۱۴۰۳-۰۲-۰۶ ۱۱:۱۱ ب.ظ

پشت پرده عزل دقیقه نودی رضوانی فر از شستا/ آیا رئیسی سکوت می کند؟

به گزارش خبرنگار اقتصاد و انرژی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، شستا شرکتی که این روز‌ها از بورسی شدن و افزایش سرمایه آن صحبت‌های زیادی می‌شود؛ مدت‌ها قبل هم با حاشیه‌های مختلفی دست و پنجه نرم کرده بود.

اما امروز حاشیه برکناری یک مدیر جوان کارآمد از سوی وزیر کار آن هم در روز‌های پایانی کارش، درست در زمانی که وزیر آینده کار، تعاون و رفاه اجتماعی برای گرفتن رای اعتماد در صحن علنی مجلس حضور دارد، موضوع داغ رسانه هاست.

بعد از برکناری این مدیر، موارد مختلفی درباره دلایل برکناری او در فضای مجازی منتشر شد که بد نیست به گزیده‌ای از آن‌ها اشاره‌ای شود.

گفته می‌شود که یکی از دلایل برکناری رضوانی فر این است که نهاد بالا دست شستا چندین هزار میلیارد تومان از شستا طلب می‌کند، موضوعی که با مقاومت او در برابر آن و اینکه شستا یک شرکت بورسی است و وجود انبوه سهامداران خرد و مردمی در آن اجازه چنین تصمیم غیرقانونی را به او نمی‌دهد، همراه می‌شود.

پشت پرده عزل دقیقه نودی رضوانی فر از شستا/ آیا رئیسی سکوت می کند؟

اما دلیل بعدی که متاسفانه یکی از آفات پایان دولت هاست، این بود که قریب به ۱۴ نفر که از قبل در شستا سمت‌های موقتی گرفته بودند، درخواست تمدید حکم یا دائمی شدن در شرکت‌های بزرگ را داشتند که آن هم با مخالفت او همراه شده است. از شرکت‌های بزرگ این مجموعه می‌توان به نفت پاسارگاد و پتروشیمی غدیر اشاره کرد؛ و در نهایت تیر خلاص برکناری رضوانی فر با پیگیری چند پرونده مهم فساد در شستا زده می‌شود. گفته می‌شود او با پیگیری حقوقی چند پرونده فساد به ارزش بیش از ۵ هزار میلیارد تومان و به نتیجه قضایی رسیدن در این پرونده‌ها مورد فشار از سوی وزارتخانه قرار گرفته است.

بیشتر بخوانید  سید حسن نصرالله: عاملان انفجار دمشق تروریست‌های تکفیری هستند

پشت پرده عزل دقیقه نودی رضوانی فر از شستا/ آیا رئیسی سکوت می کند؟

از درون وزارتخانه به او هشدار داده شده بود که نسبت به پیگیری این پرونده‌ها اقدام نکند، اما او با بی توجهی به هشدار‌ها پرونده مذکور را پیگیری کرد؛ و در نهایت با تلاش یکی از اعضای هیئت مدیره به هیئت مدیره شستا و امضای سایر اعضا دیگر رضوانی فر عزل و با حکم شریعتمداری شجاعی برهان جایگزین او می‌شود.

آمار‌ها نشان می‌دهد در زمان مدیریت رضوانی فر در شستا سود خالص دلاری این شرکت ۸ برابر و سود دهی ریالی آن ۲۵ برابر رشد داشته است.