تاریخ : پنج شنبه, ۹ فروردین , ۱۴۰۳ 19 رمضان 1445 Thursday, 28 March , 2024
3

ارتباط ایران و سوریه نه سیاسی بلکه قلبی است و این برادری تا پیروزی نهایی گسستنی نیست

  • کد خبر : 3900
  • ۱۴ اردیبهشت ۱۴۰۲ - ۸:۴۴
ارتباط ایران و سوریه نه سیاسی بلکه قلبی است و این برادری تا پیروزی نهایی گسستنی نیست
رئیس جمهور گفت: ارتباط ایران و سوریه صرفاً روابطی سیاسی و دیپلماتیک نیست، بلکه ارتباطی قلبی و راهبردی است که هر روز عمیق‌تر می‌شود و این برادری گسستنی نیست تا به پیروزی نهایی برسد.

آیت‌الله سید ابراهیم رئیسی عصر چهارشنبه در اجتماع پرشور اقشار مختلف مردم، خانواده شهدا، فرماندهان و رزمندگان محور مقاومت و علمای مذاهب مختلف سوری در حرم مطهر حضرت زینب (س)، به ساحت قدسی امام حسین (ع) و خواهر بزرگوارش حضرت زینب (س) و نیز همه شهدا و جانبازانی که در پیروی از راه امام حسین (ع) و برای اعتلای کلمه حق و ابطال باطل خونشان بر زمین ریخت، درود فرستاد.

رئیس جمهور افزود: کشور‌های غربی به سرکردگی آمریکا و رژیم صهیونیستی، ۱۲ سال با حمایت‌های مالی، تجهیزاتی و رسانه‌ای از گروهک‌های تروریستی، علیه سوریه فتنه‌انگیزی کردند و در این کشور کشتار و ویرانی به راه انداختند، اما امروز سوریه مقاوم و سرافراز ایستاده و ننگ ابدی آن توطئه‌ها برای دشمنان اسلام و عزت برای مجاهدان راه خدا مانده است.

رئیسی افزود: روزی که جریان تکفیری آغاز شد و عراق و سوریه را مورد حمله قرار داد، برخی شرایط را به درستی تحلیل نکردند، ولی مقتدای بصیرت‌آفرین ما فرمود جنس این دسیسه‌ها آمریکایی و صهیونیستی است.

رئیس جمهور اضافه کرد: رهبر معظم انقلاب با تحلیل درست تحولات و شرایط، مسیر مقاومت را هدایت کردند و در جهان اسلام مقابل تکفیری‌ها و جنایتکاران وحدت ایجاد کردند.

رئیس جمهور با تاکید بر اینکه مقاومت دولت و ملت سوریه و مقاومت مردم فلسطین در برابر رژیم صهیونیستی و مقاومت مردان و زنان منطقه در مقابل رژیم صهیونیستی شرایط را به نفع جبهه مقاومت تغییر داده است، تصریح کرد: انتفاضه اول تا چهارم مردم مقاوم فلسطین و پیروزی‌های حزب‌الله لبنان و مقاومت فلسطین در جنگ‌های ۳۳ روزه، ۲۲ روزه و ۷ روزه، شرایط را به گونه‌ای تغییر داد که امروز اسرائیل از هر زمانی شکننده‌تر شده و مجاهدان راه خدا از همیشه قوی‌تر شده‌اند.

بیشتر بخوانید:   سپاه بزرگترین سازمان ضد تروریستی در همه‌ی دنیاست/ باید مراقب باشیم در شناخت دشمن اشتباه نکنیم

آیت‌الله رئیسی با بیان اینکه سوریه همانطور که ۱۲ سال ایستادگی کرد و پیروز شد، امروز به دست توانای شما مردم ساخته و همه خرابی‌ها به بنا‌هایی ماندگار تبدیل خواهد شد، گفت: جمهوری اسلامی همانطور که در روز‌های سخت کنار دولت و ملت سوریه ایستاد، در دوران بازسازی هم کنار شما خواهد بود.

رئیس جمهور اظهار داشت: ارتباط ایران و سوریه صرفاً روابطی سیاسی و دیپلماتیک نیست، بلکه ارتباطی قلبی و راهبردی است که هر روز عمیق‌تر می‌شود و این برادری گسستنی نیست تا به پیروزی نهایی برسد؛ این وعده الهی است که «ان تنصرالله ینصرکم و یثبت اقدامکم».

لینک کوتاه : https://mahdno.ir/?p=3900

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.