تاریخ : جمعه, ۱۰ فروردین , ۱۴۰۳ 20 رمضان 1445 Friday, 29 March , 2024
6
سازمان جهانی بهداشت:

اُمیکرون تا دو ماه آینده نیمی از اروپا را آلوده می‌کند

  • کد خبر : 3513
  • ۲۱ دی ۱۴۰۰ - ۲۰:۲۴
اُمیکرون تا دو ماه آینده نیمی از اروپا را آلوده می‌کند
یک مقام سازمان جهانی بهداشت با هشدار به شیوع اُمیکرون گفت که احتمالا تا دو ماه آینده نیمی از اروپایی‌ها به این سویه جدید مبتلا می‌شوند.

«هانس کلاج» مدیر امور منطقه‌ای سازمان جهانی بهداشت، با هشدار به سرعت شیوع سویه اُمیکرون ویروس کرونا، تخمین زد که تا دو ماه آینده نیمی از شهروندان اروپا به این سویه مبتلا شده باشند.

براساس گزارش گاردین، این مقام سازمان جهانی بهداشت در کنفرانس مطبوعاتی امروز (سه‌شنبه) خود اعلام کرد که سویه جدید کرونا در حال حرکت از سمت غرب به شرق است و به سمت اروپا می‌آید و افزود: «موسسه سنجش و ارزیابی سلامت احتمال می‌دهد که بین ۶ تا ۸ هفته آینده شاهد ابتلای بیش از ۵۰ درصد مردم اروپا به اُمیکرون باشیم.»

کلاج در ادامه با بیان آنکه این سویه در جا‌هایی که واکسیناسیون کمتر انجام شده باشد، مانند اروپای مرکزی و شرقی، بیشترین ضربه را خواهد زد، از ورود این سویه به کشور‌های اروپایی ابراز نگرانی کرد.

سویه اُمیکرون کرونا که اولین بار در آفریقا دیده شد، تاکنون به بسیاری از کشور‌ها رسیده و حتی در بسیاری از آن‌ها رکورد نیز زده است.

پیشتر از این وزیر بهداشت ایتالیا نیز اعلام کرد دو سوم تخت‌های آی سی یو را بیمارانی اشغال کرده‌اند که واکسن دریافت نکرده‌اند.

بیشتر بخوانید:   واکسیناسیون از فردا شروع می‌شود/ افشاگری درباره مافیای دارو در کشور
لینک کوتاه : https://mahdno.ir/?p=3513

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.