۱۴۰۳-۰۲-۲۹ ۸:۴۰ ب.ظ

از وعده تکمیل آزادراه شیراز-اصفهان تا توسعه همکاری‌ها بین ایران و آذربایجان

[ad_1]

وعده بهره‌برداری از آزادراه شیراز-اصفهان تا پایان تابستان و دیدار با معاون نخست‌وزیر جمهوری آذربایجان و ایران برای توسعه همکاری‌ها و افزایش سرمایه‌گذاری برای ایجاد بارانداز ریلی، از مهم‌ترین اخبار حوزه حمل‌ونقل در هفته گذشته بود.

به گزارش ایسنا، در راستای تقویت دیپلماسی ایران و کشورهای همسایه، وزیر راه وشهرسازی در هفته‌ای که گذشت با مقامات جمهوری آذربایجان، دیدار داشت. این دیدار به‌خصوص از  بعد از یک وقفه‌ در فعالیت‌های ارتباطی بین دو کشور، حائز اهمیت بود.

دیدار هفته: ایران و آذربایجان

بدین‌ترتیب مهرداد بذرپاش و شاهین مصطفی‌یف، معاون نخست‌وزیر جمهوری آذربایجان در نشست رؤسای کمیسیون مشترک همکاری‌های اقتصادی جمهوری اسلامی ایران و جمهوری آذربایجان در شهرستان مرزی بندر آستارا با یکدیگر دیدار کردند.

در این دیدار به عزم راسخ و باور کشور آذربایجان به توسعه همکاری با ایران تاکید شد. همچنین دو کشور برای افزایش تردد، بهره‌برداری از پایانه مرزی جدید و افزایش ۶۰ درصدی سرمایه‌گذاری برای ایجاد بارانداز ریلی توافق کردند.

بهره‌ۤبرداری هفته: پاتاوه-دهدشت

در هفته‌ای که گذشت، مسیر پاتاوه-دهدشت در استان کهگیلویه و بویراحمد به‌طول ۱۳۶ کیلومتر مورد بهره‌برداری قرار گرفت تا به‌عنوان بخشی از مسیر کریدور شمال- جنوب عمل کند.

شروع این پروژه در بیش از دو دهه گذشته بوده، اما به گفته وزیر راه و شهرسازی،  در دولت سیزدهم با نگاه ویژه‌ای تکمیل آن سرعت گرفت تا همزمان با سفر رئیس جمهوری مورد بهره‌برداری قرار گیرد و ترافیک سراسری در آن برقرار شود.

وعده هفته: تکمیل شیراز – اصفهان

همچنین بذرپاش با اعلام پیشرفت ۹۷ درصدی آزادراه شیراز-اصفهان گفت که این پروژه با تأمین اعتبار از محل تهاتر نفت، تا پایان تابستان آماده بهره‌برداری می‌شود.  

بیشتر بخوانید  عجیب و غریب‌ترین واحد‌های نظامی تاریخ: از غول‌های پوتسدام تا ارتش ارواح +تصاویر

به گفته وزیر راه و شهرسازی البته در همین مقطع هم امکان افتتاح پروژه وجود دارد اما به‌دلیل رعایت ایمنی، بهره‌برداری از این پروژه به از تکمیل بخش‌های مرتبط با ایمنی مسیر از جمله خط‌کشی، روشنایی و علایم استاندارد موکول شده است.

کمبود هفته: بلیت سفر

فصل تابستان در سال‌های گذشته با کمبود بلیت در روش‌های مختلف حمل‌ونقلی همراه بود، از طرفی تعداد ناوگان هوایی محدود است و هواپیماهای زمینگیر بسیاری وجود دارد و از طرف دیگر، به گفته رییس اتحادیه شرکت‌های تعاونی مسافربری،  تعداد اتوبوس‌های فعال در دو سال گذشته کمتر از نصف شده است.

از طرف دیگر، در روزهای دهه اول محرم و فرا رسیدن تاسوعا و عاشورای حسینی، بسیاری از مردم در ایران، قصد سفر به شهرهای زیارتی مثل مشهد را می‌کنند، به همین دلیل در مسیرهای منتهی به مشهد هم در روزهای گذشته با کمبود بلیت مواجه بودیم، ‌ که محمد محمدی‌بخش -رئیس سازمان هواپیمایی کشوری-  از برقراری پروازهای فوق‌العاده برای شهرهای زیارتی مشهد و شیراز در روزهای آینده خبر داد.

همچنین به‌دنبال برنامه‌ریزی‌ها برای سفرهای اربعین که در شهریورماه آغاز می‌شود، معاون حمل‌ونقل وزیر راه و شهرسازی با توجه به پیش‌بینی پنج میلیون زائر اربعین امسال و کمبود ۳۰۰۰ اتوبوس برای سفرهای جاده‌ای، از امکان تردد ناوگان کشورهای همسایه از جمله ترکیه و پاکستان خبر داد.

انتهای پیام

[ad_2]

Source link