به گزارش خبرنگار گروه علم و پیشرفت خبرگزاری فارس به نقل از نیواطلس، دانشمندان دانشگاه صنعتی دالیان ساختار جدیدی مبتنی بر استفاده از نانوسیم‌های مسی ساخته‌اند که انواع سطوح را با کارایی نزدیک به 100 درصد یخ‌زدایی می‌کند.

در دهه‌های گذشته، ابزار یخ زدایی متنوعی عرضه شده‌اند. برخی حاوی پوشش‌های شیمیایی هستند، در حالی که برخی دیگر دارای ساختارهای نانومقیاس هستند که اجازه نمی‌دهند آب و یخ به هم بچسبند. برخی از آنها از الکتریسیته برای گرم کردن سطوح با گرافن یا نانولوله های کربنی استفاده می کنند، در حالی که برخی دیگر از پوشش های مغناطیسی ساخته شده اند که یخ را مستقیماً می لغزانند.

برای انجام مطالعه جدید، محققان دانشگاه دالیان مجموعه‌هایی از نانوسیم‌های مسی را طراحی کردند که از مزیت گرم کردن سطوح بدون نیاز به منبع انرژی مصنوعی برخوردارند. آنها انرژی خود را از نور خورشید دریافت می کنند و طوری طراحی شده‌اند که به طور موثر گرما را جذب و به آرامی در کل آرایه توزیع کنند.

پژوهشگران از طریق مجموعه‌ای از آزمایش‌ها، مؤثرترین طرح‌ها را شناسایی کردند: نانوسیم‌های عمودی با فاصله‌ای 2 یا 3 میکرومتری از یکدیگر توانستند بیش از 95 درصد از نور خورشید را که به آنها برخورد می‌کند جذب کنند، و رسانایی حرارتی بالای مس به آنها اجازه می‌دهد تا به طور موثر پخش شوند. نتیجه نهایی یک سطح کاملا آبگریز با اثر یخ زدایی نزدیک به 100 درصد بود. البته برای تولید انبوه تجاری این محصول هنوز باید آزمایش‌های بیشتری انجام شود.

پایان پیام/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نيك شقروات arabpussyporn.com سكس صديق الام mallu kambi kadhakal xshaker.net desi couple xnxx isso mou kudokitai hentaifile.com ikkyuu nyuukon 4 نيك مدارس x-arab.com مواقع نسوانجى 神待ち掲示板 javmovie.pro 初撮り♥完全顔出し♥アイドル級に可愛いゆるふわ美少女18歳が卒業記念に人生初の生セックス♥透けるような色白美肌スレンダーボディを紅潮させて膣アクメ♥可愛い顔してご奉仕汁だくフェラがエロすぎます♥♥ anne curtis marathon teleseryepinoytv.com abot kamay na pangarap march 27 2023 www sex videos com zotporn.net patna ka sex video نيك براحه hqtube.pro سكس امهات فى الحمام افلام متعة جنسية sosiano.com طياز عربية كبيرة sex video hd new momsporn.mobi saudisex broken marriage vow april 25 2022 full episode pinoyteleseryehd.net mano po legacy episode 1 sword art online hentai comic streamhentai.net razer1911 افلام سكس كامله مترجمه xunleimi.org سكس بنت مصر marathikamsutra soloporntrends.com mallu actress clips very tight pussy stripmovs.net sexy home vids