۱۴۰۳-۰۲-۰۱ ۷:۴۳ ب.ظ

تحصیل در ترکیه

به طور کلی مهاجرت زمانی ارزشمند است که کسی که مهاجرت می کند و وارد خاک یک کشور می شود خود را متعلق به آن کشور نداند و تمام هدف و فعالیتش در زمینه ارتقاء و توسعه خود و ارائه خدمت به کشور خود باشد به طور واقعی یک فرصت است و می تواند زمینه رشد و شکوفایی کشور خود موثر باشد. تحصیل در ترکیه یکی از راههایی است در رسیدن به ارتقاء و توسعه فردی می تواند بسیار موثر باشد.

شرکت TFF یک سیر زندگی را برای شما برنامه ریزی می کنم. شما می توانید با نمایندگی های شرکت TFF در شهرهای مختلف ایران در ارتباط باشید.

 تحصیل در ترکیه

مزایای مهاجرت به ترکیه

ترکیه یکی از بهترین کشورها برای تحصیل و یا سرمایه گذاری می باشد. ترکیه به دلیل همسایگی با ایران هزینه حمل و نقل ارزانتر است و مکان مناسبی برای مهاجرت می باشد. از دیگر مزایای ترکیه عدم نیاز به ویزا برای ایرانی ها می باشد. کشورهایی مثل گرجستان، ارمنستان، آذربایجان و… تلاش کردند که به سطح موفقیت و پیشرفت ترکیه برسند ولی هنوز نتوانستند.

اخد اقامت در ترکیه، ثبت شرکت ، فروش آنلاین محصولات در ترکیه بسیار سریعتر و راحت تر است. مثلا جهت فروش آنلاین محصول با ثبت شرکت و اخذ اقامت به راحتی میتواند در سایتهای فروشگاه آنلاین بزرگ عضو شوید و داخل سایت آنها محصول بفروش برسانید.

 

تحصیل در ترکیه از طریق موفقیت در آزمونهای Yos  و SAT امکانپذیر می باشد. در این زمینه گروه مشاوران TFF آماده برگزاری کلاسهای آموزشی می باشد.

تحصیل در ترکیه

تحصیل در دانشگاههای آلمان

جهت اخذ ویزای آلمان برای تحصیل در دانشگاههای آلمان نیاز به اخذ ویزای شینگن امکانپذیر می باشد. دریافت وقت سفارت آلمان در تهران ۳ سال زمان می برد ولی برای دریافت وقت سفارت آلمان در آنکارا باید ۷ ماه در خاک ترکیه اقامت باید داشته باشید. برای کسب اطلاعات بیشتر مقاله آوسبیلدونگ چیست؟ را مطالعه بفرمایید.

بیشتر بخوانید  ثبت بیست و پنجمین میراث ایران در یونسکو

آموزش و تحصیل در خارج از کشور

وقتی از مهاجرت صحبت می کنیم در حال حاضر شرایط اقتصادی به گونه است که هزینه تحصیل حتی در کشور افغانستان هم برای ما بیشتر می شود. لذا باید بپذیریم که برای مهاجرت باید پشتوانه مالی خوبی داشته باشیم. اگر حمایت مال خوبی نداشته باشیم نمی توانیم مهاجرت بی دردسر و راحتی داشته باشید. در مهاجرت تحصیلی فرصتی برای کار وجود ندارد زیرا برای کسب موفقیت در تحصیل نباید هیچ استرسی وجود داشته باشد.

عوامل مهم برای مهاجرت تحصیلی ارزان

 ۲ عامل مهم در این زمینه وجود دارد:

  • عامل بورس تحصیلی و حمایتهای مالی به بواسطه آن پذیرش در دانشگها تسهیل می شود. داشتن یک آشنای درجه یک مثل عمو، خاله و یا کسی که امکان تامین پذیرنده را داشته باشد.
  • عامل مهم دیگه کشوری ست که نزدیک به ایران باشد از این نظر ترکیه شرایط بسیار ایده آل تری نسبت به دیگر همسایگان ایران دارد.

تحصیل در ترکیه

آزمون Yos و SAT

اگر مقطع تحصیلی شما لیسانس باشد باید در آزمون Yos و SAT شرکت کنید. در ترکیه  هر دانشگاهی آزمون YOS خودش را دارد و در سال ۲ مرتبه آین آزمون را برگزار میکند.
آزمون YOS از سه بخش هوش، هندسه ، و ریاضی که جمعا ۱۰۰ نمره دارد و از نظر دولتی یا خصوصی بودن و آسان یا سخت بودن این آزمون متفاوت است. آزمون YOS به زبانهای انگلیسی ، آلمانی، ترکی ، و عربی برگزار می گردد. در واقع آزمون YOS مخصوص دانشجویان خارجی است. امروزه ۹۹ درصد دانشگاهها با آزمون YOS  پذیرش دارند.

آزمون زبان Tomer که در واقع آزمون زبان ترکی ست که برای موفقیت در این آزمون باید زبان ترکی را تا سطح G1 گذرانده باشید. در زمان ورود به دانشگاههای ترکیه  آزمون YOS گرفته میشود ولی آزمون Tomer باید حداکثر تا انتهای سال اول داده باشید و باید حداقل نمره ۸۵ کسب گردد. در مقاطع کارشناسی ارشد و دکتر ناپیوسته آزمون YDS یا GRE ویا Inter view گرفته می شود.

بیشتر بخوانید  خانه‌های پلکانی ایرانی، جهانی شدند!

هزینه دانشگاههای ترکیه

هزینه دانشگاههای دولتی در ترکیه ۱۰۰۰ تا ۳۰۰۰ لیر می باشد. هزینه دانشگاههای دولتی برای رشته های پزشکی نسبت به شهرها و خود دانشگاهها در ترکیه از ۲۰۰۰ لیر در سال میباشد. هزینه تحصیل در ترکیه در  رشته دندانپزشکی نصف قیمت دیگر رشته های پزشکی است. بطور کلی رشته های پزشکی هزینه کمتری نسبت به سایر رشته های تحصیلی دارند. دانشگاههای با کیفیت که مورد تایید وزارت علوم نیز هستند به سالی ۱۰۰ هزار لیر نیز می رسد.

دانشگاه AG ازمیرو دانشگاه آتاتورک با دانشگاه ارومیه ایران قرارداد ۱۰ ساله برقرار است و دانشجویان میتوانند از این دانشگاه انتقالی بگیرند. این دانشگاههای نیز مورد تایید وزارت علوم هستند.

مباحث اصلی دوره YOS

همانطور که قبلا گفته شد برای ورود به دانشگاههای ترکیه باید در آزمون YOS نمره قبولی کسب کنید. دوره YOS شامل مباحث ریاضی، هندسه و هوش می باشد که در ایران این مباحث به نام ریاضیات شناخته می شود. مبحث ریاضیات در دوره آموزشی YOS بسیار خوب و روان مثل جمع و تفریق و ضرب و تقسیم است و یکسری مباحث دیگر که در ریاضیات جهانی آموزش داده میشود. نکته جالب این است که اگر نمره قبولی در این آزمون کسب نکردید چندین بار می توانید شرکت کنید تا نمره مورد قبول را کسب نمایید. و همچنین می توانید با انتخاب رشته های متفاوت شانس خودتون را امتحان کنید و تصمیم نهایی را بگیرید.

TFF و خدمات و ظرفیتهای تحصیلی

آکادمی TFF ظرفیتهای زیادی در زمینه آموزش  دوره های مختلف و مشاوره جهت انتخاب درست دانشگاه ها دارد. اگر شخصی قصد ورود به یکی از دانشگاهای ترکیه را داشته باشد ابتدا باید دوره YOS را بگذراند.

بیشتر بخوانید  برای کودکان و نوجوانان خوزستان

آزمون YOS از اوایل اسفند ماه آغاز می شود و تا اواخر شهریور ادامه دارد ولی در ۹۰ درصد آزمونها تا اردیبهشت و خردادماه ادامه دارند. بازه زمانی آزمون YOS از ۹۰ دقیقه تا ۱۵۰ دقیقه و شامل ۸۰ سوال می باشد.

نکته قابل توجه اینکه فقط در شهر آنکارا آزمونهای YOS با  ۱۰۰ سوال ارائه می گردد.  در آکادمی TFF دوره YOS به طور کامل آموزش داده می شود و در گام بعدی دوره Tomer آغاز میشود در این دوره ها تمام کتابهای معتبر موجود در بازار آموزش داده میشود و در انتهای دوره جمع بندی جامع و نحوه تست زدن در آزمونها و نیز مدیریت زمان به طور کامل آموزش داده می شود.

هزینه های تحصیلی در ترکیه

آکادمی TFF تضمین  قبولی ۱۰۰درصدی در رشته های علوم انسانی و مدیریت و مهندسی را میدهد.  در این رشته ها هزینه شهریه کلاسها ۷۰۰۰ لیر در سال است. نسبت حضور خارجی ها و ترکها در این کلاسها شامل ۱۰ دصد به ۹۰ درصد می باشد. خارجی ها معمولا از کشورهای روسیه ، آذربایجان، سوریه، افغانستان و ایران هستند.

در دانشگاههای ترکیه برای خارجی ها خوابگاه وجود دارد و در ابتدای شروع سال آموزشی خوابگاه در اختیار دانشجویان قرار میگیرد. هزینه خوابگاه در شهر آنکارا ماهیانه ۷۰۰ لیر و در شهرهای کوچک ۳۵۰ لیر و هر وعده غذا حدود ۲ لیر است