۱۴۰۳-۰۲-۲۶ ۱:۵۹ ب.ظ

آخرین وضعیت نوجوانی که در زمین فوتبال به کام مرگ رفت

[ad_1]


کد خبر : ۱۹۵۲۷۸۸ |
۰۳ مرداد ۱۴۰۲ ساعت ۰۴:۰۰ |
۲٫۷K بازدید |

۴
دیدگاه

همه ایران در انتظار بازگشت این پسر


دبیر هیئت فوتبال آبادان توضیحاتی را در خصوص حادثه تلخی که برای بازیکن جوان تیم کیانوش اروند رخ داد، ارائه می‌دهد.

آخرین وضعیت نوجوانی که در زمین فوتبال به کام مرگ رفت

به گزارش ورزش سه، در دیدار افتتاحیه مسابقات باشگاهی آبادان، دو تیم کیانوش و پدیده برابر یکدیگر قرار گرفتند که این مسابقه با حادثه‌ای تلخ همراه بود. احسان نژاد یوسفی، بازیکن ۱۶ ساله تیم فوتبال کیانوش، در اواسط نیمه اول این مسابقه به دلیل دمای بالای هوا دچار ایست قلبی شد و بر روی زمین افتاد اما نکته عجیب اینکه آمبولانس در کنار زمین حضور نداشت تا او با اتومبیل شخصی به بیمارستان منتقل شده با شوک قبلی احیا شود.

نژاد یوسفی پس از احیا به بیمارستانی در اهواز منتقل شد اما در حال حاضر در کما است و سطح هوشیاری پایینی دارد. امید صالحیان، دبیر هیئت فوتبال آبادان، در گفتگویی با خبرنگار ما درباره شرایط این بازیکن توضیح داد: در حال حاضر آنژیوگرافی انجام شده و بازیکن از لحاظ قلبی سالم است اما هوشیاری او به ۶ و ۷ رسیده و متاسفانه تاکنون بالاتر نیامده است. پزشک معالج او گفت اگر دو آمپول که کمیاب هم هست، تهیه و تزریق شود، هوشیاری او بالا می‌آید. آمپول را تهیه کردیم و دیروز یکی و امروز هم یکی تزریق شد و منتظر جوابدهی هستیم. الان یک مقدار کمی هوشیاری در چشم او دیده شده اما هنوز باید منتظر بمانیم تا آمپول‌ها جواب بدهند.

بیشتر بخوانید  تورس و بلانکو در راه استقلال؟

صالحیان با تاکید بر اینکه بازیکن هیچ بیماری و مشکلی نداشته است، عنوان کرد: برخی از خبرگزاری‌ها ادعا کردند که بازیکن از قبل مشکل داشته که این موضوع باعث ناراحتی خانواده او هم شده است. البته پس از ایست قلبی و احیا پزشکان نمی‌توانند درباره سابقه پزشکی او نظری بدهند اما ما از خانواده او و هم‌تیمی‌هایش سوال کردیم و همه گفتند کاملا سالم بوده و هیچ مشکلی نداشته و به گفته خانواده‌اش او حتی اهل قلیان و سیگار هم نبوده است.

او در خصوص عدم وجود تجهیزات پزشکی و آمبولانس‌ در کنار زمین توضیح داد: تجهیزات پزشکی وجود داشت و پزشک‌یار هم آنجا و در غیر این صورت بازیکن اصلا سالم به بیمارستان نمی‌رسید اما باید اشاره کنم که تنها آمبولانس‌هایی که در مسابقات لیگ برتر حاضر هستند و قرارداد مالی هم دارند، مجهز به دستگاه شوک دارند و آمبولانس‌های حاضر در مسابقات دیگر این امکانات را ندارند. آمبولانس‌ها در مسابقات حاضر می‌شوند تا اگر بازیکنی دچار ایست قلبی یا ضربات مغزی شد، او را به بیمارستان‌ برساند که الحمدالله در این مسابقه این کار به واسطه زحمت پزشک‌یار انجام شد و بازیکن به بیمارستان رسیده است.

دبیر هیئت فوتبال آبادان ادامه داد: با توجه به اینکه اوایل بازی بود، آمبولانس نبود و تماس هم گرفتیم اما نرسید ولی ماشین و پزشک‌یار بودند و توانستیم عملیات‌های لازم را انجام بدهیم و او را برسانیم. در واقع با توجه به اینکه در هر صورت آمبولانس مجهز به دستگاه شوک نبود، تفاوتی هم نداشت که بازیکن با آمبولانس منتقل شود یا اتومبیل شخصی و پزشک‌یار هم اقدامات اولیه لازم را انجام داد. البته ما بارها برای مسابقات درخواست آمبولانس داشتیم اما گفته‌اند ما فقط دو سه آمبولانس داریم و نمی‌توانیم در اختیار بازی فوتبال بگذاریم.

بیشتر بخوانید  بدل ریگی به دنبال درخشش در ملوان
1901492

او درباره علت این حادثه گفت: اصل موضوع این است ما باید در این گرما، مسابقه را زیر نور برگزار کنیم اما متاسفانه مسئولان شهر همکاری نمی‌کنند. البته در حال حاضر تنها زمین‌هایی که نور دارند، در اختیار پالایش نفت است اما به هیچ وجه زمین نمی‌دهند و همین زمین را هم بعدازظهر به ما می‌دهند و ما مجبور هستیم مسابقه را ساعت ۵ برگزار کنیم. بعد از این حادثه آقایان به خودشان آمدند و برخی از مسابقات را به زیر نور بردند و مابقی را هم کلا تعطیل کردند. ما عادت کرده‌ایم که همیشه بعد از اتفاق فکر اساسی کنیم. آقایان منطقه آزاد این میزان پول هزینه می‌کنند اما اگر به فکر جوان‌ها هستند، یک زمین را مجهز به نور نمی‌کنند تا در اختیار هیئت فوتبال قرار بدهند.

صالحیان در پایان با تاکید بر اینکه همه عوامل در حال پیگیری وضعیت نژاد یوسفی هستند، گفت: تمام دست‌هایی که می‌توانند کمک کنند، مشغول به کار هستند؛ از آقای طالقانی (رئیس هیئت فوتبال خوزستان) و ما که هیئت فوتبال آبادان هستیم گرفته تا مدیریت باشگاه و …، همه را بسیج کرده‌ایم. ما احساس می‌کنیم این جوان پسر خودمان است و تمام تلاش‌مان را می‌کنیم که نجات پیدا کند و هوشیاری خودش را به دست بیاورد. در حال حاضر آنژیو انجام شده و هیچ رگ بسته‌ای ندارد و فقط سطح هوشیاری‌اش پایین است که باید حداقل به ۱۰ برسد. البته دکتر این امیدواری را داد که پیش از این با تزریق دو آمپول مریض‌هایی را برگردانده است و امیدوارم به حق این ایام محرم این بازیکن به آغوش خانواده‌اش برگردد. ما از هیچ کوشش و تلاشی دریغ نمی‌کنیم.

بیشتر بخوانید  صد گله شدن ماشین گلزنی فوتبال ایران

[ad_2]

Source link