تاریخ : جمعه, ۱۰ فروردین , ۱۴۰۳ 20 رمضان 1445 Friday, 29 March , 2024
8

افزایش سرعت اینترنت در ویندوز با ترفندی ساده

  • کد خبر : 3309
  • ۲۸ مرداد ۱۴۰۰ - ۲۲:۲۶
افزایش سرعت اینترنت در ویندوز با ترفندی ساده
اگر از کندی سرعت اینترنت خسته شده‌اید مطلب زیر را از دست ندهید.

کندی اینترنت در همه زمینه‌ها مشکل ساز است. در اغلب موارد وقتی سرعت اینترنت کاهش می‌یابد اولین کاری که همه ما انجام می‌دهیم راه اندازی مجدد دستگاه یا روتر است، در صورت عدم موفقیت این روش، ما ارائه دهنده خدمات اینترنت (ISP) را متهم می‌کنیم و برای اتصال بهتر ISP خود را به دیگری تغییر می‌دهیم.

ابتدا باید آدرس default gateway دستگاه را بررسی کرده و سرعت اتصال آن آدرس IP را تحلیل کنیم. با تایپ کردن دستور “ipconfig /all ” در خط فرمان، آدرس default gateway را بدست می‌آوریم. پس از این ما باید اتصال را با وارد کردن دستور ping –t پینگ کنیم. از این طریق می‌توانیم سرعت اینترنت دستگاه خود را بدست آوریم.

اگر از اتصال Wifi استفاده می‌کنید، ممکن است به دلیل قدرت سیگنال Wifi، از اتصال با سرعت بالا لذت ببرید. اما در مورد LAN، نمی‌توانید تفاوت را احساس کنید.

” ipconfig /release” این دستور آدرس IP را آزاد می‌کند و “ipconfig /renew” این دستور به شما کمک می‌کند برای اختصاص IP و نگرانی شما در مورد آدرس IP رابرطرف می‌کند. اولین مرحله برای افزایش سرعت اینترنت به پایان رسید و مرحله بعدی پاک کردن حافظه پنهان DNS است.

وقتی در حال مرور در اینترنت هستید، رایانه شما وب سایت‌هایی را که استفاده کرده‌اید و همچنین آدرس IP آن‌ها را در حافظه پنهان DNS ذخیره می‌کند. پس از چند هفته این داده‌ها قدیمی می‌شوند. برای ایجاد ورودی‌های فعلی در حافظه پنهان DNS، باید حافظه ذخیره کننده DNS را خالی کنیم، این بدان معناست که ما داده‌های قدیمی را خارج می‌کنیم؛ بنابراین ما نیاز به بارگذاری سریع وب سایت‌ها را احساس خواهیم کرد. آخرین مرحله، رابط فرمان TCP با استفاده از netsh است.

بیشتر بخوانید:   جف بزوس و همراهانش در پروازی تاریخی به لبه فضا رفتند

در اینجا دو نوع دستور مختلف را در cmd وارد می‌کنیم تا سرعت اینترنت شما بهبود یابد. netsh interface tcp show heuristics و netsh interface tcp set heuristics disabled دو دستور هستند.

پس از اجرای این دو دستور در cmd، می‌توانید سرعت default gateway خود و همچنین تغییرات سرعت اینترنت را دقیق بررسی کنید. این ۳ ترفند اصلی برای افزایش سرعت اینترنت با استفاده از دستورات ساده است.

لینک کوتاه : https://mahdno.ir/?p=3309

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.