تاریخ : پنج شنبه, ۹ فروردین , ۱۴۰۳ 19 رمضان 1445 Thursday, 28 March , 2024
7

هیئت تجاری عربستان به ایران می آید

  • کد خبر : 3906
  • ۱۶ اردیبهشت ۱۴۰۲ - ۴:۰۵
هیئت تجاری عربستان به ایران می آید
معاون دیپلماسی اقتصادی وزارت امور خارجه گفت: تا چند روز آینده هیئت تجاری عربستان با حضور معاون وزیر امور این کشور به ایران می‌آید و در نمایشگاه توانمندی‌های صادراتی ایران حاضر می‌شوند.

ه گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری تسنیم، مهدی صفری معاون دیپلماسی اقتصادی وزارت امور خارجه در نشست خبری پنجمین نمایشگاه توانمندی‌های صادراتی جمهوری اسلامی ایران، اظهار کرد: ایران برای توسعه صادرات خود نیازمند برگزاری نمایشگاه با چنین ویژگی‌هایی است تا بتواند توانمندی‌های خود را به سایر کشورها نشان داده و بازارهای جدیدی به روی ایران باز کند.

وی افزود: خطوط کشتیرانی به غرب آمریکا و آمریکای لاتین راه افتاده  همچنین مسیر صادرات به روسیه، بهبود یافته است.

معاون دیپلماسی اقتصادی وزارت امور خارجه گفت: در گذشته تنها راه زمینی صادراتی ایران به روسیه از طریق یک پل کوچک از مسیر آستارا بود که اکنون آن پل عریض و محدودیت‌های عبور و مرور آن برداشته شده است.

بندر انزلی تا دو ماه دیگر به کشتیرانی رورو وصل می‌شود

صفری ادامه داد: بندر انزلی می‌تواند تا دو ماه دیگر به کشتیرانی رو رو وصل شود و به همین منظور کشتی‌های جدید زیادی نیز خریداری شده است.

وی تصریح کرد: بخش خصوصی ارتباطات تجاری مناسبی با دیگر کشور ها با وجود تحریم‌ها دارد و از طریق پلتفرم‌های خود با کشورهای همسایه مشترک‌المنافع و دیگر کشورها ارتباط داریم.

معاون دیپلماسی اقتصادی وزارت امور خارجه گفت: به دنبال حذف دلار با کشورهای عضو اتحادیه پایاپای آسیایی هستیم تا از این طریق بتوانیم تجارت راحت‌تری با دیگر کشورها داشته باشیم.

حضور هیئت تجاری عربستان در نمایشگاه اکسپو ایران

صفری همچنین با اشاره به اینکه در حال راه‌اندازی سفارت و سرکنسولگری‌ میان ایران و عربستان هستیم، تصریح کرد: تا چند روز آینده سفر هیئت‌ تجاری از این کشور را به ایران شاهد خواهیم بود و معاون وزیر این کشور نیز در نمایشگاه اکسپو ایران حضور خواهد یافت.

بیشتر بخوانید:   حال ناخوش داروخانه‌ها در رویارویی با مشکلات مالی

وی اظهار کرد: این نمایشگاه می‌تواند تا یک میلیارد دلار قرارداد تجاری برای ایران داشته باشد و نمایندگان تجاری و دولتی ۶۰ کشور در این نمایشگاه حضور خواهند داشت.

لینک کوتاه : https://mahdno.ir/?p=3906

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.