۱۴۰۳-۰۲-۳۱ ۱۱:۰۹ ب.ظ

رسانه عبری: جنگ آتی با حزب الله امری اجتناب ناپذیر است- اخبار آسیای غربی – اخبار بین الملل تسنیم

[ad_1]

به گزارش گروه عبری خبرگزاری تسنیم، روزنامه یسرائیل هیوم در گزارشی اعلام کرد، در حالی که ارتش اسرائیل در گیر و دار درگیری‌های سیاسی و اختلافات داخلی گرفتار شده است، حزب الله روز به روز بر توانمندی خود برای جنگ آینده می‌افزاید.

به نوشته این رسانه عبری زبان، ورود ارتش اسرائیل به نزاع‌های سیاسی این ساختار را تضعیف کرده و آزادی عمل را از آن گرفته و باعث شده است تا نحوه پایان جنگ آتی در هاله‌ای از ابهام فرو برود.

یسرائیل هیوم هم به سخنان سید حسن نصر الله دبیر کل حزب الله لبنان استناد کرد و نوشت: قبلا این تفکر رایج بود که امکان پیروزی بر اسرائیل وجود ندارد و ارتش آن غیر قابل شکست است، کشورهای منطقه هم این مسئله را به عنوان یک حقیقت غیر قابل تغییر پذیرفته بودند، اما امروز و دقیقا حال حاضر که بدترین دوره در تاریخ اسرائیل است، اسرائیل در مسیر از بین رفتن قرار گرفته است.

در بخش دیگری از این نوشتار آمده است، این روزها روحانیون مسلمان در خطبه‌های خود در مساجد تفسیر‌های دینی خود را از شکاف اجتماعی شکل گرفته در اسرائیل ارائه می‌دهند و تاکید دارند که خداوند زمینه پایان رژیم صهیونیستی را فراهم کرده است.

به اعتراف یسرائیل هیوم، در شرایطی که قدرت حزب الله روز به روز افزایش پیدا می‌کند، ارتش اسرائیل در مخمصه‌ای سخت گرفتار شده است، امروز ارتش اسرائیل در سایه درگیری‌ها و اختلافات داخلی دیگر قدرت مانور چندانی نداشته و قادر به تصمیم‌گیری در قبال حزب الله نیست، این جمود فقط در مورد حزب الله نیست بلکه آن را در رابطه با رخدادهای جاری در کرانه باختری هم شاهد هستیم، ارتش اسرائیل به شدت در تمامی جبهه‌های متشنج و دستخوش اختلاف است و در شرایطی که صدها نفر از (مبارزین) فلسطینی علیه اسرائیل وارد عمل شده‌اند، کسانی در اسرائیل هستند که علیه فرماندهان ارشد اسرائیل سخن گفته و به انتقاد می‌پردازند.

بیشتر بخوانید  وزیر امور خارجه کشورمان نسبت به اتفاقات بازی سپاهان و الاتحاد و تعامل با عربستان واکنش نشان داد.

انتهای پیام/*

[ad_2]

Source link