تاریخ : پنج شنبه, ۹ فروردین , ۱۴۰۳ 19 رمضان 1445 Thursday, 28 March , 2024
4

بازتاب سفر پوتین و اردوغان به ایران در رسانه‌های عبری زبان

  • کد خبر : 3762
  • ۲۸ تیر ۱۴۰۱ - ۲۱:۱۸
بازتاب سفر پوتین و اردوغان به ایران در رسانه‌های عبری زبان

رسانه‌های عبری نوشتند پوتین به ایران آمد و چهره به چهره و در فاصله‌ای بسیار نزدیک با رهبر ایران دست داد، کاری که در رفتارهای وی کم‌سابقه بوده است. به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری تسنیم، رسانه‌های عبری زبان با وجود تلاش برای نادیده گرفتن نشست تهران و فرار به جلو برای بی توجهی به […]

رسانه‌های عبری نوشتند پوتین به ایران آمد و چهره به چهره و در فاصله‌ای بسیار نزدیک با رهبر ایران دست داد، کاری که در رفتارهای وی کم‌سابقه بوده است.
به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری تسنیم، رسانه‌های عبری زبان با وجود تلاش برای نادیده گرفتن نشست تهران و فرار به جلو برای بی توجهی به این رخداد بزرگ، اما به هر شکل جسته و گریخته مجبور به تحلیل یا حداقل بازتاب خبر آن پرداختند.

پایگاه عبری زبان کیکار در تحلیلی در رابطه با سفر ولادیمیر پوتین به تهران نوشت، رئیس جمهور روسیه تلاش دارد تا از طریق ایران و ترکیه تحریم‌ها و بایکوت بین المللی اش را دور زده و کم اثر کند.

روزنامه یسرائیل هیوم هم این سفر را انتقام پوتین از غرب توصیف کرد و نوشت رهبر ایران به پوتین نسبت به فریب‌های غرب هشدار داد.

به نوشته این رسانه عبری زبان، هشدار رهبر ایران به سفر جو بایدن رئیس جمهور آمریکا به منطقه و تلاش‌های این کشور برای ایجاد محوری یکپارچه علیه ایران تحت رهبری خود باز می‌گردد.

یسرائیل هیوم در بخش دیگری از این تحلیل آورده است، پیش بینی می‌شود این نشست که به یکی از منابع نگرانی شدید در غرب تبدیل شده است، مسایل اقتصادی و امنیتی را مورد بررسی قرار دهد، اما به شکل ویژه‌ و خاصی رئیس جمهور روسیه به دنبال افزایش همکاری اقتصادی کشورش با ایران است تا از این طریق تحریم‌های آمریکایی علیه اقتصاد روسیه را خنثی کند.

این رسانه نزدیک به افکار و سیاست‌های حزب لیکود و بنیامین نتانیاهو در این تحلیل مجددا ادعاهای واشنگتن در رابطه با فروش صدها فروند هواپیمای بدون سرنشین ایرانی به روسیه را تکرار کرد.

بیشتر بخوانید:   حربه ضد انسانی اسرائیل برای تسلیم کردن مقاومت فلسطین- اخبار آسیای غربی - اخبار بین الملل تسنیم

بوحل پایگاه اطلاع رسانی حریدیم‌های اسرائیل هم از سرمایه گذاری ده‌ها میلیارد دلاری روس‌ها در بخش نفت و گاز ایران خبر داده و با ترجمه و انعکاس خبر تسنیم به نقل از محسن خجسته مهر مدیر عامل شرکت ملی نفت ایران نوشت بازار جهانی نیازمند نفت ایران است.

این رسانه عبری زبان در گزارش دیگری هم فاش کرد، این نشست در حالی انجام می‌شود که کاخ سفید از افزایش همکاری بین ایران و روسیه نگران است و این امر از طریق هشدار جیک سالیوان مشاور امنیت ملی کاخ سفید در رابطه با ارسال پهپادهای ایرانی برای روسیه کاملا هویداست.

واللا نیوز هم در گزارش خود از این سفر به نقل از یوری یوشاکوف مشاور پوتین در امور سیاست خارجی خبر داد: برای مسکو روابط با رهبری ایران بسیار حایز اهمیت است.

این مقام روسی که پیش از ورود پوتین به تهران در مسکو با خبرنگاران سخن می‌گفت، تاکید کرد: نوعی گفتمان اعتماد آفرین بین دو طرف در اکثر مسایل مهم در سطوح دو جانبه و بین المللی شکل گرفته است، در اکثر مسایل مواضع ما مشابه و حتی مطابق یکدیگر است.

به نوشته این رسانه عبری زبان، پیش از پوتین، رجب طیب اردوغان هم شب قبل در راس یک هیئت بلند پایه به تهران رسیده بود.

به روایت واللا نیوز او در این سفر از رهبر ایران شنید که تهران با ترکیه در جنگ علیه تروریسم همکاری خواهد کرد اما حمله نظامی در سوریه به‌نفع تروریست‌ها نیز خواهد بود البته تروریست‌ها محدود به یک گروه خاص نیستند.

این در حالی است که روتر نت به نقل از رئیس جمهور روسیه خبر داد، ولادیمیر پوتین در تهران تاکید کرد سوری‌ها خود باید سرنوشت خود را بدون دخالت طرف‌های خارجی مشخص کرده و همه باید به حاکمیت سوریه و تمامیت ارضی این کشور احترام بگذارند.

بیشتر بخوانید:   نگاهی به 3 رویداد اخیر که موجب هراس شدید صهیونیست‌ها شد

در ادامه خبر آمده است: پوتین خاطر نشان کرد: ایران و روسیه هم در سوریه سرگرم مبارزه با تروریسم هستند و ارتش این کشور هم همین کار می‌کند.

بقیه رسانه‌ها نیز تلاش کردند تا صرفا به ورود این دو رهبر و دیدارهای آنها در نشست سه جانبه تهران پرداخته و حداقل در ساعات اولیه از تحلیل و تفسیر این سفر اجتناب کنند.

لینک کوتاه : https://mahdno.ir/?p=3762

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.