب است. ولی من از این دیدگاه دفاع می‌کنم که در وضعیت کنونی، اقدام نظامی ضروری است.»

این مقام وزارت خارجه خواستار حمایت از درخواست تخصیص کمک مالی اضافی به اوکراین شد که قبلاً توسط کاخ سفید به کنگره ارسال شده است. اوبراین افزود: من معتقدم که اگر اکنون از اوکراین حمایت نکنیم، در آینده هزینه بسیار بیشتری برای دفاع هزینه خواهیم کرد. 

چند روز قبل، کارین ژان پیر، سخنگوی کاخ سفید گفت که واشنگتن دیگر قادر به حمایت از اوکراین در سطح قبلی نیست. به گفته او، دولت ایالات متحده تخصیص بودجه اضافی برای کمک به اوکراین را تمام کرده و مجبور است تدارکات نظامی را کاهش دهد.

کاخ سفید: آمریکا ۹۶ درصد از بودجه اختصاص یافته برای حمایت از اوکراین را هزینه کرده است

جان کربی، هماهنگ‌ کننده ارتباطات راهبردی شورای امنیت کاخ سفید شب گذشته، چهارشنبه، اعلام کرد که ایالات متحده از آغاز حمله نظامی روسیه، ۹۶ درصد از بودجه اختصاص داده شده برای همه زمینه های حمایت از اوکراین، از جمله تامین تسلیحات را هزینه کرده است. 

کربی در نشستی خبری گفت: «در مورد پول باقیمانده باید بگویم، از کل بودجه تخصیص یافته به اوکراین از آغاز جنگ – این فقط حمایت نظامی نیست، بلکه کمک‌های اقتصادی، مالی و بشردوستانه است – ما حدود ۹۶ درصد را هزینه کرده ایم.»

این مقام کاخ سفید همچنین یادآور شد که  برای واشنگتن ۱٫۱ میلیارد دلار باقی مانده که برای جایگزینی تسلیحات در انبارهای نظامی آمریکا در نظر گرفته شده است.

 آژانس توسعه بین المللی آمریکا هم دیگر بودجه‌ای برای حمایت از کی‌یف ندارد

آرین مک‌کی، مشاور رئیس آژانس توسعه بین المللی ایالات متحده (USAID) در امور اروپا و اوراسیا،  شب گذشته، چهارشنبه، در جلسه شنود کمیته روابط خارجی سنا اعلام کرد که ذخایر مالی این آژانس برای کمک به اوکراین به پایان رسیده است. 

مک‌کی  طی سخنانی خود در کنگره مدعی شد که USAID به اوکراین کمک بشردوستانه فرستاده و به بازسازی اقتصاد این کشور کمک می‌کند. به گفته وی، از فوریه سال ۲۰۲۲، آژانس حدود ۲ میلیارد دلار برای کمک های بشردوستانه به کی‌یف اختصاص داده است.  وی یادآور شد: در حال حاضر هیچ بودجه‌ای برای ادامه حمایت مستقیم باقی نمانده است. بدون تخصیص بیشتر، دولت اوکراین مجبور خواهد شد به اقدامات اضطراری مانند صدور پول و عدم پرداخت حقوق کارکنان متوسل شود که می تواند به تورم شدید منجر شود و به تلاش‌های نظامی آسیب جدی وارد کند.

بیشتر بخوانید  بارش باران در خراسان شمالی ادامه دارد/ احتمال آب‌گرفتگی معابر - خبرگزاری مهر | اخبار ایران و جهان

مخالفت مجارستان با آغاز مذاکرات برای پیوستن اوکراین به اتحادیه اروپا 

پیتر سییارتو، وزیر امور خارجه و روابط اقتصادی خارجی مجارستان شب گذشته در مورد گزارش کمیسیون اروپایی در  خصوص لزوم آغاز مذاکرات برای پیوستن اوکراین به اتحادیه اروپا اظهار نظر کرده و یادآور شد: بوداپست معتقد است که اتحادیه اروپا هنوز نباید مذاکره با اوکراین را برای پیوستن به این جامعه آغاز کند. 

سییارتو در یک پیام ویدیویی گفت: در این سند اعتراف شده که اوکراین به طور کامل الزامات پیوستن به اتحادیه اروپا را رعایت نکرده است، اما کمیسیون اروپا آغاز مذاکرات با رهبری کی‌یف را برای پیوستن به اتحادیه توصیه کرده است. 

وزیر خارجه مجارستان بر درستی قطعنامه کمیسیون اروپا تاکید کرد که بر اساس آن اوکراین شرایط عضویت در اتحادیه اروپا از جمله موارد نقض آشکار در زمینه احترام به حقوق اقلیت های ملی را رعایت نکرده است. وی تاکید کرد که در اوکراین به آزادی بیان احترام گذاشته نمی‌شود و رسانه‌ها آزاد نیستند و انتخابات برگزار نمی‌شود؛ بر این اساس، در این شرایط ارزیابی انطباق با اصول حاکمیت قانون در قانون امری بی‌معنی و پوچ است. 

پیش بینی تضعیف اتحادیه اروپا در صورت پیوستن اوکراین و مولداوی 

دیمیتری مدودف، معاون رئیس شورای امنیت روسیه ابراز عقیده کرد که اگر اوکراین و مولداوی به اتحادیه اروپا بپیوندند، به سرعت اروپای پیر و فرتوت را دچار «خونریزی و چرک» کرده و نابود خواهند کرد.به گفته وی، این اقدام باعث تضعیف کامل اتحادیه اروپا، بی اعتبار کردن یورو و سایر مشکلات ناخوشایند همراه خواهد شد. 

در این رابطه، آلکسی پوشکوف، سناتور روس  نیز گفت که برای اتحادیه اروپا مهم است که حداقل به طور رسمی روند مذاکرات برای پیوستن به اتحادیه اوکراین و مولداوی را به خاطر حفظ اعتبار خود آغاز کند. به عقیده او، بروکسل بدین ترتیب می خواهد نشان دهد که در قبال اوکراین استراتژی ثابتی دارد و همچنین “اعتبار خود را به عنوان مرکز قدرت حفظ کند.”

این سناتور اشاره کرد که تمایل برای وارد کردن اوکراین به اتحادیه اروپا نه تنها از سوی مجارستان، بلکه از سوی کشورهایی که «تاکنون در این مورد سکوت کرده‌اند» با مخالفت جدی مواجه خواهد شد.

روز چهارشنبه، کمیسیون اروپا آغاز روند مذاکره با اوکراین و مولداوی را توصیه کرد. به عقیده این کمیسیون، اوکراین در اجرای تغییرات لازم برای آغاز مذاکرات الحاق با اتحادیه اروپا پیشرفت کرده است، هرچند بسیاری از شرایط هنوز تحقق نیافته است.

پیش بینی مذاکرات اولیه درباره اوکراین به دلیل افزایش فشارها بر زلنسکی

نشریه آمریکایی “Responsible Statecraft ” در تحلیلی نوشته است که ولادیمیر زلنسکی، رئیس جمهور اوکراین به زودی مجبور به مذاکره با روسیه خواهد شد. به عقیده نویسنده این مطلب، علاوه بر فشارهایی که از درون حلقه سیاسی و نظامی داخلی اوکراین بر زلنسکی وارد می‌شود، فشار دیپلماتیک زیادی نیز از سوی شرکای بین‌المللی بر او وارد می‌شود.

در این تحلیل آمده است: «فقط چند ماه دیگر باقی مانده است. همانطور که وضعیت میدان نبرد به نفع طرف اوکراینی نیست، علیرغم «اعتقاد قاطع زلنسکی به پیروزی نهایی اوکراین بر روسیه»، به نظر می‌رسد اعمال فشارها از درون و بیرون بر زلنسکی برای روی آوردن به جبهه دیپلماتیک و مواجهه با واقعیت پایان جنگ در حال افزایش است.» 

پیش از این، در اوایل ماه نوامبر نیز شبکه تلویزیونی NBC آمریکا گزارش داد که ایالات متحده و اروپا در حال مذاکره با اوکراین برای آغاز مذاکرات صلح با روسیه هستند. طبق این گزارش، کشورهای غربی آشکارا اعلام می کنند که کی‌یف برای انعقاد یک معاهده صلح باید دست به مصالحه بزند. یادآوری شده که کشورهای غربی اصرار دارند مذاکرات قبل از پایان سال آغاز شود. 

اعتراف زلنسکی به نگرانی از نظرات جمهوری خواهان درباره اوکراین

ولادیمیر زلنسکی، رئیس‌ جمهور اوکراین شب گذشته، چهارشنبه، در یک کنفرانس مطبوعاتی اعتراف کرد که دیدگاه‌های برخی از نمایندگان حزب جمهوری‌خواه آمریکا برای کی‌یف خطرناک است و می‌تواند اوکراین را با عواقب جدی تهدید کند.

خبرگزاری رویترز به نقل از زلنسکی گفت: «برخی از آرای جمهوری خواهان در حال حاضر برای ما بسیار خطرناک هستند. <…> اگر ایالات متحده مواضع خود درباره کمک به اوکراین را تغییر دهد دشوار خواهد بود. اگر <…> کنگره و کاخ سفید سیاست خود را تغییر دهند، من به ناچار می گویم، بسیار خب، ما بدون شما خواهیم جنگید.»

رئیس جمهور اوکراین بدین ترتیب به سوالی درباره انتخاب احتمالی دونالد ترامپ به سمت ریاست جمهوری آمریکا پاسخ داد. زلنسکی همچنین ابراز امیدواری کرد که رئیس جدید کاخ سفید به ارائه کمک‌های امنیتی و دفاعی به کی‌یف ادامه دهد.

زلنسکی: ارتش اوکراین با وجود مشکلات به ضد حمله ادامه خواهد داد

ولادیمیر زلنسکی، رئیس جمهور اوکراین، شب گذشته در کنفرانسی که توسط خبرگزاری رویترز سازماندهی شده بود، تاکید کرد که نیروهای مسلح این کشور در سال جاری و سال آینده – سال ۲۰۲۴ به ضد حمله ادامه خواهند داد، علیرغم اینکه وضعیت در خط مقدم اکنون دشوار است.

وی گفت: ما برنامه  مشخص داریم، شهرها و مسیرهایی مشخص شده و هدف داریم، به کجا خواهیم رفت، به کدام سمت حمله خواهیم کرد. زلنسکی اعتراف کرد که در حال حاضر “مشکلات بسیاری” در اجرای ضد حمله وجود دارد، اگرچه برخی روی موفقیت سریع آن حساب می‌کردند.

بیشتر بخوانید  کار «رئال مادرید» برای صعود سخت شد/ برد راحت «منچسترسیتی» - خبرگزاری مهر | اخبار ایران و جهان

زلنسکی ناکامی ارتش را به این واقعیت نسبت داد که کی‌یف کمتر از آنچه که انتظار داشت از غرب تسلیحات دریافت میکند. وی افزود: ما سعی خواهیم کرد در سال جاری نتایج بهتری را نشان دهیم. ما برنامه مشخصی برای سال آینده داریم، اما من نمی توانم جزئیات آن را به اشتراک بگذارم.

کاهش روحیه اوکراینی‌ها به دلیل اختلافات سیاسی و شکست در جبهه 

روزنامه واشنگتن پست (The Washington Post) روز چهارشنبه در تحلیلی در این باره نوشت که شکست در جبهه نبرد با روسیه و تشدید تنش در میان رهبران سیاسی و نظامی در اوکراین باعث ایجاد اختلاف عمومی در اوکراین و کاهش روحیه مردم غیرنظامی این کشور شده است. 

این نشریه یادآور شده: «شکاف‌های عمومی در اتحاد ملی اوکراین که قبلاً تزلزل‌ناپذیر بود، اکنون شروع به ظهور کرده است. فقدان خبرهای خوب از جبهه نبرد روحیه مردم غیرنظامی را تضعیف کرده و ترس از سرگیری حملات روسیه به زیرساخت های انرژی که می تواند زندگی آنها را در سردترین ماه های سال غیرقابل تحمل کند، افزایش یافته است.»

این روزنامه می‌نویسد: «این وضعیت با اظهارات اخیر فرمانده کل نیروهای مسلح اوکراین، والری زالوژنی، در مورد بن بست در وضعیت جبهه نبرد که باعث اختلاف نظر در رده های بالای قدرت شد، تشدید شده است. موضوع بن بست از آن جهت بسیار حساس است، زیرا مقامات اوکراینی نگرانند که بن بست محسوس بدان معنی است که آنها برای انجام مذاکرات با روسیه برای واگذاری بخشی از سرزمین خود تحت فشار قرار خواهند گرفت».

به عقیده نویسنده این مقاله، ژنرال زالوژنی در اوکراین بسیار محبوب است و اگر این مقام نظامی تصمیم به شروع حرفه سیاسی بگیرد، می تواند تهدیدی بالقوه برای ولادیمیر زلنسکی، رئیس جمهور این کشور باشد.

این نشریه تأکید می‌کند که علاوه بر این، منشأ منفی‌گرایی در جامعه اوکراین تغییر توجه بین‌المللی به درگیری کنونی در خاورمیانه و اختلافات در ایالات متحده در مورد تخصیص بودجه برای ادامه کمک به کی‌یف است.

شهردار کی‌یف: مقامات اوکراینی در تامین مالی ارتش کوتاهی می‌کنند

ویتالی کلیچکو، شهردار کی‌یف، در رابطه با تصویب لایحه‌ای در پارلمان اعلای اوکراین در مورد تغییر خط مشی مالیات بر درآمد شخصی از بودجه کشور به بودجه محلی، گفت که مقامات اوکراین در تامین مالی ارتش شکست خورده‌اند و به همین دلیل چنین تصمیمی گرفته شده است. 

او در کانال تلگرامی خود در این باره نوشت: «رادای عالی و دولت با برداشتن مالیات بر درآمد شخصی نظامی از شهرها و شهرک‌ها نشان می‌دهند که دولت مرکزی در تأمین مالی ارتش شکست خورده است. و اکنون آنها در تلاش هستند تا این مسئولیت را به ارگانهای محلی منتقل کنند. این در حالی است که همه شهرها در حال حاضر ۴۰ درصد از مالیات بر درآمد شخصی جوامع خود را به بودجه دولتی پرداخت می کنند. و کی‌یف – ۶۰ درصد می پردازد.»

به عقیده  این سیاستمدار، تصویب این پیش نویس قانون ضربه سختی به شهرهای کوچک وارد می کند، زیرا آنها بخش قابل توجهی از بودجه خود را از دست خواهند داد.

روز چهارشنبه مشخص شد که کمیته بودجه پارلمان اوکراین در قرائت دوم لایحه‌ای را تصویب کرد که مالیات بر درآمد شخصی را از درآمد نظامی از بودجه محلی به بودجه کشور هدایت می‌کند. نمایندگان پارلمان همچنین از لوایح پیشنهادی ولادیمیر زلنسکین در مورد تمدید حکومت نظامی در این کشور و بسیج عمومی تا ۱۴ فوریه ۲۰۲۴ حمایت کردند.

اسپانیا آموزش نیروهای اوکراینی را برای استفاده از سامانه‌های موشکی هاواک را آغاز کرد

ستاد کل نیروهای دفاعی اسپانیا اعلام کرد که گروه جدیدی از پرسنل نظامی اوکراین، شامل دهها نفر، آموزش استفاده و نگهداری از سامانه‌های موشکی هاوک (HAWK) را در شهر دوس هرماناس در استان سویا آغاز کردند. این آموزش به عنوان بخشی از فعالیت ماموریت کمک نظامی اروپا به اوکراین انجام می شود.

مجری معروف آمریکایی: اوکراین و بایدن دو اشتباه در تاریخ ایالات متحده هستند

تاکر کارلسون، کارشناسان سیاسی و مجری تلویزیون آمریکایی، روز چهارشنبه، اوکراین و جو بایدن، رئیس جمهور کنونی آمریکا را دو اشتباه اصلی این کشور در تاریخ مدرن خود نام برد.

او  در  گفتگو با روزنامه‌نگار گلن گرین‌والد گفت: «دو تراژدی تعیین‌ کننده نسل ما – یکی درگیری در اوکراین و دیگر ریاست جمهوری جو بایدن – است که در نهایت ناگزیر باید به پایان برسند.»

طرف گفتگوی کارلسون نیز به نوبه خود تأکید کرد که اوکراین هیچ شانسی برای پیروزی در درگیری با روسیه ندارد، زیرا نظامیان روسی حتی با در نظر گرفتن عرضه تسلیحات ناتو به کی‌یف، بهتر مسلح شده و بهتر می جنگند.

گفتگوی دبیران شورای امنیت روسیه و بلاروس درباره مقابله با تهدیدات اوکراین 

نیکولای پاتروشیف، دبیر شورای امنیت روسیه روز چهارشنبه با همتای بلاروسی خود الکساندر ولفوویچ دیدار کرد. در این نشست موضوعات تعمیق تعامل میان سرویس‌های اطلاعاتی، نیروی انتظامی و وزارت دفاع دو کشور مورد بحث و بررسی قرار گرفت. ضمن اینکه تهدیدات امنیت برای دو کشور، به خصوص از سوی اوکراین مورد توجه ویژه قرار گرفت. ولفوویچ در این نشست گفت که توافقنامه تضمین‌های امنیتی متقابل بین بلاروس و روسیه تقریبا آماده است و به زودی می تواند برای امضا به روسای جمهور دو کشور ارائه شود.

انتهای پیام/

[ad_2]

Source link