۱۴۰۳-۰۲-۰۶ ۱:۰۲ ق.ظ

آموزش از راه دور و ارتباط آن با مهاجرت چیست؟

آموزش از راه دور- تحصیل در مدارس  خارج از کشور

به گزارش مهدنو به نقل از تی اف اف مشاور هدف از انجام آموزش از راه دور ادامه تحصیل برای کسانی که خارج از کشور هستند و قصد دارند مقطع تحصیلی مورد نظر را به اتمام برسانند. براین اساس موسسه آموزشی روشنگر نماینده رسمی ایران در خارج از کشور آماده ارائه خدمات آموزش از راه دور به دانش آموزان خارج از کشور می باشد.

وضعیت تحصیلی افراد زیر ۱۸ سال در فرآیند مهاجرت

برای کسانی که  می خواهند در خارج از کشور ادامه تحصیل دهند و  بعضی از مقاطع تحصیلی را در ایران به طور کامل به انجام نرساندند می توانند از طریق آموزش از راه دور مقاطع را به پایان برسانند. این نوع سیستم آموزش به صورت ترمی واحدی از اول مهر تا ۳۰ آذر که ترم اول محسوب می شود می باشد و ترم دوم نیز از دی ماه تا خرداد ماه می باشد. در حال حاضر در ایران وضعیت ترمی به این صورت است که یک کتاب را از اول مهر تا خرداد ماه خوانده می شود ولی در روش آموزش از راه دور به صورت ترمی واحدی و هر ترم ۳ ماه طول می کشد و امتحانات پایان ترم در ماه دی و خرداد برگزار می گردد.

 

برای همه رشته های تحصیلی در سال ۳۰ واحد در نظر گرفته می شود که ۱۵ درس ترم اول و ۱۵ درس نیز ترم دوم  تقسیم میگردد.

مدرسه از راه دور روشنگر در سال ۱۳۸۶ فعالیت را در زمینه آموزش از راه دور زیر نظر مرکز بین المللی و مدارس خارج از کشور که زیر نظر وزارت آموزش و پرورش ایران آغاز کرده است و مدرک دیپلم این موسسه قابل ترجمه است. این موسسه از اساتید حرفه ای در سطح بسیار عالی استفاده می کند و از روشهایی مثل آموزش معکوس، انیمیشن و ابزار های سه بعدی استفاده می شود و برای تولید محتوا از استودیو های مجهز بهره می گیرد. محتوای علمی این موسسه در مناطق محروم کشور نیز مورد استفاده قرار می گیرد.

بیشتر بخوانید  جامعیت آقای خامنه‌ای در هیچ یک از علمای اسلام نیست

ثبت نام در موسسه از راه دور روشنگر

دانش آموزانی که در این موسسه آموزش از راه دور ثبت نام می کنند یک اکانت شخصی برای آنها ساخته می شود و به صورت هفته ای توسط مشاوران برای آنها برنامه ریزی صورت می گیرد و در نتیجه محتوای تولید شده به صورت هفته ای روی سایت آپلود  قرار می شود و برای هر قسمت به صورت آنلاین آزمون برگزار می گردد.

و نیز به صورت آنلاین می تواند سوال یا مشکل درسی خود را بنویسند و مشاوران به صورت لحضه ای پاسخگو خواهند بود. تعاملات دانش آموزان با موسسه به صورت سیستمی اطلاعاتی مثل مدت زمان آنلاین بود و وصل بودن به سیستم و نحوه استفاده از مطالب و … ثبت می شود. نکته مهم اینکه برای پایه اول تا شش ام آموزش از راه دور تعریف نشده است و صرفا برای مقاطع هفتم تا دوازدهم در نظر گرفته شده است.تحصیل از راه دورامتحانات در کنسولگری یا در سرپرستی و یا مدرسه ایرانی که در خارج از کشور فعال هستند برگزار می شود. مدرسه آموزش از راه دور در کشورهای دیگه مثل: کانادا، کویت، ترکیه، روسیه، گرجستان و… در کشور ترکیه در شهرهای آنتالیا و آنکارا فعل هستند.

مدارک مورد نیاز

مدارک لازم برای ثبت نام بدین صورت است که دانش آموزان پسری قبل از ۱۸ سالگی از کشور خارج شوند از سال نهم کارنامه و گواهینامه پایان تحصیلات متوسط اول تحصیلی، کارنامه ای که به تایید آموزش و پرورش رسیده باشد به همراه “کد پادا” (کد پادا کدی است که برای انتقال دانش آموز بین مدارس داده می شود) و مدارک شناسایی و کارت اقامت.

بیشتر بخوانید  توضیحات تهیه کننده سریال گاندو درباره پخش سریال/ گاندوی ۲ ادامه دارد

تفاوت بین مدارس حضوری و مدارس از راه دور

مدارس آموزش از راه دور ترمی واحدی است و تایم تحصیلی در این مدارس دست خود دانش آموز است و درس را در هر زمان از شبانه روز می تواند بخواند اما در مدارس حضوری باید حتما زمان خاصی در مدرسه حضور داشته باشد.

۱ ماه قبل از شروع امتحانات اسامی دانش آموزان به سرپرستی منتقل می شود و امتحانات حضوری برگزار می گردد و برگه های تصحیح می شود.

برای خانم ها و آقایانی که کارت پایان خدمت دارند هیچ محدودیت سنی و شرط سنی وجود ندارد. ولی برای مشمولان نظام وظیفه محدودیت وجود دارد.

 

هزینه

هزینه های پایه متوسطه اول  ۶.۰۰۰.۰۰۰ تومان برای پایه( هفتم، هشتم و نهم ) بعلاوه ۹۰ دلار برای آزمون و برای متوسطه دوم ( نهم، یازدهم، و دوازدهم ) ۸.۷۵۰.۰۰۰ بعلاوه ۱۲۵ دلار هزینه آزمون دریافت میگردد.

زمان ثبت نام

در ماههای آذر مثلا یک ماه مانده با شروع امتحانات کسی را متوان ثبت نام کرد که در خارج از کشور است و شرایط استثنایی دارد و نتوانسته ثبت نام کند اما دانش آموزانی که در خاک ایران هستند و می خواهند به خارج از کشور بروند نهایتا تا اواسط آبان از کشور خارج شوند و در آذر ماه ثبت نام انجام دهند.

دانش آموزانی که خارج از کشور هستند و درس را رها کرده اند و دیپلم نگرفته اند، آخرین وضعیت تحصیلی را به مرکز آموزش و پرورش نشان دهند و دروس را تطبیق بزنند و برای موسسه روشنگر ارسال کنند و از طریق این موسسه دیپلم را دریافت کنند.

بیشتر بخوانید  شهرهای مختلف ایران اگر آدم بودند، این شکلی می شدند