تاریخ : پنج شنبه, ۹ فروردین , ۱۴۰۳ 19 رمضان 1445 Thursday, 28 March , 2024
12
آشنا به پخش فایل صوتی وزیر امور خارجه واکنش نشان داد.

واکنش مشاور روحانی به انتشار فایل صوتی ظریف

  • کد خبر : 947
  • ۰۶ اردیبهشت ۱۴۰۰ - ۲۲:۴۵
واکنش مشاور روحانی به انتشار فایل صوتی ظریف

به گزارش مهدنو به نقل از خبرنگار حوزه دولت خبرگزاری تسنیم، عصر روز گذشته انتشار یک فایل صوتی منتسب به محمد جواد ظریف وزیر امور خارجه واکنش‌های بسیاری را به‌همراه داشت. این فایل صوتی که در آن ظریف با سعید لیلاز گفت‌و‌گو می‌کند برای نخستین بار از رسانه سعودی ایران اینترنشنال پخش شد، فایلی که […]

به گزارش مهدنو به نقل از خبرنگار حوزه دولت خبرگزاری تسنیم، عصر روز گذشته انتشار یک فایل صوتی منتسب به محمد جواد ظریف وزیر امور خارجه واکنش‌های بسیاری را به‌همراه داشت.

این فایل صوتی که در آن ظریف با سعید لیلاز گفت‌و‌گو می‌کند برای نخستین بار از رسانه سعودی ایران اینترنشنال پخش شد، فایلی که در آن وزیر امور خارجه در اظهاراتی عجیب و قابل تأمل به بیان نکاتی می‌پردازد که بیگانگان از آن بیشترین بهره‌برداری را کرده‌اند.

دقایقی پس از انتشار این فایل، خطیب‌زاده سخنگوی وزارت امور خارجه به این مسئله واکنش نشان داد و اعلام کرد: این گفتگو صرفاً برای ثبت در حافظه سازمانی دولت تدبیر و امید ضبط شده بوده و قرار به انتشار آن نبوده است.
او اعلام کرده این مصاحبه ۷ ساعت بوده و بخش کوتاهی منتشر شده است.

ساعاتی پس از انتشار این فایل، برخی چهره‌های نزدیک به دولت، مصاحبه صورت‌گرفته را به پروژه‌ای در مرکز بررسی‌های استراتژیک ریاست‌جمهوری به‌ریاست حسام‌الدین آشنا مرتبط دانستند و اعلام کردند: تعدادی از وزرا و معاونین رئیس‌جمهور به‌پیشنهاد حسام‌الدین آشنا و به‌دلیل اینکه دولت روزهای پایانی خود را سپری می‌کند برای ثبت در تاریخ و نه برای انتشار اقدام به انجام این مصاحبه کردند.

حالا حسام‌الدین آشنا در واکنش به این اقدام و انتشار آن در رسانه‌‌های معاند خارجی در توییتی نوشته است: اللّهم و من ارادنی بسوء فأرده و من کادنی فکده، ان‌شاءالله این سوءنیت و کید احتمالی، به خودشان برگردد.

به‌نظر می‌رسد حسام‌الدین آشنا باید پاسخ روشن‌تری به این مسئله بدهد که چگونه فایلی که صفر تا صد تهیه آن به‌عهده مجموعه متبوعش بوده سر از رسانه‌های بیگانه درآورده است. بهتر است آقای آشنا پاسخی دقیق‌تر به این اتفاق بدهد، پاسخی فراتر از یک توییت!

بیشتر بخوانید:   ارزش «تضمین آمریکایی» در کی‌یف مشخص شد/ جنگ میان روسیه و اوکراین چقدر روی مذاکرات وین اثر دارد؟
لینک کوتاه : https://mahdno.ir/?p=947

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.