۱۴۰۳-۰۱-۳۱ ۶:۱۴ ب.ظ

کاخ سفید: برای بازگشت متقابل به توافق هسته‌ای تلاش می‌کنیم

کاخ سفید اعلام کرد: «برای بازگشت متقابل به توافق هسته‌ای برجام تلاش می‌کنیم، اما این پیشنهاد همیشگی نیست.»

«کارین ژان پیره»، دستیار سخنگوی کاخ سفید اعلام کرد زمان برگزاری دور هفتم مذاکرات وین برای مشخص کردن وضعیت برجام هنوز مشخص نشده است.

دستیار سخنگوی کاخ سفید در نشستی خبری گفت: «زمان برگزاری دور هفتم مذاکرات هنوز اعلام نشده و ما درباره این‌که زمان مذاکرات درخصوص توافق هسته‌ای ایران چه زمانی خواهد بود گمانه‌زنی نخواهیم کرد.»

پیش از این اما یک دیپلمات ارشد آمریکایی که نامی از او برده نشده، گفته است که دولت واشنگتن منتظر خواهد بود تا ببیند دولت جدید ایران آمادگی اجرای کامل توافق هسته‌ای ۲۰۱۵ را دارد یا خیر.

او بدون اشاره به نقض آشکار برجام از سوی دولت آمریکا، گفت: واشنگتن منتظر خواهد ماند تا بعد از مراسم تحلیف ابراهیم رئیسی، رئیس جمهور منتخب ایران در هفته آینده تعیین کند که آیا ایران آماده بازگشت به اجرای کامل توافق هسته‌ای ۲۰۱۵ هست یا خیر.

پس از پایان دور ششم مذاکرات وین، مقام‌های آمریکایی در اظهاراتی متعدد مدعی شده‌اند که برای دور جدید مذاکرات آماده‌اند و با این ادعا توپ را در زمین ایران انداخته‌اند در حالی که ایران از ابتدا خواستار لغو کامل تحریم‌ها و راستی آزمایی آمریکا در این خصوص بوده اما واشنگتن اقدام مثبتی انجام نداده است.

بیشتر بخوانید  ماجرا‌های «لیلا امامی» و همسرش «امیرعباس هویدا» / نماد «زن روشنفکر» در دوره پهلوی!