۱۴۰۳-۰۲-۰۱ ۵:۰۶ ب.ظ

صیدی برق آسا در کمین صیاد

حجت الاسلام و المسلمین رضا رستمی سخنران و کارشناس مذهبی در گفتگو با خبرنگار حوزه قرآن و عترت  گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان با اشاره به استفاده از «تحریف تاریخ» به عنوان ابزاری برای دستیابی به اهداف شوم دشمنان گفت: اهمیت یادآوری وقایع گذشته و بازخوانی جزییات و عبرت‌های آنها وقتی روشن و مشخص می‌شود که بدانیم «تحریف تاریخ» یکی از مهم‌ترین و اثرگذارترین ترفندها و ابزار دشمنان حق و حقیقت در طول تاریخ بوده که متأسفانه منجر به تغییر در مسیر تاریخ و فریب جمع زیادی از بشریت در راستای تأمین منافع شوم و نامشروع زورگویان و ظالمان شده است.

وی درباره وجود تحریف تاریخ در عصر حاضر  بیان کرد: این تهدید و خطر بزرگ اکنون هم وجود دارد که نمونه‌های آن را تا به امروز، زیاد دیده‌ایم و باعث فریب بخشی از مردم و هموار شدن راه جلادان دیروز برای مظلوم‌نمایی و طلبکاری شده است.

رضا رستمی با پیوند تحریف تاریخی به هشت سال دفاع مقدس گفت: این روزها که مصادف با حمله‌ی منافقین به خاک پاک ایران در سال ۱۳۶۷است، نگاهی خواهیم داشت به آن خیانت بزرگ و وصف‌نشدنی که هرچه از ابعاد آن گفته شود، کم نخواهد بود. پذیرش قطعنامه‌ی ۵۹۸ از سوی ایران، صدامِ دیکتاتور را در یک مخمصه‌ی حیثیتی و شوک محاسباتی قرار داده بود؛ چون پس از آن همه ادعاها و رجزخوانی‌ها برای تصرف چند روزه‌ ایران، اینک هشت سال از جنگ گذشته بود و او علاوه بر تحمل خسارت‌های فراوان مادی و آبرویی، هیچ دستاوردی را کسب نکرده بود.

وی افزود:به همین دلیل، تهاجم نظامی به کرمانشاه در دستور کار حکومت بعثی قرار گرفت که دست‌کم بخشی از خاک ایران را در تصرف خود داشته باشد تا از آن به عنوان یک اهرم فشار در جهت تحقق خواسته‌های خود استفاده نماید. صدام  برای تحقق این هوس شیطانی خود از گروهک خائن رجوی بهره گرفت تا خود را از تجاوز پس از آتش‌بس، تبرئه کند و ماجرا را صرفاً یک اختلاف درونی میان دو گروه ایرانی، جلوه دهد.

بیشتر بخوانید  غدیر در بیان آیت الله بهجت(ره)/ چند روایت ناب از اهل سنت درباره امام علی (ع)

صیدی برق آسا در کمین صیاد

بیشتر بخوانید : ساز و کار منافقین از قبل تا بعد انقلاب/ امروز مهران، فردا تهران؛ نقشه‌ای که به گور برده شد

شراکت گروهک منتافقین در توهمات صدام

وی افزود: با این ترفند، عملیات گسترده‌ای به نام فروغ جاویدان در تاریخ ۳۱  تیر ماه سال۱۳۶۷ یعنی فقط چهار روز پس از پذیرش قطعنامه‌ی ۵۹۸، آغاز شد و محل وقوع آن محور غرب بود که منجر به پیشروی تا مناطق قصر شیرین، سرپل ذهاب و سی کیلومتری کرمانشاه شد. مسعود رجوی ادعا کرده بود که ۴۸  ساعته تهران را تصرف خواهد کرد و به نیروهای تحت امر خود، اطمینان پشتیبانی همه جانبه نیرو هوایی عراق را داده بود‌.

همچنین بر اساس اطلاعاتی که از بازجویی اسرای منافقین به دست آمد، معلوم شد که قصد آنان، تصرف پایگاه هلیکوپتری ارتش در کرمانشاه بود تا بتوانند بالگردها را به مقصد تهران به پرواز درآورده و با حمله به زندان اوین، منافقین زندانی را آزاد کنند و سپس با تهاجم به جماران، رهبر انقلاب را هدف قرار دهند و به خیال خود، طومار جمهوری اسلامی را در هم بپیچند.

صیدی برق آسا در کمین صیاد

نقش بر آب کردن محاسباتی شوم توسط مردم
رضا رستمی، واکنش مردم شریف ایران را عامل شکست منافقین دانست و گفت: نکته بسیار مهمی که باعث فروپاشی محاسبات و توهمات فرقه‌ رجوی در این حمله شد، واکنش مردم شریف ایران بود که نه تنها حمایتی از این گروهک خون‌آشام نکردند بلکه با تمام قوا به مقابله با آنها پرداختند و حاضر نشدند مسیر عبور خیانت‌کاران به ایران اسلامی و هم‌دستان صدام جانی را هموار کنند؛ و این نقطه‌ مقابل تصورهای خامِ سران این فرقه بود که خیال همراهی و همکاری ملت ایران را در سر می‌پروراندند.

بیشتر بخوانید  ماجرای کمتر شنیده شده از حج خونین سال ۶۶/اذعان شرطه‌ عربستانی: می‌خواهیم خون به‌پا کنیم

صیدی ناباورانه در کمین صیاد

وی با اشاره به عملکرد نظامیان در عملیات مرصاد گفت: در این میان، نقش کلیدی و محوری دلیرمردان نظامی این مرز و بوم را با فرماندهی عزیزان جان بر کف و مخلصی مانند شهید سپهبد علی صیاد شیرازی نباید از نظر دور داشت که با ترتیب‌دادن عملیات برق‌آسا و کوبنده‌ «مرصاد» درسی فراموش‌نشدنی به سازمان تروریستی منافقین دادند و پنج مرداد۱۳۶۷ را به عنوان نمادی ماندگار برای گوش‌مالی و تأدیب خائنان به این ملت و مملکت ثبت کردند.

حجت الاسلام و المسلمین رضا رستمی خاطر نشان کرد:این مطلب، قطعاً ظرفیت بیان تمام جزئیات آن حادثه‌ی درس‌آموز و دیگر حوادث مربوط به مناففقین جنایتکار را ندارد اما همان‌طور که در ابتدا ذکر شد، روشنگری در این زمینه را باید جدی گرفت تا ذهن و فکر مردم ایران برای همیشه، از گزند تحریف‌ها و شیطنت‌های بدخواهان در امان بماند.

صیدی برق آسا در کمین صیاد