تاریخ : جمعه, ۱۰ فروردین , ۱۴۰۳ 20 رمضان 1445 Friday, 29 March , 2024
7

ابتلای اردوغان و همسرش به کرونا

  • کد خبر : 3550
  • ۱۶ بهمن ۱۴۰۰ - ۱۹:۱۰
ابتلای اردوغان و همسرش به کرونا
رجب طیب اردوغان، رئیس جمهور ترکیه با انتشار پیامی از ابتلای خود و همسرش به کرونا خبر داد.

«رجب طیب اردوغان» امروز (شنبه) اعلام کرد تست ابتلای او و همسرش به کرونا مثبت شده و علائم جزئی نیز دارند. با این وجود از خانه به وظایف خود ادامه خواهند داد.

براساس گزارش اسپوتنیک رئیس‌جمهور ترکیه در صفحه رسمی خود در توییتر نوشت: امروز، نتیجه آزمایش کووید-۱۹ ما بعد از علائم خفیف همسرم، مثبت شد. خوشبختانه ما یک بیماری خفیف داریم که گویا نوع Omicron است.

وزارت بهداشت ترکیه نیز شمار بیماران جدید در ۲۴ ساعت اخیر را ۱۰۷ هزار و ۵۳۰ نفر و شمار فوتی‌ها در ۲۴ ساعت گذشته را ۲۳۳ نفر اعلام کرده است. تاکنون ۱۴۲ میلیون و ۵۰۰ هزار دوز واکسن در ترکیه تزریق شده و بر اساس تازه‌ترین آمار، ۸۴.۵ درصد از شهروندان بالای ۱ سال ترکیه واکسینه شده اند. (جمعیت این کشور ۸۴ میلیون نفر است.)

طی روز‌های گذشته، مقامات ترکیش ایرلاین اعلام کردند که فرودگاه استانبول با جا به جایی ۳۷ میلیون نفر مسافر در سال ۲۰۲۱ میلادی، در میان همه فرودگاه‌های اروپایی، رکورد جا به جایی را شکسته است. اما متخصصین بر این باورند که تمرکز بر تداوم فعالیت در هوانوردی و گردشگری و عدم نظارت سختگیرانه بر ورود و خروج خارجی در فرودگاه بزرگ استانبول، یکی از مهم‌ترین دلایل شیوع گسترده اومیکرون در ترکیه در مدت اخیر بوده است.

موارد روزانه در هفته‌های اخیر با گسترش نوع امیکرون در ترکیه به سطوح بی سابقه‌ای افزایش یافته است، اما «فخر الدین کوجا» وزیر بهداشت این کشور گفته است که نوع جدید تأثیر این همه گیری را کاهش می‌دهد، زیرا بیماری ناشی از آن شدت کمتری دارد.

بیشتر بخوانید:   نیویورک‌تایمز: پیروزی رئیسی مخمصه بزرگ برای آمریکاست
لینک کوتاه : https://mahdno.ir/?p=3550

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.