تاریخ : پنج شنبه, ۹ فروردین , ۱۴۰۳ 19 رمضان 1445 Thursday, 28 March , 2024
7

پشت پرده یک ماجرای چریکی در مستطیل سبز/ اسم رمز اغتشاش در خوزستان چگونه اعلام شد؟

  • کد خبر : 3684
  • ۰۲ خرداد ۱۴۰۱ - ۲۱:۱۸
پشت پرده یک ماجرای چریکی در مستطیل سبز/ اسم رمز اغتشاش در خوزستان چگونه اعلام شد؟

سرویس سیاست مشرق- ساعت نزدیک به دو بامداد درحالی‌که همه شهر خلوت شده ناگهان یک خودرو «ب ام‌ و» با سرعت زیاد داخل پارکینگ هتل آزادی پیچیده و پس از چند دقیقه کاپیتان باشگاه استقلال به‌دوراز چشم خبرنگاران و اندک مسافران حاضر در لابی هتل به طبقه بیست و هشتم آن می‌رود. احمد سعادتمند مدیر باشگاه روبه‌روی […]

سرویس سیاست مشرق- ساعت نزدیک به دو بامداد درحالی‌که همه شهر خلوت شده ناگهان یک خودرو «ب ام‌ و» با سرعت زیاد داخل پارکینگ هتل آزادی پیچیده و پس از چند دقیقه کاپیتان باشگاه استقلال به‌دوراز چشم خبرنگاران و اندک مسافران حاضر در لابی هتل به طبقه بیست و هشتم آن می‌رود.

احمد سعادتمند مدیر باشگاه روبه‌روی درب یکی از اتاق‌های vip هتل، وریا غفوری را در آغوش گرفته و هر دو وارد اتاق می‌شوند. در آن جلسه جز مدیر استقلال، چند دلال معروف فوتبالی و یکی از معاونان باشگاه نیز حاضر هستند. سه ساعت بعد (نزدیک به ساعت ۵ صبح) کاپیتان باشگاه استقلال با سعادتمند عکس یادگاری گرفته و کانال تلگرامی باشگاه آن را با کپشن «تمدید قرارداد وریا غفوری با استقلال» منتشر می‌کند. بازیکن استقلال پس از خداحافظی با اعضای حاضر در جلسه بار دیگر به‌دوراز چشم خبرنگاران به‌سرعت هتل مجلل در شمال تهران را ترک می‌کند.

فردای انتشار عکس وریا غفوری با احمد سعادتمند در فضای مجازی، یکی از روزنامه‌های ورزشی در یادداشتی در ستون سرمقاله خود می‌نویسد: «مدیران استقلال امسال سنت‌شکنی کرده و نه در روز روشن که در شب تار با بازیکنان قرارداد امضا می‌کنند و البته به‌جای آنکه در محل باشگاه این کار را انجام دهند، هتلی در بالای شهر را انتخاب کرده‌اند، در اتاق مدیر استقلال در هتل آزادی چه می‌گذرد؟» این روزنامه در ادامه سؤالات خود موضوع مهم‌تری را مطرح کرده و نوشته بود: «آیا پای دلال‌های فوتبال در میان است؛ یا آنکه برخی برای فرار از انتشار متن قراردادهای نجومی، به هتل پناه برده‌اند!»

ماجرای ثبت قرارداد برخی بازیکنان خاص از تیم استقلال تهران در هتلی در شمال شهر تهران آن روزها به یک معمای بزرگ تبدیل‌شده بود؛ اندکی بعد یکی از رسانه‌های ورزشی در اقدامی جالب‌توجه به متن قرارداد بازیکنان باشگاه‌های سرخ و آبی پایتخت دست‌یافته و مشخص شد برخی از آن‌ها نه‌تنها با کمک ایجنت‌های ورزشی قراردادهای عجیب بسته‌اند، بلکه مبلغ تعدادی از آن‌ها نامتعارف بوده و پول‌های نجومی جابه‌جاشده است!

پشت پرده یک ماجرای چریکی در مستطیل سبز/  اسم رمز اغتشاش در خوزستان چگونه اعلام شد؟

یکی از فوتبالیست‌هایی که نامش آن روزها به خاطر قراردادهای عجیب و نجومی بر سر زبان‌ها افتاد، همان بازیکنی بود که نیمه‌شب در هتل آزادی تهران قراردادش ثبت‌شده است. اندکی بعد مشخص شد که همه بازیکنانی که خارج از باشگاه استقلال قراردادشان امضاشده است، پول‌های سنگین و نامتعارفی درخواست کرده‌اند و مدیر استقلال برای کسب محبوبیت و نیز فشار کانال‌های هواداری مجبور به امضای آن شده است.

روایت‌شده است که در جلسه میان سعادتمند و کاپیتان استقلال قرارداد قبلی او با باشگاه پاره شده و در قرارداد جدیدی بین این دو نفر امضا شده است که بر مبنای آن، غفوری در فصل اول ۶ میلیارد (سال ۹۸) و فصل بعدی آن ۸ میلیارد تومان (سال ۹۹) پول دریافت کند، در همان روزها مشخص شد که یکی از بازیکنان خارجی باشگاه پرسپولیس نیز خواهان قراردادی تا سقف ۱۲ میلیارد تومان در سال شده است! ماجرای عجیبی بود درحالی‌که بخش قابل‌توجهی از جامعه در آن سال سقف دریافتی در ماه تا حدود ۳ میلیون تومان داشتند؛ برخی فوتبالیست‌ها با تکیه‌بر ترفند ایجنت‌ها و نیز «فشار مصنوعی رسانه‌های هواداری» رقم‌های سنگینی دریافت کردند.

بیشتر بخوانید:   خبر خوب| دانش‌بنیان‌ها چطور توجه دنیا را به خود جلب کردند!

پشت پرده یک ماجرای چریکی در مستطیل سبز/  اسم رمز اغتشاش در خوزستان چگونه اعلام شد؟

لحظه امضای قرارداد با کاپیتان استقلال در هتل آزادی

چریک‌ها وارد مستطیل سبز می‌شوند

انتشار قراردادهای جنجالی و نجومی بازیکنان فوتبال با واکنش شدید در شبکه‌های اجتماعی روبرو شد، یکی از خبرنگاران ورزشی درباره قراردادهای نامتعارف و شبانه بازیکنان فوتبال نوشت: «وریا غفوری سال ۹۷ قراردادی دوساله با امیرحسین فتحی منعقد کرد که آن قرارداد ۲ ساله به مبلغ ۲ میلیارد و دویست میلیون تومان بود و برای این فصل قرارداد این بازیکن به ۲ میلیارد و هفت‌صد میلیون به‌صورت خودکار افزایش پیدا می‌کرد اما در کمال تعجب و بعد از جدایی فتحی، غفوری شبانه به همراه دو بازیکن سابق استقلال که هنوز نقش آن‌ها در نقل و انتقالات این فصل مشخص نشده راهی هتل آزادی شده و قرارداد قبلی را فسخ و قراردادی جدید منعقد کردند!»

 سوژه داغ قراردادهای شبانه باعث شد تا یکی از روزنامه‌های پرتیراژ آن روزها در گزارشی بنویسد که ۴ برابر کردن قرارداد بازیکنی که به‌عنوان کاپیتان از صلاحیت اخلاقی برخوردار نبوده و دائم هواداران را تحریک کرده و برای یک روز دیرکرد در پرداخت تمرین را به اعتصاب می‌کشد چه دلایلی دارد؟

بعدها احمد مددی مدیرعامل وقت باشگاه استقلال اعلام کرد که قراردادهای ثبت‌شده در هتل آزادی برخلاف قانون بوده و تیم حقوقی باشگاه تمامی جزئیات مربوط به آن را به کمیته اخلاق فدراسیون فوتبال ارسال کرده است، البته فدراسیون وقت هیچ‌گاه به این ماجرا رسیدگی نکرد!

رسوایی بزرگ در بستن قراردادهای نجومی و سنگین در فوتبال برای کاپیتان استقلال بسیار سنگین بود؛ وریا غفوری ازجمله بازیکنانی است که در سال‌های اخیر سعی کرده است با گرفتن ژست سیاسی و بهره‌برداری از شبکه‌های اجتماعی برای خودش فالوئر دست‌وپا کند. در باشگاه استقلال و میان بازیکنان تیم معروف است که وریا همواره علاقه دارد چریک باشد، این چریک بازی و فرورفتن در نقش «سلبریتی معترض» با داستان فشار برای بستن قراردادهای نجومی تعارض جدی دارد؛ ازاین‌رو کاپیتان استقلال همواره سعی کرده است که با مخالف‌خوانی تا سطح هم‌نوایی با براندازان، موقعیت ازدست‌رفته و شکننده خود را دوباره بازسازی کند.

پشت پرده یک ماجرای چریکی در مستطیل سبز/  اسم رمز اغتشاش در خوزستان چگونه اعلام شد؟

پشت پرده یک ماجرای چریکی در مستطیل سبز/  اسم رمز اغتشاش در خوزستان چگونه اعلام شد؟

یکی از نزدیکان به باشگاه استقلال درباره شخصیت فردی و رفتارهای وریا غفوری می‌گوید: یک روز دیدم که وریا با یک گونی لباس به سر تمرین آمد و به بازیکنان تیم گفت که برای بازی فردا زیر پیراهن خودتان این لباس را بپوشید! آن روزها باشگاه استقلال در بدترین شرایط مدیریتی به سر برده و حتی مربی و سرپرست تیم نیز روی بازیکنان اتوریته (اقتدار مدیریتی) لازم را نداشتند، انگار باشگاه روی هوا بود… بازیکنان می‌دانستند که اگر با کاپیتان تیم همراهی نکنند؛ یا باید روی نیمکت تیم قفل شوند؛ یا اینکه با فشار کانال‌ها و فن پیچ‌های هواداری روبرو شوند، برخی حتی نمی‌دانستند که اصلاً معنای جملات نوشته‌شده روی پیراهن چیست! روز بازی همه آن پیراهن را پوشیده و فردای آن بی‌بی‌سی فارسی خبری منتشر کرد که باشگاه استقلال از دختر آبی حمایت کرده است، برخی بازیکنان در جمع‌های خودمانی می‌گفتند که «باند وریا» از ما سوءاستفاده کرده است!

بیشتر بخوانید:   صف 300 هزار نفری وام ازدواج تا پایان شهریور جمع می شود- اخبار اقتصاد ایران - اخبار اقتصادی تسنیم

دختر آبی مربوط به ماجرای یک هوادار باشگاه استقلال است که به دلیل اختلال شدید رفتاری و روانی خودکشی کرده است. بعدها مشخص شد که ماجرای «دختر آبی» بخشی از طرح تحریم ورزش ایران بوده است. آن روزها کاپیتان باشگاه استقلال گمان می‌کرد که با موج‌سواری روی یک ماجرای دروغین در زیرمجموعه پروژه کشته سازی سرویس‌های اطلاعاتی غربی در جنگ شبکه‌ای می‌تواند اعتبار ازدست‌رفته خود در میان هواداران فوتبال را دوباره بازسازی کند.

در حالی وریا غفوری سعی می‌کرد میان تیفوسی‌ها در جایگاه هشت محبوبیت به دست آورد که وینفرد شفر مربی سابق باشگاه در یک مصاحبه گفته بود که بعد باخت آبی‌ها در دربی پایتخت تنها یک نفر از شکست تیم خوشحال بود! یک خبرنگار با تعجب از پیرمرد آلمانی پرسیده بود؛ چه کسی از باخت استقلال خوشحال است مگر می‌شود کسی از شکست تیم خود ناراحت بشود؛ مربی استقلال اندکی مکث کرده و گفته بود بله یک بازیکن بزرگ که باید برای بقیه الگو باشد. آن شب مدیر رسانه‌ای باشگاه نام آن بازیکن را با چانه‌زنی با چند خبرگزاری از متن مصاحبه مربی استقلال خارج کرد تا جایگاه متزلزل کاپیتان دچار فروپاشی نشود! جالب آنکه بعدها همین موضوع پس از باخت تیم استقلال در فینال جام‌حذفی در مشهد تکرار شده و دیگر مربی استقلال با کاپیتان خود پس از باخت از تراکتورسازی درگیر شد.

پشت پرده یک ماجرای چریکی در مستطیل سبز/  اسم رمز اغتشاش در خوزستان چگونه اعلام شد؟

پشت پرده یک ماجرای چریکی در مستطیل سبز/  اسم رمز اغتشاش در خوزستان چگونه اعلام شد؟

اجرای طرح دختر آبی در باشگاه استقلال با هدف تحریم ورزش ایران

تختی کجا، شما کجا آقای غفوری؟

سعید حجاریان تئورسین اصلاحات جمله معروفی دارد که باید حرف‌های سخت را از زبان سلبریتی ها گفت تا هزینه آن کم شود!

این روزها رفتارهای وریا غفوری روزبه‌روز رادیکال‌تر می‌شود، پس از قطعی شدن قهرمانی باشگاه استقلال در لیگ برتر کاپیتان تیم در جمع خبرنگاران حاضرشده و روبه دوربین‌ها می‌گوید: «من واقعاً وقتی می‌بینم اوضاع رو، بغض گلوم رو میگیره، واقعاً ناراحت میشم و کاری از دست آدم بر نمیاد. من نمیدونم واقعاً مسوولین شرمنده نمیشن این موقعیت‌ها رو میبینن؟»

وریا غفوری در ادامه به‌دروغ به مسئله ناآرامی‌های سنگین در استان خوزستان اشاره‌کرده و می‌گوید: «من میدونم الان تو اهواز خیلی درگیری‌ها هست، خیلی مشکلات هست، خیلی‌ها اعتراض کردند، امیدوارم به بهترین شکل جمع بشه و مردم ما بتونن چیزی که لایق اش هستن، به اون شکل زندگی کنند. این حق مردم ایرانه که سعادتمند زندگی کنند.»

بیشتر بخوانید:   عضویت ایران در شانگهای نقش مهمی در دلارزدایی در تجارت جهانی دارد

این جملات با کد اغتشاش در خوزستان خیلی زود به تیتر اول رسانه‌های فارسی‌زبان ضدانقلاب در خارج و یک روزنامه اصلاح‌طلب بدل می‌شود! در این ماجرا کمیته اخلاق فدراسیون فوتبال حتی به خود زحمت نداده است که با دعوت از بازیکن استقلال استدلال و نیز ادله او برای ایجاد اغتشاش در شهر اهواز را مورد بررسی قرار دهد!

پشت پرده یک ماجرای چریکی در مستطیل سبز/  اسم رمز اغتشاش در خوزستان چگونه اعلام شد؟

پشت پرده یک ماجرای چریکی در مستطیل سبز/  اسم رمز اغتشاش در خوزستان چگونه اعلام شد؟

پشت پرده یک ماجرای چریکی در مستطیل سبز/  اسم رمز اغتشاش در خوزستان چگونه اعلام شد؟

پشت پرده یک ماجرای چریکی در مستطیل سبز/  اسم رمز اغتشاش در خوزستان چگونه اعلام شد؟

آن‌هایی که وریا غفوری کاپیتان استقلال را خیلی خوب می‌شناسند معتقدند که وریا نه یک مبارز سیاسی که بیشتر فردی با ویژگی‌های اخلاقی خاص است که سعی دارد تنها خود را مطرح کند.

غفوری در ۳۴ سالگی در انتهای دوران فوتبالی خود روزهای سختی را تحمل کرده است؛ او در این فصل تنها ۶ بازی را فیکس (ثابت) بازی کرده و خوب می‌داند که اگر فشار کانال‌های هواداری و حمایت رسانه‌های ضدانقلاب را از دست بدهد؛ در سال آینده به‌صورت طبیعی قرارداد او با باشگاه استقلال تمدید نشده و او موقعیت قراردادهای نجومی و سنگین را از دست خواهد داد؛ ازاین‌رو سعی دارد با گرفتن مواضع آوانگارد و چپ‌گرایانه خودش را به تیم استقلال در سال آینده تحمیل کرده و حداقل تا مرز ۳۷ سالگی با یک قرارداد چند ده‌میلیاردی در باشگاه ماندگار شود.

 گفته می‌شود که یک دلال فوتبالی که پیش از این در ماجرای تحریم ورزش ایران نقش اساسی داشته و مدتی قیل به یک کشور اروپایی متواری شده است، نقش ویژه‌ای در آموزش به برخی بازیکنان داشته و خط مشی سیاسی آنها را تعیین می‌کند. 

پشت پرده یک ماجرای چریکی در مستطیل سبز/  اسم رمز اغتشاش در خوزستان چگونه اعلام شد؟

پشت پرده یک ماجرای چریکی در مستطیل سبز/  اسم رمز اغتشاش در خوزستان چگونه اعلام شد؟

روایت است که در جمع‌های خصوصی خودش را با جهان‌پهلوان تختی مقایسه کرده و در صفحه خود در شبکه‌های اجتماعی علی دایی را الگوی خود می‌داند!

کاپیتان استقلال البته فراموش کرده است که تختی به خاطر مردمی بودن و حراج کردن تمام دارایی‌های خود زیر پای مردم معروف شد و محبوب ماند. اما وریا غفوری که در یک برج لاکچری در یکی از گران‌قیمت‌ترین محله‌های تهران زندگی می‌کند؛ فردی که هزینه‌های زندگی او (ازجمله باشگاه خصوصی ، پزشک مشاور و تغذیه‌اش) در ماه برابر حقوق چند صد نفر در روز است تا چه حدی می‌تواند الگوی «زیست سیاسی» برای کلوپ‌های هواداری باشد؟ این سوال پاسخ‌هایی دارد که به زودی به آن پاسخ خواهیم داد.

 در روزهایی که حتی هوادار باشگاه استقلال برای رفتن به ورزشگاه و دیدن یک بازی فوتبال با مشکلات فراوان روبرو است، برخی فرصت‌طلبان از احساسات پاک آن‌ها سو استفاده کرده تا جیب‌های خود و ایجنت های دلال در فوتبال را پرکنند؛ همه آنچه در زمین فوتبال و حاشیه آن می‌بینید، نزدیک به واقعیت نیست!

لینک کوتاه : https://mahdno.ir/?p=3684

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.