۱۴۰۳-۰۱-۲۸ ۹:۲۱ ب.ظ

اولین هواپیمای ایرانی تا ۳۶ ماه دیگر وارد چرخه عملیاتی می‌شود

محمد محمدی بخش در خصوص ساخت هواپیمای مسافربری ایرانی اظهار کرد: پروژه ساخت هواپیمای مسافربری ایرانی در شرکت صنایع هواپیمایی ایران (صها) وزارت دفاع از مدت‌ها پیش راه اندازی و پروژه‌های متعددی در دستور کار قرار گرفته است. البته تولیدات محصول مشترک بوده و تعدادی هواپیمای مسافربری نیز ساخته شد، اما به دلایل مختلف و فنی این روند متوقف شد.

 

رئیس سازمان هواپیمایی کشوری با بیان اینکه خط تولید و کارخانه هواپیماسازی پس از توقف ساخت حفظ شد، گفت: بعد از دستور رئیس جمهور برای ساخت هواپیما مسافربری، بازطراحی انجام شد. در همین راستا سه وزارت خانه صنعت، معدن و تجارت جهت تأمین منابع مالی و هماهنگی، وزارت دفاع به عنوان مجری و وزارت راه و شهرسازی و سامان هواپیمایی کشوری به عنوان راهبر پروژه تعریف شدند که باید تأیید لازم را برای هواپیما مسافربری ارائه کنند.

 

وی عنوان کرد: این کنسرسیوم کار خود را از سال گذشته شروع و پلتفرم‌های مختلفی را طراحی کرد، از طرفی کارخانه نیز فعالیت خود را برای ساخت محصول مشترک و هم برای تولید هواپیمای داخلی شروع کرد. پیش بینی می‌شود ظرف ۳۶ ماه اولین هواپیمای مسافربری که محصول این کنسرسیوم است وارد چرخه عملیات خواهد شد.

بیشتر بخوانید  حربه ضد انسانی اسرائیل برای تسلیم کردن مقاومت فلسطین- اخبار آسیای غربی - اخبار بین الملل تسنیم