تاریخ : پنج شنبه, ۹ فروردین , ۱۴۰۳ 19 رمضان 1445 Thursday, 28 March , 2024
7

پیام ویدئویی نتانیاهو درباره عملیات موشکی سپاه +فیلم

  • کد خبر : 3623
  • ۲۳ اسفند ۱۴۰۰ - ۱۹:۵۴
پیام ویدئویی نتانیاهو درباره عملیات موشکی سپاه +فیلم
نخست‌وزیر سابق رژیم صهیونیستی به عملیات موشکی سپاه پاسداران واکنش نشان داد و توافق هسته‌ای با ایران را «بیهوده» خواند.

«بنیامین نتانیاهو» نخست‌وزیر سابق رژیم صهیونیستی با انتشار یک پیام ویدئویی به زبان انگلیسی و عبری بار دیگر علیه توافق هسته‌ای با ایران فضاسازی کرد و مدعی شد که قدرت‌های جهان به امضای یک «توافق هسته‌ای» که به ایران زرادخانه هسته‌ای می‌دهد نزدیک شده‌اند.

بر اساس گزارش روزنامه صهیونیستی «جروزالم‌پست»، نتانیاهو رهبر حزب اپوزیسیون لیکود در فلسطین اشغالی در پیام ویدئویی قدرت‌های جهان را به دلیل «ادامه مذاکرات هسته‌ای با ایران علی‌رغم آنکه جمهوری اسلامی ایران موشک‌هایی به سمت کنسولگری آمریکا در کردستان عراق شلیک کرده»، به باد انتقاد شدید گرفت.

وی در این پیام که عصر روز یکشنبه به دو زبان انگلیسی و عبری برای شهروندان آمریکایی و صهیونیست منتشر شده بود، ادامه مذاکرات وین با تهران را «بیهوده» خواند و گفت: «شتاب ناامیدکننده برای امضای این توافق هسته‌ای ناقص با ایران نه تنها بیهوده است بلکه کاملاً خطرناک است. هر خانواده آمریکایی باید این ویدئو را تماشا کند».

وی سپس درباره حملات موشکی بامداد روز گذشته (یکشنبه) ایران به دو مرکز موساد در اربیل عراق مدعی شد: «دیروز، ایران موشک‌هایی را در حومه کنسولگری آمریکا در عراق شلیک کرد و ایالات متحده به همراه دیگر قدرت‌های جهان به سوی امضای یک توافق هسته‌ای که به آیت‌الله‌ها زرادخانه هسته‌ای می‌دهد، پیش می‌روند».

نتانیاهو: شتاب ناامیدکننده برای امضای توافق با ایران نه تنها بیهوده است بلکه کاملاً خطرناک است.

نخست‌وزیر سابق رژیم صهیونیستی که در زمان نخست‌وزیری خود تلاش‌های زیادی برای تشکیل ائتلاف علیه جمهوری اسلامی ایران کرد، بار دیگر در خصوص آزاد شدن دارایی‌های مسدود شده ایران در پی حصول به توافق هسته‌ای ادعا کرد: « تحریم‌ها کاهش می‌یابد و صدها میلیارد دلار به آن‌ها داده می‌شود تا به اقدامات تروریستی خود که دیروز و هر روز در سراسر خاورمیانه و جهان به راه انداخته و می‌اندازند، ادامه دهند».

بیشتر بخوانید:   نامه بن سلمان به نخست وزیر رژیم صهیونیستی در مورد ایران

نتانیاهو با انتقاد از توافق با ایران گفت: «این توافق حتی بدتر از توافق قبلی است زیرا ظرف سه سال طبق این توافق، ایران یک کشور در آستانه تسلیحاتی شدن می‌شود. اورانیوم کافی برای ایجاد ده‌ها و ده‌ها بمب هسته‌ای دارد و موشک‌های بالستیک بین قاره‌ای خواهد داشت تا این بمب‌ها را به هر مکانی در ایالات متحده منتقل کند».

مذاکرات در وین برای و لغو یکجانبه تحریم‌های آمریکا علیه جمهوری اسلامی ایران و احیای برجام طی ماه‌های اخیر ادامه داشت اما در پی تحولات اخیر و بحران اوکراین وقفه‌ای در مذاکرات به وجود آمده است که البته دیپلمات‌ها می‌گویند این وقفه به معنای توقف در مذاکرات نیست و اتحادیه اروپا نیز روز جمعه هفته گذشته گفت که مذاکرات «به واسطه عوامل خارجی» به حالت تعلیق درآمده است.

روز گذشته (یکشنبه) سپاه در اطلاعیه‌ای با اشاره به هدف قرار دادن مرکز راهبردی توطئه و شرارت صهیونیست‌ها توسط موشک‌های نقطه‌زن تاکید کرد: تکرار هرگونه شرارت با پاسخ های سخت، قاطع و ویرانگر مواجه خواهد شد.

در این بیانیه تأکید شده بود:« در پی جنایات اخیر رژیم جعلی صهیونیستی و اعلان قبلی مبنی بر بی‌پاسخ نگذاردن جنایت ها و شرارت‌های این رژیم منحوس، شب گذشته مرکز راهبردی توطئه و شرارت صهیونیست‌ها مورد هدف موشک های قدرتمند و نقطه زن “سپاه پاسداران انقلاب اسلامی قرار گرفت».

نتانیاهو در نسخه عبری این نوار ویدئویی به شدت از «نفتالی بنت» نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی و کابینه وی انتقاد کرد و «دولت تسلیم بنت، لاپید و گانتز» را متهم کرد که «به جای بیرون رفتن و مبارزه با این موضوع، در هر صحنه، در هر انجمن سکوت کرده و هیچ کاری انجام نمی‌دهد».

بیشتر بخوانید:   چرا تیم بایدن به دنبال بازگشت به برجام هستند؟

نخست‌وزیر سابق رژیم صهیونیستی همچنین در بخش پایانی پیام ویدئویی خود گفت هر زمان که به قدرت بازگردد علیه آن فعالیت خواهد کرد.

لینک کوتاه : https://mahdno.ir/?p=3623

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.